אילו שירותים עורך דין לענייני עבודה עושה לטובת מעסיק ואיזה לטובת שכיר?

התייעצות עם עורך דין יכולה להיות רלוונטית גם עבור מעסיקים וגם עבור העובדים. במאמר הבא נסביר כיצד דיני עבודה משפיעים על כל אחד מהצדדים האלה ונבין איך בוחרים עורך דין אמין ומקצועי. הנושא של דיני עבודה רחב מכפי שנהוג לחשוב. קודם כל, הוא כולל בתוכו שורה ארוכה של תקנות שמשפיעות רק על המעסיקים.

מנגד, הוא גם כולל התייחסות נפרדת לזכויות של שכירים. אמנם בחלק מהמקרים התקנות מקבילות אחת לשנייה, אך עדיין יש הבדל בין האופן שבו שכירים מגישים תביעות לבין הדרך שבה צריכים לעשות את זה עצמאיים או מעסיקים. עם זאת, בשני המקרים כדאי להתייעץ עם עורך דין.

 

מה התפקיד של עורך דין?

התייעצות עם עורך דין לענייני עבודה היא הדרך היחידה לרכז את כל התשובות בצורה מסודרת. זהו איש מקצוע שהתפקיד שלו הוא לזהות את דיני העבודה שרלוונטיים לכל מקרה ומקרה, תוך שמירה על האינטרסים של הלקוחות. כאשר מתייעצים עם עורך דין ונותנים לו לעשות את העבודה שלו, מגדילים את הסיכוי למימוש הזכויות השונות הקבועות בחוק.

 

מה ההבדל בין תקנות של תעסוקה וזכויות עובדים?

השירותים העיקריים שאותם עורך דין מציע למעסיק קשורים ליישום תקנות תעסוקה. באמצעות התייעצות עם עורך דין כל מעסיק יכול לדעת מה מותר ואסור לו להכניס אל תוך חוזה העסקה, איזה הטבות הוא חייב לתת לעובדים ומה נכפה עליו מבחינת חופשות.

 

מתי שכירים צריכים להתייעץ עם עורך דין?

שכירים בדרך כלל פונים להתייעצות עם עורך דין כאשר הם מרגישים שנעשה להם עוול. בנוסף, שכירים יכולים להתייעץ עם עורך דין באופן בלתי מחייב כדי לבדוק האם זכויות שלהם הופרו על ידי המעסיק. חוץ מזה, המון שכירים פונים אל עורך דין שמתמחה בדיני עבודה כדי לברר מולו על זכויות של נפגעי עבודה – בעיקר עקב תאונת עבודה, מחלת מקצוע, פציעה וכן הלאה.

 

למה כדאי לפנות לעורך דין?

שכר הטרחה שגובה עורך הדין עבור השירות שהוא מספק למעסיקים ולשכירים הוא השקעה משתלמת לכל דבר ועניין. מבחינת מעסיקים, התייעצות עם עורך דין עושה את ההבדל בין התנהלות חוקית לבין סיכון לספיגת סנקציות ועונשים כבדים. בצד של השכירים, כדאי לפנות לעורך דין כדי לשאול אותו כמה ימי מחלה עוד אפשר לנצל, מה מגיע אם רוצים לעזוב את מקום העבודה ואיזה זכויות יש לנשים בהריון.

 

התנאי היחיד – עורך דין מקצועי

השירותים שאותם מציע עורך דין מקצועי מגלמים בתוכם יתרונות רבים. בשביל להפיק את היתרונות האלה מהתייעצות עם עורך דין, צריך לבחור אותו נכון. זה למעשה התנאי היחיד להפקת היתרונות משירותים משפטיים שמתמקדים בדיני עבודה, בתקנות התעסוקה ובהשלכות שלהן על שכירים ומעסיקים.

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!