הלוואות למוגבלים באזרחות ולאנשי קבע – האם יש הבדל?

הלוואות זה תחום רחב שיש בו המון תתי סעיפים שמשיעים מאוד על התמונה הכוללת. כלומר, לכל הלוואה יש תנאים אחרים שמשפיעים מאוד על מי שלקח אותה – גובה ההחזר החודשי, פריסת התשלום ועוד. למעשה שני אנשים יכולים לקחת את אותו סכום של הלוואה, אבל בגלל המאפיינים השונים ההלוואות יהיו לגמרי אחרות. חשוב ללמוד היטב על כל סעיף בהלוואה ולבדוק האם זה התנאי הכי טוב שאתם יכולים להשיג.

 

מה זה הלוואה למוגבלים?

הלוואות למוגבלים ניתנות בדרך כלל על ידי גופים חוץ בנקאיים. אדם מוגבל בבנק זה אדם שהבנק חסם את חשבונות משום שהחשבון התדרדר במצבו הכלכלי. במצב זה הבנק כמעט אף פעם לא נותן הלוואה למוגבל, ולכן כל שנותר לו לעשות זה לפנות לגוף חוץ בנקאי שנותן לו הלוואה בתנאים נוחים במיוחד, בהתאם למצבו הרגיש. הלוואה למוגבלים מסייעת לאדם לממן את ההוצאות השוטפות וגם לצמוח לעבר עתיד כלכלי ורוד יותר.

 

האם אנשי קבע מקבלים הלוואות מיוחדות?

אנשי קבע בדרך כלל מקבלים תנאים שונים מעט בהלוואות – וכפי שאמרנו, כל שינוי בתנאים הוא משמעותי כשמדובר בהלוואה. הבנק וגופים אחרים מעניקים להם החזר נמוך יותר ופריסה רחבה יותר, ריבית נמוכה יותר וכן הלאה. הסיבה לכך היא שהם אינם מתוגמלים כראוי ביחס לסיכון שהם נוטלים בעבודתם וזו הדרך של המדינה להחזיר להם טובה ולהעניק להם חוסן כלכלי.

 

האם הלוואות למוגבלים שהם אנשי קבע טובות יותר?

לא ניתן לקבוע באופן ספציפי האם הלוואה מסוימת טובה יותר לאנשי קבע. הלוואה ניתנת בדרך כלל על פי מצב חשבון, נושא ההלוואה ועל פי עבודתו והכנסתו של מבקש ההלוואה – ולכן לא ניתן להגיד שכל הלוואה היא נמוכה יותר לאנשי קבע. כשמדובר בהלוואה למוגבלים בבנק גם לא ניתן להגיד באופן ישיר האם הם יקבלו תנאים טובים יותר, אבל ייתכן שיש גופים שמעניקים לאנשי קבע הלוואה למוגבלים בתנאים שונים מעט.

 

מצאו את האפשרות הטובה ביותר עבורכם

למעשה, אין הרבה חשיבות לשאלה הזו, כי השוואה ביניכם לבין אחרים לא תועיל למצבכם כלל ועיקר. כל שעליכם לעשות הוא לחפש את ההלוואה עם התנאים הטובים ביותר עבורכם, בין אם אתם אנשי קבע ובין אם אתם לא. אם אתם אנשי קבע וההתדרדרות קשורה לשירות הצבאי שלכם, ייתכן מאוד שיתחשבו בכך, אך גם אם לא תנסו למצוא את האפשרות הקיימת הטובה ביותר.

 

לסיכום

כל אדם זכאי לקבל הלוואה, אך הבנק וגופים פיננסים אחרים לא מבטיחים לו מה יהיו תנאי ההלוואה אשר הם יבחרו לתת לו. המקצוע של האדם משפיע על התנאים, ואנשי קבע לעיתים מקבלים תנאים טובים יותר. כשמדובר בהלוואה למוגבלים בחשבון ייתכן וזה יהיה המצב, אך אין וודאות בדבר.

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!