גישור לפני גירושין – למה יש דבר כזה

תהליך של גישור לפני גירושין, קיים כדי לאפשר לשני הצדדים, להגיע להסכמות שיהיו מקובלות עליהם וישימות.

תהליך הגישור, מתבצע על ידי מגשר ניטרלי ואובייקטיבי, בעל ניסיון בתחום דיני המשפחה.

 

מהו תהליך גישור לפני גירושין

גישור לפני גירושין, הוא תהליך המיועד כדי למנוע מבני הזוג, הליכים מורכבים ויקרים שלוקחים זמן רב, בבתי משפט לענייני משפחה. גישור הוא תהליך מהיר יחסית, אליו מגיעים בני זוג מתוך בחירה, כדי לנהל את תהליך הגירושין באווירה מכבדת, בשיח תקשורתי ונעים ובתהליך המאפשר לכל אחד מהם, לבטא את צרכיו שלו ושל הילדים. תהליך הגישור, מתקיים בשיחות משותפות של שני הצדדים עם המגשר, וגם בפגישות נפרדות, דבר שאיננו אפשרי בבית משפט.

 

יתרונות תהליך הגישור

תהליך הגישור הינו בעל יתרונות רבים:

  • ניסוח ההסכם על ידי שני בני הזוג – היתרון הבולט של תהליך הגישור, הוא האפשרות של בני הזוג, לנסח את הסכם הגירושין שלהם בעצמם, לקבוע מה יהיה בו, ולהתאים אותו במדויק, לצרכים שלהם ושל ילדיהם. בתהליך הגישור, לוקחים בני הזוג את השליטה על הגירושין – לידיהם.
  • עלות – הליך הגישור זול באופן משמעותי, מהליך המתנהל בבית משפט. בהליך הגישור, משלמים בני הזוג יחד, עבור שעות הגישור וההסכם, ואילו בפניה לבית משפט, שוכר כל צד את שירותיו של עורך דין גירושים, והעלות היא בהתאם.
  • זמן התהליך – גישור הוא הליך קצר משמעותית, מהליך המתנהל בבית משפט, זאת, כיוון שבני הזוג, הם אלו המכתיבים את תדירות המפגשים, עם המגשר. תהליך הגישור, לוקח בין חודש לחודשיים וחצי, תלוי בצדדים.
  • הילדים – במשפחות בהם מעורבים גם ילדים בתהליך הגירושין, גישור יוביל להסכם, הנותן מענה מקיף ומותאם לילדים ולהורים, ומחזיק מעמד לאורך שנים. בנוסף, המסר החשוב העובר לילדים בתהליך של גישור הוא, שניתן לפתור מחלוקות, בדרך של הידברות והתחשבות באחר.

מי מתאים לתהליך של גישור

זוגות שחשוב להם לסיים את הנישואין, בדרך שתשמור על הילדים ועליהם, גם אם יש קונפליקטים רבים, הנראים כאילו לא ניתן להסכים עליהם – כדאי להם לבחור בתהליך של גישור. בנוסף, במקרים בהם צד אחד מציב תנאים, שקשה להגיע לגביהם להסכמה, כדאי קודם כל, להגיע לגישור. בשיח משותף, של גישור עם מגשר כצד שלישי אובייקטיבי, כמעט כל נושא ניתן לגישור, ובני הזוג יכולים רק להרוויח מכך. במקרה והתהליך אינו מצליח, תמיד ניתן לחזור לבית המשפט.

 

לסכום

בני זוג מגיעים לתהליך הגישור מתוך בחירה, כדי לנהל את הגירושין באווירה מכבדת, ובשיח תקשורתי, המאפשר לבטא את צרכיו של כל אחד מהם ושל הילדים. יש לתהליך יתרונות רבים: הסכם הגירושין מנוסח על ידי שני בני הזוג, עלותו זולה יחסית, זמן ההליך קצר יחסית, וניתן מענה מקיף לסוגיית הילדים במשפחה.

 

גישור לפני גירושין - למה יש דבר כזה
גישור לפני גירושין – למה יש דבר כזה

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!