האם בית חכם יכול לקבל טופס 4?

לאחר בנייה חדשה של נכס ובית, הכניסה אליו ואישור האכלוס שלנו בו תלויה בהגשה ואישור הועדה המקומית לתכנון לבנייה של טופס 4.  טופס 4 אחראי לבדוק בעצם אם הבית הסופי שעומד כעת, עובר את כל התקנים והאישורים הביטחוניים ורק לאחר בדיקה מדוקדקת של הועדה, יוכל הטופס  להתקבל כחיובי. בניה של בית חכם גם כן עוברת ועדת טופס 4, ובהתאם לתקינותו מקבלת אישור ודחיה כרגיל. לפניכם קצת על האם בית חכם יכול לקבל טופס 4?.

 

מה הוא בדיוק בית חכם ומה מיוחד בו?

מערכות בית חכם הן מערכות טכנולוגיות אשר מותקנות בבית ומאפשרות כך התנהלות חכמה וטכנולוגית עם החשמל והמכשירים בתוכו, כאשר המערכת מאפשרת בעצם להפעיל, לכוון ולכבות מגוון של מכשירים חשמליים ומערכות בבית, דרך כמה לחיצות בסמארטפון שלנו, וללא מאמץ מיותר. מדובר בטרנד אדיר שכבר נמצא במיליוני בתים בארץ ובכל העולם, ולאחר התקנה בסיסית וקנייה ראשונית של המערכת, ניתן ליהנות מהתוצר באופן חופשי ולשלוט בבית שלנו בנוחות המרבית.

 

מה הוא בדיוק טופס 4?

טופס 4 הוא טופס שכל מי שבונה בית ודירה חדשה חייבים להכיר, מדובר בטופס מטעם הוועדה המקומית לתכנון ובנייה שהגשתו וקבלתו מהוות התניה לקבלת אישור אכלוס לבית שבניתם. ללא טופס 4 מאושר, לא ניתן לאכלס את הבית, וכך התהליך עשוי להיגרר עוד ועוד. הוועדה המקומית שמקבלת את הטופס החתום מכם בוחנת למעשה האם מדובר בנכס שמתאים למיה ועומד בכל התקנים הבטיחותיים. לאחר כל האישורים הללו – תוכלו לזכות בטופס 5, הטופס הסופי שמאשר את אכלוס הבית.

 

האם בית חכם יכול לקבל טופס 4?

טופס 4 הוא טופס שבודק בעצם את טיבה ואיכותה של בניית הבית, תקינותם של כל המערכות, ורמת הבטיחות בו מבחינת החשמל, חשיפה לאש, וכדומה. גם בהתקנה של מערכת חכם ובניית בית חכם מאפס, יקבל הבית טופס 4 במידה והכל עומד בתקני הבטיחות הנדרשים, והתהליך עובר באופן חלק ורגיל בהתאם.

מה נבדק בבחינת טופס 4?

האלמנטים שבוחן טופס 4 והועדה המקומית לתכנון ובניה הם רבים ומפורטים, ביניהם בדיקת תקינות מחברת הגז, מכבי האש, קונסטרוקטור ומהנדס שיאשרו את המבנה והבטון, איש חברת חיטוי מים, ועוד רבים. כשתגישו את טופס 4 עם כל הטפסים הללו, הוועדה המקומית תוכל לבחון לחיוב את הבקשה בהתאם לכלל האישורים.

 

לסיכום

טופס 4 הוא טופס חשוב שרבים שואפים אליו וכמהים לו בסיומה של בניית נכס ובית מגורים חדש. הטופס שניתן מהרשות המקומית לתכנון ובניה נועד לבדוק את תקינות הבית ובטיחותו, ולאשר או לדחות את אפשרות אכלוסו הסופית ומתן טופס 5 רשמי. גם בית שמותקנת בו מערכת של בית חכם יכול לקבל טופס 4 ועובר את התהליך באופן המוסדר.

האם בית חכם יכול לקבל טופס 4
האם בית חכם יכול לקבל טופס 4

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!