איך לפנות שוכר באפקטיביות ויעילות?

לא פעם בעלי נכסים נאלצים להתמודד עם שוכרים בעייתים, השכרת נכס אינה דבר פשוט ודורשת מעקב צמוד אחר השוכרים. אז זה לא משנה אם אתם בעלי נכס אחד או נכסים רבים, וודאי כבר נתקלתם בתופעת השוכרים. שוכרים שלא משלמים, שוכרים המסרבים להתפנות לאחר תקופת השכירות, או כאלה שמפרים חוזה הנקבע מראש. מצב זה יכול לגרום לבעלי הנכסים לחוש תסכול וקושי בהתמודדות עם המצב. אז איך לפנות שוכר בעייתי בדרך הטובה והיעילה ביותר? נגלה במאמר הבא.

 

בית משפט

פינוי שוכר הינו הליך לא נעים בכלל, ובמקרים בהם השוכר מפר את הסכם התנאים ולא מוכן להתפנות מהנכס, נאלץ להגיש פנייה לבית המשפט מכיוון שזוהי הדרך החוקית היחידה לפינוי שוכרים בעייתיים.

ישנן שני הליכים מרכזיים בהן בעל הנכס המבקש לפנות את השוכר יכול לבחור: 1. הליך מזורז – הליך שלוקח במקסימום 60 יום וכולל בבקשת הפינוי רק את פינוי הדייר מהנכס, ההליך המזורז אינו כולל בתוכו גם את חובות הדייר הנלוות כמו: חובות כספיים, נזקים לדירה וכו'..

בנוסף, במסגרת ההליך המהיר הנתבע לא יכול להגיש תביעה כנגד בעל הדירה ואינו רשאי להעביר את התביעה לצד שלישי.

לעומת זאת, בהליך הארוך יותר (היכול להמשך גם שנים) בעל הנכס יורשה להכניס לתביעה גם את שאר החובות שהוא דורש מהדייר.

חשוב לדאוג לתהליך של פינוי מושכר ביעילות ולכן צריך להגיש תביעת פינוי מסודרת בכדי שנוכל להשיג צו פינוי מהנכס. בכתב התביעה, בעל הנכס ייאלץ לפרט את סיבות התביעה ובמקרה הצורך אף לקחת תצהיר של אדם אחר שיעיד על בעייתיות השוכר. בנוסף, בעל הנכס יצרף לכתב התביעה את הסכם החוזה ואת התנאים שהופרו ע"י השוכר.

אם השוכר לא מסכים להתפנות גם לאחר פסק הדין של בית המשפט, יפנה בעל הנכס להוצאה לפועל לצורך ביצוע פסק הדין כנגדו.

מומלץ מאוד להיעזר ביועץ משפטי או בעורך דין מוסמך בהתחלת הליך זה בכדי לצמצם את הנזקים שהשוכר כבר גרם ולוודא שהליך הפינוי ייעשה כראוי.

משא ומתן

בשביל שנוכל לעבור את הליך הפינוי בצורה חלקה, ננסה ללחוץ את השוכר ולהעלות את הסכם החוזה בכדי שנוכל לממש ערבויות ובטחונות שנחתמו בעת הכנסת הדייר לנכס ויפעילו עליו לחץ להתפנות בכוחות עצמו ללא גורמים חיצוניים.

 

איך לפנות שוכר בעייתי בדרך הטובה והיעילה ביותר – סיכום

פינוי שוכר בעייתי זה בהחלט לא פשוט, אך זה מחדד עבורנו בתור בעלי נכסים עד כמה חשוב לפני השכרת כל נכס לבצע חוזה שכירות מסודר שיעזור לנו במקרים חריגים של תביעה לבית משפט, ובכדי למנוע מצבים אלו בעתיד יש לבקש מידע על האדם  ולדרוש את היסטוריית השכירות שלו בכדי לדעת לפני הכנסת השוכר אם מדובר באדם נורמטיבי שישלם כראוי ויתפנה במקרה הצורך.

מומלץ מאוד להיעזר ישירות בעורך דין שיעזור לנו בהליך מול בתי המשפט.

איך לפנות שוכר באפקטיביות ויעילות
איך לפנות שוכר באפקטיביות ויעילות

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!