איך עובד תהליך גירושין עם הסכם ממון

גירושין הוא אחד התהליכים הכאובים והמורכבים שניתן לעבור. מדובר בחוויה שעלולה להביא עימה תסכול רב, כעסים- לעיתים עד מלחמת התשה של ממש. פירוק התא המשפחתי, וודאי אם מעורבים בכך ילדים, עשוי להיות טראומטי לכל הצדדים. בכל הנוגע לפן הכלכלי, נראה שהסכם ממון יכול להקל על הזוג מבעוד מועד. א\ איך מבצע תהליך גירושין עם הסכם ממון?

 

גירושין- נתונים יבשים

תהליך גירושין הוא בעצם האקט הפורמלי המוגדר בחוק שמסיים את קשר הנישואין בין בני הזוג. לצערנו הגורמים לכך הם רבים מספור. לעיתים זה רק אחת הסיבות, כמו משבר כלכלי, בגידה או אי התאמה, לעיתים אלה כל הסיבות יחד. אחוזי הגירושין בישראל הם בעלייה מתמדת, עד כדי שמחקר שנערך רק לפני חמש שנים, מצביע על כך ש13% מהזוגות שהתחתנו לא יחצו את רף 15 השנים יחד. ניתן להעריך שבמרוצת השנים, ובעיקר על רקע משבר הקורונה העולמי, זוגות נוספים הצטרפו לסטטיסטיקה העגומה הזו. הסכם ממון בין בני זוג העומדים בפני גירושין, עשוי למנוע מכאובי לב רבים. 

 

מהו הסכם ממון?

הסכם הממון בא בעיקר על מנת להמתיק את הגלולה המרה, ולו במעט. הסכם זה נחתם בין בני זוג טרם החתונה, או לאחריה והוא מכיל את חלוקת הרכוש כפי שהצטבר עד ליום החתונה, או כחלוקה משוערת של ההון שייצבר במהלך שנות הנישואים. הסכם זה מאושר על ידי נוטריון, הרב המחתן, או בית דין לענייני משפחה. חשוב לזכור את משקלו האדיר של הסכם זה, שכן הוא גובר על הסכם אחר שייחתם בין בני הזוג, והוא מעל חוק יחסי ממון, לפיו הרכוש שיצטבר יחולק שווה בשווה. המשמעות של חתימת הסכם ממון היא קריטית להמשך החיים. 

 

מטרתו של ההסכם

מטרת העל של הסכם ממון היא בעצם למנוע התקוטטויות משפטיות בין בני הזוג בנוגע לחלוקת רכוש. כל מאבק משפטי שהיה מתחולל במקרה בו לא היה הסכם כזה, מתייתר לאור כוחו הרב של ההסכם, שהוא בגדר פסק דין של בית משפט. הסכם המנוסח כראוי ובצורה הוגנת עשוי לחסוך הוצאות רבות ובעיקר- ימנע בזבוז זמן משווע.

תהליך גירושין עם הסכם ממון – תנאים לקיום הסכם ממון

בניגוד לקלישאה, הסכם ממון הוא אינו מנת חלקם של העשירים בלבד, שכן הוא מתייחס לא רק לנכסים המצטברים מיום החתונה (או חתימת ההסכם), אלא גם על נכסים עתידיים, לרבות נכסי קריירה. לקיום הסכם ממון מספר פרמטרים:

  • ההסכם חייב להיות כתוב, אחרת יאבד מתוקפו המשפטי.
  • על ההסכם להיות מאושר על ידי בית דין לענייני משפחה או לחילופין על ידי בית דין רבני, זאת בהתאם למסגרת בה נישאו הזוג, דתית או אזרחית.
  • באם ההסכם הוא בין בני זוג שעומדים בפני נישואין, גם כאן עליו להיות מאושר על ידי בית דין רבני, רשם נישואין או נוטריון.

לסיכומו של עניין, תהליך גירושין עם הסכם ממון הוא בצורה הפשוטה ביותר- הרע במיעוטו. כמובן שנסיבות הגירושין והיחסים בין בני הזוג יעיבו על התהליך עצמו, אך הפיכת הסוגייה הכלכלית של חלוקת הרכוש למיותרת, נותנת לבני הזוג שקט בגזרה זו ולהתמקד בנושאים אחרים, כמו החשוב שבהם- משמורת על הילדים.

איך עובד תהליך גירושין עם הסכם ממון
איך עובד תהליך גירושין עם הסכם ממון

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!