איך להגן על עצמכם מפני תביעות עובדים

ייתכן ורובנו נרצה להיות בצד של המעסיק, אך דעו כי קיימים אתגרים שונים בתפקיד. ביניהם, תביעות עובדים כנגד מעסיקים. עם זאת, קיימות דרכים רבות שעשויות לעזור לכם להימנע מתביעות עתידיות, חלקן אף מעוגנות בחוק. כאשר אלו לא ימגרו את התביעות, תוכלו להיעזר בעורכי דין לדיני עבודה. כל זאת בכתבה שלפניכם.

 

תביעות עובדים

בישראל ישנם חוקים לא מעטים המתייחסים לאופי היחסים בין מעסיקים לעובדים שלהם.  בבתי הדין האזוריים לעבודה מוצגות תביעות רבות מצד המועסקים, הטוענים כי הזכויות שלהם נפגעו. בעקבות זאת, ניתן לחשוב כי הפסיקות לרוב הן לרווחת העובדים ומטרת החוקים היא בעיקר להגן עליהם. אך לא כך הדבר, ישנן זכויות הנוגעות לטובתם של המעסיקים המאפשרות גם להם להגן על עצמם במידת הצורך.

"חוק הודעה לעובד או למועמד לעבודה"

הימנעות היא הדרך הראשונה להגן על עצמכם מתביעות של עובדים. על כן, חשוב שתכירו את החוק שיעזור לכם למנוע מקרים של חוסר הבנה או ידיעה לגבי תנאי ההעסקה. חוק זה שנחקק בשנת 2002, מחייב כל מעסיק שקיבל עובד חדש, להציג בפניו תוך 30 יום מתחילת העבודה, מסמך בו מפורטים תנאי ההעסקה שלו. במידה וחל שינוי בתנאים המעסיק מחויב לעדכן זאת בכתב.

להקדים תרופה למכה

חשוב לדעת, כי לא מספיק רק לפעול לפי החוק, אלא חשוב לתעד בצורה מסודרת את הדברים. כך לדוגמא, כאשר תיישמו את "חוק הודעה לעובד" ותציגו בפניו את המסמך המפורט חשוב שתתעדו כי העובד קיבל אותו ומודע לתוכנו.

צמצום טווח הטעויות

מלבד החוק המוצג לעיל, קיימות דרכים נוספות שבעזרתן תוכלו לצמצם תביעות מצד העובדים. ראשית, חשוב שתכירו את דיני העבודה בהם מופרטות הזכויות של העובדים. כך תוכלו לדעת כיצד לפעול נכון בשביל לא להפר אותן ולהסתכן בתביעות. שנית, הקפידו להחתים את העובדים על חוזה מפורט ככל הניתן, שתקין מבחינה משפטית. באופן זה, תוכלו להצהיר כי תשמרו על הזכויות של העובדים והם יכירו וידעו את המצופה מהם במסגרת העבודה.

אתם לא לבד

ייתכן כי למרות שהתנהלתם כשורה ויישמתם את כל הפעולות האפשריות על מנת למנוע תביעות של עובדים, עדיין נקלעתם למצב בו תבעו אתכם. במקרה כזה, חשוב שתדעו כי ישנם אנשי מקצוע שישמחו לתת לכם שירות בנידון. עורכי דין לדיני עבודה מתמחים בתחום וייצוגם עשוי לתרום לכם ולעזור לכם בהתמודדות עם תביעות של עובדים.

לסיכום

כפי שראינו "לא כל הנוצץ זהב" וכמעסיקים אנו עלולים להיחשף לתביעות מצד העובדים שלנו. על כן, חשוב שנדע להיערך לכך מבעוד מועד, על ידי הכרה של דיני עבודה, זכויות עובדים, בניית חוזים, יישום של "חוק הודעה לעובד" ועוד. במידה וכל אלה לא יעזרו, קיימת האופציה לקבל ייעוץ של עורך דין ולהגביר את הסיכוי לנצח במשפט.

 

איך להגן על עצמכם מפני תביעות עובדים
איך להגן על עצמכם מפני תביעות עובדים

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!