האם בית חכם הוא באמת בטיחותי

בשנים האחרונות אנשים רבים הופכים את הבתים שלהם לבתים חכמים, אבל מה זה בעצם אומר, האם בית חכם הוא באמת בטיחותי?

קצרה – המערכת מאפשרת שליטה נוחה וקלה ברכיבי החשמל בבית, והיא בטוחה לשימוש. באריכות – המשיכו לקרוא.

 

מה זה בעצם בית חכם

בית חכם הוא למעשה מערכת חשמלית רחבה שתומכת ויודעת לשלוט על מגוון מערכות חשמליות בבית – החל ממיזוג האוויר וכלה במנגנון האזעקה. בדרך כלל המערכת ניתנת לשליטה על ידי טאבלט שמרכז בתוכו את כלל הפונקציות החשמליות שהמערכת כוללת. זה אומר שהשליטה במערכות הבית היא לא רק נוחה ופשוטה, היא גם אפשרית מרחוק. התקנת המערכת נעשית על ידי מתקינים מורשים ומנוסים, כמו למשל גלובל קוואלטי.

 

איך עובדת הטכנולוגיה

המערכת של הבית החכם מבוססת על בקר ששולט בפעילות של המערכות החשמליות שמחוברות אליו. אפשר להסתכל על הבקר כעל סוג של מוח, ועל מכשירי החשמל בבית כאיברים ומערכות הגוף שהמוח אומר להן מה לעשות ומתי. אפשר לכוון ולהתאים באופן אישי את המערכת ככה שתדע מתי לעשות כל דבר, ואילו דברים לעשות יחד. המערכת אפילו יודעת לפעול לפי איתותים מהסביבה, למשל לכבות ולהפעיל דברים בהתאם לחישה של תזוזה, או בהתאם לזמני השבת, או לכל סימן אחר שתרצו להגדיר עבורה.

 

בית חצי חכם

חשוב לדעת שלא חייבים לחבר את כל המערכות החשמליות בבית לבקר של הבית החכם – אפשר לבחור ולברור את המערכות המסוימות שעליהן תרצו לשלוט בצורה דיגיטלית ולחבר רק אותן. הרבה אנשים בוחרים לחבר רק את דוד המים החשמלי, או רק את מערכת התאורה הביתית. עם זאת, יש לזכור שאז אי אפשר יהיה להגדיר מערכות שונות לפעול יחד או בהתחשבות אחת בשניה.

האם בית חכם הוא באמת בטיחותי? הדברים הכי חשובים

ישנם מספר דברים חשובים במיוחד הנוגעים להתקנה של המערכת והשימוש בה:
א. מודולריות – היו בטוחים שהמערכת היא גמישה ושאפשר להוסיף לה מערכות ומכשירים, או לנתק מכשירים שאתם כבר לא מעוניינים שיהיו חלק מהמערכת.
ב. ממשק משתמש – בידקו שהשימוש במערכות הבית החכם הוא נוח ונעים: שהמערכת מתבססת על שפה שאתם מבינים ומדברים, שאתם מבינים איך לשלוט באפליקציה ולהגדיר הכל לפי ההעדפות שלכם, ושבאופן כללי הכל נוח וזמין כמו שהוא צריך להיות.
ג. גיבוי באמצעי השליטה – נוסף לאמצעי השליטה העיקרי שלכם במערכת בקשו מהמתקין גם אמצעי חלופי שיוכל לתפקד במקרה שהראשון מתקלקל.

 

ומה לגבי בטיחות?

אולי אתם דואגים שהחיבור של הבית למערכת החכמה עשוי לפגוע בבטיחות ובביטחון שלכם – בהגנה פרוצה על הבית, בפגיעה אפשרית בפרטיות ובפריצה כללית למערכת. למען האמת, המערכות של בתים חכמים הן מהמוגנות בשוק, ומתבססות על הצפנה מתקדמת. המערכות שמותקנות בישראל חייבות לעמוד בתקן מחמיר במיוחד ביחס למתחרות מסביב לעולם, ככה בסך הכל – אין לכם מה לדאוג.

 

לסיכום

הפיכת הבית לבית חכם יכולה להפוך את החיים שלכם לקלים ונעימים יותר, והיא בטוחה לשימוש ומוגנת מאוד.

האם בית חכם הוא באמת בטיחותי
האם בית חכם הוא באמת בטיחותי

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!