באילו מקרים צריך נוטריון במקום עורך דין?

נוטריון חייב להיות קודם כל עורך דין, אך לא כל עורך דין יכול להיות נוטריון משום שהתפקיד הזה מצריך אחריות גדולה, הפעלת שיקול דעת וכוח השפעה רב על מצבים שונים של אזרחים ותושבים הקשורים לבירוקרטיה שמסביב לכל המתרחש בתהליך מול מדינות. יש מקרים בהם לא ניתן להסתפק בשירותי עורך דין, אז באילו מקרים צריך נוטריון במקום עורך דין?

 

באילו מקרים צריך נוטריון במקום עורך דין?

כאשר אנחנו מעוניינים לאמת ולאשר מסמכים ציבוריים שונים לצורכי שימוש באמריקה למשל, יש צורך באישור נוטריון אמריקאי בישראל, הנחשב בעיני בית המשפט או רשויות מדיניות אחרות כראייה משפטית קבילה בארץ וגם מחוץ לה לכך שהמסמך הציבורי אשר נחתם על ידי נוטריון מאומת ומקורי.

בניגוד לעורך דין רגיל, לנוטריון אין רק סמכויות טיעון אלא גם סמכויות שיפוט, ולכן עורך דין שאינו נוטריון רשאי לערוך מסמכים ציבוריים אך לא לאמת ולאשר אותם, ולכן פעולת האישור נעשית רק על ידי נוטריון שמוסמך לבצע אותה.

המקרים השונים אשר מצריכים נוטריון יכולים להיות אימות הסכם ממון בין בני זוג, אישור חיים ואישור צוואה, תרגום מסמכים המגיעים מבתי משפט במדינות זרות, אישור נוטריוני ליציאת קטין לחו"ל ועוד.

 

מה הפירוש של נוטריון אמריקאי בישראל?

נוטריון אמריקאי זהו מושג שאינו רלוונטי למדינת ישראל כי נוטריון אמריקאי ניתן למצוא רק בארצות הברית. כמו כן, נוטריון מוסמך לתת אישורים רק בסביבה שבה הוא עובד ולצורך ההסבר, נוטריון שעובד בקנדה לא יכול להעניק את שירותיו בניו יורק ובכל זאת, אפשר לקבל בארץ שירותי נוטריון עם אפוסטיל אמריקאי אשר יעניק תוקף למסמכים גם בארצות הברית.

כלומר, שירותי נוטריון אמריקאי בישראל ניתנים על ידי נוטריונים אשר דוברים את השפה האנגלית ומסוגלים לספק שירותים נוטריונים ומתן חתימת אפוסטיל של ארצות הברית.

מהי חתימת אפוסטיל?

חתימת אפוסטיל היא חתימת לחץ הנעשית על ידי הנוטריון בלבד. חתימת האפוסטיל מהווה אישור סמכותי וראייתי מצד בית המשפט והרשויות השונות לכך שהמסמך החתום אמיתי. באמצעותה יש תוקף למסמך במקומות שונים בהם היא נדרשת להצגה למשל, לצורך שימוש במדינות זרות או בארץ כחלק מהליך מסוים שמתבצע מול מוסדות שונים כחלק מרישום לשירות או לצורך קליטה למקום מסוים.

 

שירותי נוטריון – באילו מקרים נצטרך?

אז כבר אמרנו שכל נוטריון הוא עורך דין, אך לא כל עורך דין הוא נוטריון, ולכן לנוטריון יש סמכויות שהן ייחודיות רק לו כמו אישור ואימות מסמכים.

כדי לאמת ולאשר מסמכים ציבוריים לצורכי שימוש בחו"ל או לצורך משפטי כאן בישראל, יש לפנות לשירותי נוטריון מוסמך שיעניק את החותמת הייחודית שלו והמוכרת כחותמת שמהווה אישור סמכותי על כך שהמסמכים שהוצגו בפניו הם מקוריים ורשמיים והוצאו על ידי הרשות המוסמכת לכך.

באילו מקרים צריך נוטריון במקום עורך דין
באילו מקרים צריך נוטריון במקום עורך דיןבאילו מקרים צריך נוטריון במקום עורך דין

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!