איך להגיש תביעה קטנה נגד הצבא בקליק אחד

זה אולי נשמע קצת אבסורדי – תביעה קטנה נגד הצבא הגדול… אבל בפועל, זו מציאות שכיחה: חיילים רבים מגישים תביעות קטנות נגד הצבא לאחר פציעות קלות. כך מגישים תביעה קטנה בלי כאב ראש גדול, או במילים אחרות – בקליק אחד.

 

תביעה קטנה – מהי?

תביעה עד לסכום של 34,000 ש"ח היא תביעה קטנה. בישראל, מנגנון משפטי ייעודי מטפל בפניות קטנות. הוא נועד לחסוך בתשלומים מיותרים לעורכי דין ואגרות שונות של ביהמ"ש, וכמובן לחסוך זמן יקר של דיונים ממושכים. הטיפול בתביעות קטנות אורך בין 5-8 חודשים בלבד! ניתן להגיש תביעה קטנה נגד אדם פרטי או נגד תאגיד.

 

קטנה וחסכונית: תביעה קטנה מגישים בקליק אחד

היום בעידן האינטרנט אין שום צורך להגיע לביהמ"ש המחוזי, או כאשר מדובר בתביעה נגד הצבא – לקצין התגמולים במשרד הביטחון; אין שום צורך לסחוב תיקייה עמוסת מסמכים פיזיים. פשוט, מגישים תביעה קטנה באינטרנט – בקליק אחד.

 

איך זה עובד?

נכנסים לאתר של גו סולו, ממלאים פרטים שלכם, של הנתבע ומתארים את סיבת התביעה. צוות האתר ידריך אתכם אילו הוכחות תוכלו לצרף לתיק התביעה: סרטונים, צילומים ומסמכים רלוונטיים. זהו זה, ככל שהדבר תלוי בכם – ההליך הסתיים. כעת התביעה שלכם תוגש למען הרלוונטי ותטופל באופן המהיר והיעיל ביותר.

 

תביעה קטנה נגד הצבא

מתי נגיש תביעה נגד הצבא?

במהלך השירות בצבא אין אפשרות להגיש תביעה נגד הצבא. מתי כן?

חיילים בשירות חובה – עד 3 שנים ממועד השחרור.

חיילים בשירות קבע – עד  3 שנים ממועד סיום השירות.

כלומר, תקופת ההתיישנות לתביעה היא 3 שנים.

 

תביעה קטנה נגד הצבא – מקרים אופייניים

כאשר חייל נפגע במהלך השירות בפגיעה שסך הפיצוי עליה אינו עולה על 34,000 ש"ח הוא מגיש נגד הצבא תביעה קטנה. מקרים אופייניים של פגיעות כאלו הם:

  • פריקת כתף
  • פריצת דיסק
  • קרע ברצועה צולבת
  • קרע במיניסקוס

כל אלו עלולים לגרום לקשיון, קושי בתנועה, קושי ביציבות וכאבים כרוניים.

 

כך תשפרו את סיכויי התביעה שלכם נגד הצבא!

כדאי לצרף לתביעה כל הוכחה לקשר סיבתי בין הפגיעה לבין השירות הצבאי. כלי ההוכחה המרכזי הוא ה-CPR, התיק הרפואי הצבאי בו מתועד המצב הרפואי של החייל לאורך כל פנייה וטיפול שקיבל. דו"ח הפציעה הוא אחד המסמכים החשובים ביותר בתיק.

אנו ב-GO SOLO ממליצים לצרף כל הוכחה אפשרית. למשל, אבחנות קודמות לשירות הצבאי המעידות על אי פגיעה טרם השירות, והוכחות כמו הוראות לתרופות שניתנו לאחר השירות ובמהלכו – כל אלה יש בידיהם להשפיע על איכות התיק ועל סיכויי התביעה. קליק אחד וזה הכל – התביעה שלכם נגד הצבא יצאה לדרך והיא מוגשת באופן הטוב ביותר כך שתקבלו את מקסימום הפיצויים שמגיעים לכם.

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!