המקרים בהם תזדקקו להשתלת שיניים והסיכונים הכרוכים

השתלת שיניים הינה טיפול שיניים מורכב, הנעשה מסיבות רבות אשר גרמו לנזק בלתי הפיך לשיניים של מטופל, ולכן הוא נזקק להם. במאמר זה נסקור את המהות של השתלות השיניים, הסיבות בגינן יש לעשות טיפול זה, מה הסיכונים הכרוכים בכך, ומה לעשות אם קרתה רשלנות רפואית בטיפול בהשתלת שיניים.

 

מהי השתלת שיניים

השתלת שיניים היא התחליף המתקדם לשיניים התותבות. מדובר בשן מלאכותית שהיא הכתר, המוברגת על שתל ומוחדרת לעצם החניכיים. טכניקה זו, מאפשרת למי שאיבדו את השיניים שלהם מכל סיבה שהיא, לחזור לחיוך עם שיניים המתחקות בצורה הטובה והחדשנית ביותר לשיניים טבעיות. בטיפול מסובך כמו זה, חשוב לבחור ברופא שיניים בעל המלצות וניסיון עשיר, בהתאם למקום בו אתם מתגוררים. אם אתם מתגוררים בבת ים, השתלת שיניים בת ים תמלא זאת.

 

מה הסיבות להשתלת שיניים

קיים צורך בהשתלת שיניים כאשר לאדם חסרה שן מסיבה כלשהי ולא ניתן לשים גשר על השן החסרה. הסיבות למחסור בשן רבות ומגוונות וכוללות עקירה של השן עקב זיהום, שבירת השן במהלך עימות או משחק ספורט ועוד. השתלת השן תדאג לפצות על השן החסרה ולהעניק תחושה כאילו היא איננה חסרה כלל.

 

הסיכונים בהשתלת שיניים

השתלת שיניים הינו הליך כירורגי ועל כן טומן בחובו סיכונים וסיבוכים כמו בכל הליך כירורגי אחר. הסיבוכים בהשתלת שיניים נחלקים לסיבוכים זמניים אשר נגרמים במהלך הטיפול וחולפים לאחר פרק זמן מסוים וסיבוכים יותר נדירים שהינם קבועים ונשארים לאורך זמן. הסיבוכים הזמניים כוללים שטף דם באזור ההשתלה, כאבים, שריטת איברים קרובים, דימומים ותחושת הימצאות נגע זר בפה.

הסיבוכים הקבועים לטווח ארוך כוללים פגיעה עיצבית בחלל הפה, אי דיוק במיקום השן המושתלת, אי קליטה של השתל ועוד. חשוב להיות עירניים לשלל הסיבוכים האפשריים ולפנות לעזרה רפואית במקרה של הופעת תסמינים קשים או כאלו הנמשכים לאורך זמן רב.

 

רשלנות בטיפול בהשתלת שיניים

על כל יתרונותיו של טיפול השתלת השיניים, קיימים גם מקרים בהם הטיפול לא צולח ונעשה נזק זמני או בלתי הפיך חלילה, כמתואר מעלה. במידה ונזק כזה אירע אצלכם, ייתכן שהתרחשה רשלנות מצד הרופא המטפל בכם. עילה לתביעת רשלנות תהיה אם יתברר שהרופא היה מודע אך לא הבחין בפרטי מידע שהיו ידועים לו טרם הטיפול, שהיו עשויים להצביע על פציעה או סיבוך אפשרי לאחר הטיפול.

 

היעזרות בבעלי מקצוע

במקרה בו אתם חושדים שחלה רשלנות רפואית, ישנה חשיבות רבה להיעזרות בבעלי מקצוע. מומלץ להיוועץ עם עורך דין מנוסה אשר מכיר את רזי חוקי הרשלנות מקרוב ויודע לנתח האם אכן קרתה רשלנות רפואית. עורך הדין ידע ללוות אתכם במהלך כל התהליך החל משלב בירור הרשלנות ועד להגשת התביעה במידת הצורך.

 

לסיכום

במאמר זה סקרנו את תהליך השתלת השיניים החדשני, שעשוי להביא לשינויים של ממש באורח החיים של הזקוקים לו. סקרנו את היתרונות הגלומים בו, את האנשים שיזדקקו לטיפול זה, ומה עליכם לעשות במידה ואירעה רשלנות רפואית בטיפול זה.

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!