דרכון פורטוגלי ליוצאי מרוקו – איך מוכיחים זכאות

זכאותם של יהודי מרוקו לאזרחות פורטוגלית

רוב רובה של קהילת יהודי מרוקו היא תוצר ישיר של גירוש ספרד ופורטוגל. העובדה ההיסטורית הזו מקלה מאוד על זכאותם לקבל אזרחות פורטוגלית שכן הסיבה שממשלת פורטוגל מעניקה את האזרחות היא בעקבות הגירוש. האפשרות העדיפה ליהודי מרוקו, שלעיתים יכולים להיות זכאיים הן לדרכון ספרדי והן לדרכון פורטוגלי היא הוצאתו של דרכון פורטוגלי ליוצאי מרוקו שכן הדרישות של הדרכון הפורטוגלי קלות יותר ופשוט וזול יותר לעמוד בהן.

למשל, בעוד שהוצאתו של דרכון ספרדי דורשת למידת השפה הספרדית ואף לימודי היסטוריה ספרדית – הדרכון הפורטוגלי לא דורש אף אחד מאלו, מה שמקצר משמעותית את תהליך הוצאת הדרכון וגם מוזיל אותו.

 

מאגר השמות – דרכון פורטוגלי ליוצאי מרוקו

מאגר השמות של הממשלה הפורטוגלית הוא אינדיקציה נהדרת לסיכויים להוצאת הדרכון הפורטוגלי, שכן מי ששם משפחתו נמצא במאגר זה זכאי להגיש בקשה לדרכון פורטוגלי. כאשר מדובר על דרכון פורטוגלי ליוצאי מרוקו, ניתן לראות שסיכוייהם יהיו גבוהים מאוד שכן רבים משמות המשפחה המאפיינים את יוצאי מרוקו נמצאים במאגרי השמות של הממשלה הפורטוגלית.

למשל, הנה מספר דוגמאות לשמות משפחה שזכאים להגיש בקשה – אברבנל, אברג'ל, אבולעפיה, אלגרנטי, קלדרון, גבריאל, גביזון, חביב, מלמד, עטיה, עזריה, שאול ועוד. כפי שניתן לראות מדובר על שמות רווחים מאוד.

חשוב לזכור שהבחינה האם שם המשפחה נמצא במאגר השמות יכולה ללכת עד שלושה דורות אחורה, כלומר, גם אם שם המשפחה של סבתא שלך למשל נמצא במאגר השמות – עדיין ניתן לבדוק זכאות להוצאת דרכון פורטוגלי.

מדובר באינדיקציה מהירה ופשוטה יחסית לסיכויי ההוצאה של הדרכון – אך גם אם שם המשפחה לא נמצא במאגר, עדיין כמובן שניתן לנסות ולהוציא את הדרכון אך לשם כך חשוב להיוועץ בעורך דין לבחינת הסיכויים להוצאת הדרכון.

פנייה לעורך דין

בין אם שם המשפחה נמצא במאגר השמות ובין אם לא, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בהוצאת אזרחות פורטוגלית. כאשר פונים לעורך דין ניתן לקבל תמונת מצב מדויקת באשר לסיכויים להוצאת הדרכון, כמות הזמן שההוצאה תיקח וכל מידע אחר הרלוונטי לך.

 

מדוע חשוב לפנות לעורך דין מומחה?

שכירתו של עורך הדין המתמחה בדיני האזרחות הפורטוגליים היא חשובה מאוד. על אף שלכאורה ניתן להגיש את כל המסמכים באופן עצמאי, הגשה עצמאית פותחת פתח להרבה אי-דיוקים שנובעים מחוסר הבנה של המערכת מה שמקטין את הסיכויים לקבל את הדרכון ובנוסף מעלים מאוד המחיר שלו ומאריכים את הזמן שלוקח.

רבים מן המסמכים הדרושים צריכים לעבור אישור נוטוריוני ובדיקות של עורכי דין מקומיים מפורטוגל. כאשר שוכרים את שירתיו של משרד עורכי דין שמתמחה בדיני האזרחות הפורטוגליים ישנם שיתופי פעולה עם המשרדים המקומיים – שיתוף פעולה זה הן מוזיל את העלויות והן מקצר את התהליכים.

דרכון פורטוגלי ליוצאי מרוקו - איך מוכיחים זכאות
דרכון פורטוגלי ליוצאי מרוקו – איך מוכיחים זכאות

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!