אילו סוגי צוואות קיימים – ואיזה מהן הכי מוגן משפטית

לעיתים קורה מצב שבו אדם שהלך לעולמו, השאיר צוואה מפורטת ביותר לקרובי משפחתו. אך לימים, התגלה כי צוואה זו אינה מוגנת מבחינה משפטית, כך שהיא לא נחשבת למסמך קביל כלל וכלל. כדי שתוכלו להימנע ממצב שכזה, כדאי שתכירו אילו סוגי צוואות קיימים ותשמעו אודות הצוואה שהכי מוגנת מבחינה משפטית. הנה כל המידע שאתם צריכים לדעת:

 

בואו נתעכב רגע על ההגדרה של צוואה

כמו בכל מדריך שמכבד את עצמו, גם אנחנו צריכים להציג בפניכם תחילה את ההגדרה של המושג "צוואה" לפני שבכלל נתחיל להתעמק בדבר. אז צוואה היא בעצם מסמך משפטי שכולל בתוכו הנחיות עבור הקרובים שלכם. ההנחיות הללו יאפשרו להם לדעת מי צפוי לקבל את הרכוש שצברתם במהלך חייכם. הצוואה נחשבת לכלי משפטי חשוב ביותר שמאפשרת לחלק את הרכוש תוך הפחתת הסיכוי שיבואו לידי ביטוי סכסוכים הנוגעים לירושה.

אילו סוגי צוואות קיימים?

כידוע, את הצוואה יש לערוך אל מול עורך דין שבקיא בתחום הצוואות והירושות. כשתגיעו אל משרדו של עורך דין שכזה, אתם תישאלו לגבי סוג הצוואה שבחרתם. כדי שתוכלו להגיע מוכנים, כדאי שתדעו כבר מראש שיש כמה סוגים של צוואות שניתן לערוך אצל עורך הדין, להלן הצוואות הללו:

  • צוואה עם עדים
  • צוואה שנכתבת בכתב יד
  • צוואה בפני רשות
  • צוואה שניתנת בעל פה
  • צוואה הדדית

בשורות הבאות נפרט בפניכם בקצרה אודות החשיבות של צוואות אלו ונציין כמובן איזו צוואה נחשבת למוגנת ביותר מבחינה משפטית. רגע לפני שנמשיך, אנחנו מזמינים אתכם לגלוש לאתר הבא כדי לקבל פרטים נוספים: https://www.accordil.co.il בנושא סוגי צוואות אלו.

 

מהי הצוואה המוגנת ביותר מבחינה משפטית?

הצוואה שנחשבת לנפוצה ביותר ולמוגנת יותר מבחינה משפטית היא צוואה שנערכת עם עדים. מדובר במסמך כתוב שנושא עליו את החתימה של המוריש ואת התאריך שבו הוא בחר לחתום על הצוואה. את הצוואה הזו יש לערוך במשרדו של עורך דין יחד עם שני עדים כשירים שיחתמו על הצוואה ויאשרו כי הם עדים לחתימתה. צוואה מסוג זה נחשבת למוגנת ביותר מכיוון שעורך דין נוכח בה והוא יכול לתת ביטחון לחותמים כי הוא עד לכך שהצוואה תקפה והיא תהיה תקפה גם לאחר לכתו של בעל הצוואה.

 

איך תוכלו להיות בטוחים שאתם חותמים על צוואה עם עורך דין מומלץ?

עכשיו אתם יודעים את החשיבות של חתימה על צוואה, כך שאתם בטח יודעים שעליכם לעשות זאת עם עורך דין מומלץ בלבד. כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם נמצאים אצל עורך דין שכזה, עליכם להגיע אליו לאחר ששמעתם עליו המלצות מלקוחות קודמים, מקרובים שלכם, קולגות או כל אדם אחר שאתם סומכים על שיקול הדעת שלו. מאחלים לכם שתעברו את ההליך במהרה ושיהיה בהצלחה!

אילו סוגי צוואות קיימים - ואיזה מהן הכי מוגן משפטית
אילו סוגי צוואות קיימים – ואיזה מהן הכי מוגן משפטית

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!