מה שונה בהליך הגירושין של המשרתים בצבא ואיך לדעת האם להתגרש?

גירושין הם דבר יחסית נפוץ במדינת ישראל ונמצאים בעליה מידי שנה. יש סיבות שונות שיכולות להוביל למצב כזה בנישואין, אך איך אפשר לדעת אם הן מוצדקות מספיק בשביל להתגרש? והאם יש הבדל כאשר מדובר באנשים המשרתים בצבא? על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

מתגרשים ובישראל

מתוך מחקרים שונים ניתן לראות כי אחוז האנשים שמתגרשים בישראל עולה משנה לשנה. כאשר ההגדרה לכך היא בעצם מעבר ממצב של בני זוג נשואים לפי חוק ודין שנפרדים בצורה פורמלית והופכים להיות גרושים זה של זו. במצב כזה לרוב מתחילים תהליך בו יש הסכם גירושין הכתובים בו כל ההסכמים בין בני הזוג בעיקר לגבי דברים משותפים, כמו רכוש והון משותף ועד לילדים ומשמורת שלהם.

מה מוביל לכך?

יכולות להיות סיבות שונות שיובילו למצב בו בני זוג בוחרים להתגרש זה מזו ולפעמים זה יותר צד אחד שמוביל לכך. בין הסיבות ישנן כאלה הקשורות בבעיות אמון ונאמנות, כאלה שמתייחסות לקשר ולתקשורת בין השניים וסיבות שנוגעות בעובדה שבני הזוג עם מחלוקות רבות ואינם מצליחים להגיע לגישור בנושא.

ניתן לנסות לפתור את הדברים לפני שמחליטים האם להתגרש, כיוון ולא תמיד זה הפתרון. אין תשובה חד משמעית מתי צריך להתגרש, אך ניתן לומר באופן כללי שזה יכול להיות במצב שמרגישים ששני בני הזוג ניסו הכל בכדי שמערכת היחסים תצליח, לתת זמן לפתור את הדברים ובאמת להאמין בכך. רק במידה והניסיונות לא יעזרו ניתן לחשוב על זה.

תהליך הגירושין

באופן כללי הליך גירושין עלול לכלול בתוכו מורכבויות שונות, עצם העובדה שבני הזוג נפרדים וכן עניין ההסכמים והרכוש המשותף. בעקבות זאת עלולות להיווצר מחלוקות נוספות שיעיבו על התהליך ויגרמו לחיכוכים בין בני הזוג בתהליך. כך לדוגמא עלולים להיות מצבים בו אחד מבני הזוג מרמה את השני בכדי להשיג את מבוקשו בהסכם.

התהליך אצל משרתי צבא

אנשי כוחות הבטחון, ביניהם המשרתים בצבא באופן קבע, עלולים לחוות קושי בתהליך. כאשר מחלוקת שעלולה להיווצר בתהליך קשורה לפנסיה שלהם. כפי שידוע אנשי צבא יוצאים לפנסיה בגיל מוקדם יותר, 45 לערך ומקבלים פנסיה גבוהה כל חודש. מצב זה עלול ליצור סכסוכים נוספים כאשר בן הזוג שלהם ירצה בכספים אלה ולכן יזרז את תהליך הגירושין וכן יעשה ככל שביכולתו לקבל מפנסיה זו גם הוא.

 

בסיכומו של דבר

תהליך גירושין הוא מורכב בפנים עצמו ועלול ליצור מורכבויות נוספות. כאשר לדוגמא בני הזוג אינם מצליחים לקבל החלטות בנוגע לרכוש משותף. השאלה האם להתגרש תלויה בהרבה גורמים ביניהם, האם בני הזוג באמת ניסו את כל הפתרונות והדברים שיכולים לעזור לנישואין שלהם. במידה והחליטו בכל זאת להתחיל בתהליך, יש לקחת בחשבון, בעיקר אנשי צבא כי לכסף יש משמעות בתהליך זה.

מה שונה בהליך הגירושין של המשרתים בצבא ואיך לדעת האם להתגרש
מה שונה בהליך הגירושין של המשרתים בצבא ואיך לדעת האם להתגרש

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!