אילו עורכי דין מתעסקים בדיני צבא?

כבר בשנים הראשונות של מדינת ישראל, עלה הצורך בקביעת של הגיוס לצבא בחוק. במסגרת החוק, כל גבר ואישה בריאים בגופם ובנפשם חייבים לשרת בצה"ל במשך מספר חודשים. לפי החוק המקורי, גברים חייבים בשירות של 36 חודשים (3 שנים), ונשים בשירות של 24 חודשים (שנתיים). זמן השירות השתנה עם השנים, אך חובת הגיוס נשארה.

אולם, המערכת הצבאית לא תמיד מתאימה לכולם. למעשה, אפילו מי שחשב שהמערכת הצבאית כן תתאים – יכול לגלות יום אחד שהוא נמצא במערכת שלא רואה אותו. אם הגעתם למצב שאתם תובעים את צה"ל בבית המשפט, או שהפרקליטות הצבאית תובעת אתכם – אתם צריכים עורך דין. אבל אילו עורכי דין מתעסקים בדיני צבא? התשובה – מיד.

 

איפה מוצאים עורך דין צבאי

החוק הצבאי שונה מעט מהחוק הרגיל במדינת ישראל. יחד עם זאת, צה"ל עדיין כפוף לחוקים של מדינת ישראל. בעקבות שינויים בנהלי הצבא שנכנסו לתוקף החל משנת 2022, כל חייל יכול להיות מיוצג גם על ידי עורך דין אזרחי. אבל לא כל עורך דין אזרחי יודע לעסוק בדין הצבאי.

כדי למצוא עורך דין צבאי שיתייחס אליכם כמו שצריך ויפעל למען האינטרס שלכם, אנחנו מזמינים אתכם לחפש אותו באתר הבא – https://www.amitvered.co.il. עורך דין צבאי יכול להיות רלוונטי לכל אחד – גם לחיילים בשירות החובה שלהם, וגם לנגדים או קצינים בשירות הסדיר שלהם. גם מילואימניקים יכולים לשכור את שירותים של עורך דין צבאי, אם כי מדובר במקרה פחות נפוץ.

 

איך בוחרים עורך דין צבאי

כדי לבחור עורך דין צבאי, אתם חייבים לשים לב למספר דברים. ראשית, האם עורך הדין שמולכם מתמחה בדין הצבאי, או שמדובר בלטיגטור (עורך דין מתדיין) שמנסה לנצל את חוסר הידע שלכם ולהרוויח על חשבונכם כסף? משפט מול הפרקליטות הצבאית הוא לא צחוק, וחשוב שיהיה לכם עורך דין מומחה.

בנוסף, שימו לב שלעורך הדין שאתם בוחרים יש ניסיון בבתי דין צבאיים. גם אם עורך הדין שלכם בקיא בדין הצה"לי, כדאי שיהיה לו ניסיון בהתדיינות מול שופטים ופרקליטים צבאיים. חשוב לשים לב גם שעורך הדין שלכם רואה אתכם מעבר לעוד תיק שהוא מטפל בו – אלא ממש כבני אדם.

 

האם הצבא חייב לספק עורך דין לחייל

ככלל, הצבא חייב לספק לעורך הדין חייל אם הוא מגיש נגדו תביעה. יחד עם זאת, עורך דין צבאי לא תמיד יכול לתת לכם את תשומת ליבו המלאה, לא משום שהוא או היא לא אוהבים אתכם באופן אישי – אלא פשוט כי יש עליהם עומס אדיר של עבודה בתיקים נוספים. לכן כדאי לפנות לעורך דין אזרחי פרטי.

 

סיכום

לסיכום, אם אתם מגיעים לבית המשפט כשמולכם עומד פרקליט צבאי – קחו עורך דין. וודאו שעורך הדין שלכם הוא מומחה לתחום, ושהוא מבין אתכם ופועל למענכם.

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!