האם רק חיילי חובה צריכים את שירותיו של עו"ד צבאי

עורך דין צבאי הוא האדם שאליו יש להתקשר כאשר אתם מוצאים את עצמכם בצורך בייצוג מול בית המשפט הצבאי. ישנם חוקים וכללים שונים שעורכי דין צבאיים פועלים לפיהם בניגוד לעורכי דין אזרחיים, זאת משום שהצבא נוטה להיות יותר נוקשה ומחמיר בעונשים שלו לעומת המשפט האזרחי, וכמובן יש תחומים שרלוונטים רק במסגרת הצבאית. אך האם רק חיילי חובה צריכים את שירותיו של עו"ד צבאי? כל מה שתצטרכו לדעת.

 

מהו עורך דין צבאי?

עורכי דין צבאיים, מתייחסים לפעולות משפטיות המתרחשות במסגרת הצבא. לרוב עורך דין צבאי יהיה בקיא בחוקי המשפט הקשוחים של הצבא ושירות הביטחון ככה שזה שירות שרלוונטי לענפיו השונים. חיילים שנמצאים בשירות חובה יצטרכו עורך דין אם הם מועמדים לדין אך יש חיילים אם זה במילואים או אם זה בדיעבד שיכולים למצוא את עצמם בעימות מול מערכת המשפט הצבאית. עו"ד צבאי מומלץ שי רודה יכול לעזור לכם בכל מצב אליו תקלעו.

 

מהו חוק צבאי?

המשפט הצבאי הוא גוף משפטי עצום הנפרד מקודים אזרחיים. מה שעשוי להיחשב פשע או הפרה בצבא לא יכול להיות בעולם האזרחי. חוקים צבאיים מתייחסים לנושאים סביב חברי שירות וקצינים מגויסים. הקוד האחיד לצדק צבאי מסדיר את ההתנהלות הצבאית. הפרה של חוקי הברזל בצבא יכולים להוביל להליך משפטי מורכב והאשמות חמורות בעלות השלכות משמעותיות עבור הנאשם. לא מדובר פה בעניין פשוט לכן חייב ייצוג הולם.

 

על מה יכולים להשפט בצבא

ישנן עבירות שהמשפט הצבאי לא נורא במיוחד ולרוב מסתכמות בכמה שעות ביציאה או בסגירת שבת. אך יש עבירות שכבר מועלות לדגת טיפול גבוהה יותר ויש להן השלכות חמורות. הם כוללות לרוב עבירות הכוללות סמים ואלכוהול, פגיעות אלימות או מיניות, עבירות ביזה, עבירות נשק ועריקות. אלו נושאים שיכולים לעלות בחיי אדם ולכן אין להקל בהן ראש כלל.

מי צריך את שירותיו של עו"ד צבאי?

כשעומדים בפני הליכים צבאיים, זה משפיע מאוד על עתיד הנאשם. קבלת ייעוץ משפטי מעורך דין אזרחי-צבאי תספק הזדמנות להגן על המקרה שלכם בצורה  אסטרטגית. מכיוון שיש כל כך הרבה על כף המאזניים, חיפוש לעורך דין צבאי טוב שווה את המאמץ.ייתכן שתזדקקו לעורך דין צבאי כאשר תהיו מוערבים בהאשמות על עבירות פליליות בצבא או אפילו בבגידה או רשלנות.

 

מה עושים עורכי דין צבאיים?

עורכי דין צבאיים מבצעים מגוון תפקידים ומשימות מדי יום. הם מעניקים ייעוץ משפטי ללקוחות צבאיים תוך ניווט בתנאי המשמעת המשפטית, ניסוח והגשת מסמכים הנדרשים לבית המשפט, הכנה ותשאול לקוח לפני משפט וייעוץ לאנשי צבא לכל דרגותיהם. עורכי דין זריזים ומיומנים בעלי שליטה חזקה בכל החוקים הפליליים והאזרחיים והמשפט הצבאי והאזרחי. הם בדרך כלל עובדים במצבי לחץ גבוה תוך שמירה על מזג יציב.

האם רק חיילי חובה צריכים את שירותיו של עו”ד צבאי
האם רק חיילי חובה צריכים את שירותיו של עו”ד צבאי

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!