איך תדעו כמה אחוזי נכות מגיע לכם עקב מגבלה

אם הנכם לוקים במחלה שמגבילה אתכם בתפקוד היומיומי ומונעת מכם לעבוד ככל הנראה שאתם זכאים לאחוזי נכות מטעם ביטוח לאומי, השאלה היא כמה? התשובה בהמשך הכתבה

היום, כל תושב ישראל אשר לוקה במחלה אשר מונעת ממנו תפקוד בסיסי ומפחיתה מכושר עבודתו, זכאי לקצבת נכות מטעם ביטוח לאומי. קצבאות הנכות נעות מסכומים שונים כאשר הסכום המקסימלי הינו 3321 ₪ והוא ניתן במקרי קיצון בהם אחוזי הנכות הם 100%. אז מה הם אותם אחוזי נכות וכיצד הם נקבעים?

אחוזי נכות רפואית או דרגת נכות

אחוזי הנכות נקבעים ע"פ דרגת אי הכשירות של הפרט. כלומר, עד כמה האדם התובע אינו כשיר בכדי לעבוד בעבודתו או עבודה אחרת שמתאימה לכישוריו בעקבות מחלתו. לכל מחלה וליקוי נקבעים אחוזי נכות שונים ואת הפירוט לכך ניתן למצוא בתוך ספר הליקויים ביטוח לאומי שבו ישנם את כלל המחלות והליקויים ועל ידם את האחוז הרלוונטי. הזכאים לקצבת נכות הם אלו שנקבעה להם דרגת נכות של 60% לפחות או 40% במקרים ספציפיים. בכדי להיחשב כנכה בעיני המדינה, יש לעבור וועדה רפואית מטעם ביטוח לאומי שתנוהל ע"י רופא. בוועדה זו יקבעו אחוזי הנכות ולפי זה תקבע קצבת הנכות.

איך לקבל את אחוזי הנכות?

כמו שנאמר לעיל, בכדי "לקבל" את אחוזי הנכות יש לעבור וועדה רפואית. תחילה, יש להגיש תביעה דרך ביטוח לאומי. הגשת התביעה כוללת מילוי מסמך באתר של ביטוח לאומי וצירוף את כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים למחלתכם. יש לצרף מסמכים אשר מפרטים את אופן הטיפול, נטילת התרופות, ניתוחים במידה ויש וכל מסמך אשר מעיד על אופי המחלה ומציג את המגבלות שזו יכולה להביא עמה. לאחר שהמסמכים יתקבלו ע"י ביטוח לאומי תקבלו הזמנה לוועדה רפואית. במהלך הוועדה, תצטרכו לפרט על המחלה או הליקוי שפוקד אתכם וכיצד הוא משפיע עליכם בחיי היומיום ומגביל אתכם מלהרוויח את שכרכם. במידת הצורך, תתבצע בדיקה גופנית ע"י רופא או אחות. לאחר הדיון, הוועדה תכריע מה הם אחוזי הנכות אליהם אתם זכאים, אם בכלל. בתום קבלת התוצאות, ניתן להגיש ערעור במידת הצורך.

לסיכום, אחוזי הנכות נקבעים ע"פ פרוטוקול מסודר אשר קיים בביטוח לאומי וע"י שיקול דעתו של רופא. חשוב להזכיר, כי תהליכים בירוקרטים אלו דורשים הכרה מעמיקה של החוק על כל גווניו לכן מאוד מומלץ להיעזר בליווי משפטי בכדי להבטיח את קבלת הזכויות שמגיעות לכם ע"פ חוק.

איך תדעו כמה אחוזי נכות מגיע לכם עקב מגבלה

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

צריכים ייעוץ?