האם רשת צל בחצר נחשבת כבניה לא חוקית

רשת צל מגיעה בכל מיני צורות, פרגולה היא אחת מהצורות הידועות והמוכרות, ובשביל להתקין פרגולה סכך או רשת צל אחרת, צריך להבין מה בדיוק החוק אומר בנידון. בעבר זה אולי היה עניין שלוקח חודשים רבים, אך היום ניתן לעשות את זה הרבה יותר בקלות.

הדבר החשוב ביותר, זה שתדעו מה החור אומר, כדי שלא תשימו את עצמכם במצב בעייתי. אז לפניכם קצת על הסיפור של רשת צל בחצר והיתרי בנייה, לפני שתעשו את הצעד, חשוב שתבינו את נושא כמה שיותר טוב.

 

במסגרת הרפורמה

נקבעו בחוק סוגי עבודות שניתן יהיה לקבל עליהן היתר בקלות ובמהירות, הרבה יותר ממה שהיה בעבר. הרפורמה נועדה להקל את מבצעי העבודה, בכדי שיוכלו לעשות עבודות מסוימות ללא היתר, או בלי המתנה ארוכה לקבלת היתר. הדבר מקל על העומס של רשויות הרישוי להיתרי בנייה ומקל גם על האזרחים בקידום בניות והתקנות שונות פשוטות בקלות.

 

היתרי בנייה

פרגולה או כל רשת צל אשר לא יהיה צריך בשביל להתקינה היתר בנייה או יתאפשר צמצום בתהליך, תהיה מסוג סוכך מתקפל או סככת צל על פי ההגדרות האחרונות בחוק. בשביל לאפשר את העבודה המצומצמת, מבקש ההיתר יצטרך להגיש בקשה, מדובר בטופס אונליין פשוט שצריך למלא דיגיטלית, בצירוף עם הפרטים של הגודל, המיקום והחישובים הרלוונטיים הנוספים.

 

החוק משתנה

שימו לב שהחוקר משתנה הרבה, והתקנות עלולות להשתנות מבחינת הגדרות רשתות הצל המתאימות לבניה ללא צורך בהיתר לעומת אלו שמצריכות את ההיתר. הדרך החכמה ביותר להתנהל בסיטואציה הזאת היא לעשות בדיקה של העדכונים האחרונים בחוק, או לשאול שכנים ומכרים בנוגע להתנהלות שלהם בנושא. סביר להניח שיהיה מדובר בהליך פשוט מאוד גם אם תצטרכו להגיש בקשת להיתר בניה.

 

תלות בגודל

חשוב להבין שבסופו של דבר, מה שהופך את זה לחוקי או לא, קשור גם בצורך של ההיתר, וגם בגודל עצמו של המוצר. לעיתים מדובר ברשת צל קטנה ולעיתים מדובר ברשת צל מאוד גדולה. החוק קובע שבגדלים מסוימים ומיקומים מסוימים זה עלול להצריך היתר בנייה, ובמקרים אחרים לא יהיה בכך צורך. לכן, שימו לב שאתם מודדים הכל ויודעים את כל הפרטים הקטנים בנוגע לתוכנית ההתקנה שלכם, כך תוכלו לבדוק את הנושא כמו שצריך.

 

תהליך פשוט

במידה ותגלו שאתם צריכים לעבור את התהליך לקבלת היתר הבניה בכדי בהתקנת רשת הצל תהיה חוקית, יכול להיות שתגלו במהירות שמדובר בתהליך מאוד פשוט לעומת מה שאולי הכרתם בעבר. ניתן היום בדרך פשוטה אונליין להגיש את הבקשה, לבדוק את ההגדרות של החוק העדכניות, ולקבל את כל המידע הרלוונטי עבורכם שיעזור לכם בהמשך התהליך להתקנת רשת הצל שאתם מעוניינים להתקין.

 

לסיכום

להתקין רשת צל זה לא דבר שאינו חוקי, החוק מצריך במצבים מסוימים למלא טפסים ולשלוח בקשה מסודרת לקבלת היתר, ולכן לפני כל התקנת של סוג כלשהו של פתרון הצללה שכזה, תעשו את הבדיקה שלכם ותוודאו שאתם עושים הכל מסודר וכראוי.

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!