הטרדה מינית בעבודה

מקום העבודה שלנו הוא המקום שבו אנחנו מבלים את רוב שעות היום – אנחנו יוצאים לכיוונו בשעות הבוקר מוקדמות, וחוזרים ממנו רק לקראת שעות הערב המאוחרות. בגלל שאנחנו מבלים בו לאורך כל כך הרבה זמן, מקום העבודה שלנו צריך להיות מקום שיספק לנו ביטחון אישי, תנאים הולמים וכמובן הרגשה טובה ואווירה נעימה. לצערנו, בחלק מהמקרים אנשים נאלצים להתמודד עם הטרדה מינית בעבודה, סיטואציה מאוד לא פשוטה שמצריכה טיפול מיידי. אז מה עושים ברגע שעומדים בסיטואציה של הטרדה מינית בעבודה?

 

הטרדה מינית בעבודה – איך היא באה לידי ביטוי?

ככלל, הטרדה מינית היא תחום שעליו אנחנו שומעים לא פעם. הוא נמצא באופן כמעט מתמיד על סדר היום, ומדובר רבות בשיח הציבורי. לצד העובדה שהשיח סביב הטרדה מינית בכלל וסביב הטרדה מינית בעבודה בפרט הוא שיח נרחב, עדיין חלק מהאנשים נאלצים להתמודד איתו ולפגוש בו פנים אל מול פנים.

הטרדה מינית בעבודה עלולה לבוא לידי ביטוי במגוון דרכים. לא מעט מנהלים ומנהלות מנצלים את מעמדם לשם הטרדה מינית בעבודה, שמתבטאת על ידי הצעות קידום בתמורה ליחסים מיניים שונים, מגע לא רצוי מצד עובדים מסויימים כלפי עובדים אחרים, התבטאויות מיניות ומטרידות ועוד.

 

הטרדה מינית בעבודה – סיטואציה קשה כפליים

כשמדברים על הטרדה מינית בעבודה, בדרך כלל מדברים על הטרדה מינית שמתבצעת בין אנשים שעובדים יחד, שמתראים בכל יום, ושקיימת ביניהם אינטרקציה אינטנסיבית במסגרת מקום העבודה. לכן, כאשר נוצרת סיטואציה של הטרדה מינית בעבודה, מדובר על סיטואציה קשה כפליים: גם התמודדות עם המקרה שקרה, ובמקביל גם ההבנה שמי שאחראי על המקרה הזה הוא אדם שקרוב אליכם מאוד.

בחלק מהמקרים האלו, כאשר נוצר מצב של הטרדה מינית בעבודה, הנטייה הטבעית היא לשמור את המקרה לעצמכם, ולא לגשת לגורמים הרלוונטים. הפחד מאי הנעימות עם הקולגה, החשש לפגוע בו, וגם החשש שבעקבות צעד מסוים שתעשו תיגרם לכם שוב סיטואציה לא נעימה מולו – עלולים כל אלו בהחלט לשתק. מה שחשוב לזכור הוא – שאסור לכם לוותר.

נתקלתם בהטרדה מינית בעבודה? אל דאגה – יש מה לעשות עם זה

בין אם הייתם עדים להטרדה מינית בעבודה, ובוודאי במקרה שבו עמדתם במרכזה, כדאי שתדעו מהן האפשרויות שעומדות בפניכם. ראשית, בכל מקום עבודה קיים אחראי למניעת הטרדה מינית בעבודה, שאליו אפשר לפנות בכל נושא שקשור בעניין. כמובן שבמקביל, כדאי לפנות גם אל עורך דין דיני עבודה, שיוכל לסייע לכם בדרך המשפטית, במידה ותרצו לפתוח בה.

סיטואציה של הטרדה מינית בעבודה היא סיטואציה מורכבת ביותר, ומעמידה לרוב את צד הקורבן במצב כמעט בלתי אפשרי, אולם כדאי לעשות את הצעד ולדאוג להביא את האשם אל העונש הראוי לו, ולנסות לתקן, עד כמה שניתן, את הנזק שנגרם לכם.

הטרדה מינית בעבודה
הטרדה מינית בעבודה

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!