חברות "קש" – מה תפקידן?

איננו יודעים אם שמעתם על המושג "חברת קש" או לא, בכל אופן – מומלץ מאוד שתכירו את המושג הזה. אז מהי חברת קש? למעשה חברת קש היא חברה שפועלת בחסות חברה אחרת מתוך מטרה להסתיר פעילות מסוימת של החברה הראשית. בהיבט הפומבי חברות הקש פועלות באופן רגיל לחלוטין, כאשר למעשה הן מבצעות פעילויות שלא תואמות למטרת החברה מבחינת הציבור.

לרוב, חברות הקש יוקמו על ידי ארגונים המנסים להסתיר מידע מסוים. בין ארגונים אלה ניתן למצוא: תאגידים, סוכנויות ביון, ארגונים המצויים בחרם וארגוני פשיעה.

 

תחומי השפעה

למעשה, חברות הקש פועלות לסיוע חברת האם, בעוד הן מציגות את עצמן כחברות עצמאיות. ניתן למצוא פעילות מעין זו בתחומי חיים רבים – פרטיים וציבוריים, כגון: מסחר, פוליטיקה, דת ותחומים דומים אחרים.

למרבה הפלא, אפילו בתחומים בין-לאומיים זה קיים. כך אפשר לזהות "ממשלת בובות". מה הכוונה? ממשלה זו מתנהלת לכאורה כממשלה רגילה לחלוטין ובה יש ראש ממשלה ושרים, אך בפועל אין היא מייצגת את השליטה האמיתית במדינה – המדינה נשלטת על ידי מעצמה אחרת או כובש זר, כך שגם ממשלה זו למעשה היא סוג של חברת קש.

במצבים קיצוניים חברת אם יכולה לשלוט באופן טוטלי על חברת קש, בשעה שהציבור אינו יודע זאת.  בפועל, רוב חברות הקש אינן עונות למצב הזה, אלא רק מתקרבות אליו; פעמים שהיחסים בין החברות עשויים להיות גלויים, ופעמים שהשליטה תהיה רק חלקית.

היכן ניתן למצוא ארגוני קש?

 

ארגוני פשיעה

ארגוני פשיעה רבים מקימים חברות קש כשמטרתם העיקרית היא – הלבנת הון.

סוכנויות ריגול

גם סוכנויות ריגול מתפעלות חברות קש. חברות הקש עוזרות להן לבצע משימות ופעולות שהן אינן רוצות שיקשרו אותן אליהן.

 

ארגונים מוחרמים

לעיתים ארגונים המצויים בחרם נוהגים להשתמש בחברות קש בכדי להציג תדמית ציבורית שתוכל להסיר מעליהם את החרם.

 

חברות קש בקרב ארגונים שגרתיים

ארגונים וחברות רבים מתפעלים חברות הקש על מנת קדם את המוצרים שלהם בצורה עקיפה. כך למשל ניתן למצוא חברת תרופות שממנת חברת-בת שלה שמציגה עצמה כחברה שפועלת בעבור חולים במחלה מסוימת, כאשר בפועל מטרתה לקדם את המוצרים שבחזקת חברת האם.

 

איך נמנעים מעסקים עם חברת קש?

  1. מומלץ מאוד לעבור על החוזה בצורה מעמיקה, ולראות שאכן אין נתונים חשודים.
  2. חובה לברר אודות הרקע של בעלי מניות החברה מולם או עומדים לעשות עסקים. בדיקה כזו יכולה לשפוך לנו אור על זהות הצד השני עמו אנו מתכננים לעשות עסקים.

התערבות של עורך דין המומחה בליטיגציה מסחרית חשובה מאוד בעבור הגנה על בעל החברה ועובדיה.

העולם הפיננסי איננו עולם פשוט, הוא דורש המון דיוק ובדיקות על טיב האנשים עמם אתם עומדים לסגור עסקה. באתר שקוף – פורטל פיננסי מובאים בהרחבה מאמרים שונים בתחום הפיננסים וההשקעות. מאמרים אלה יכולים לתת לכם את הביטחון בעולם העסקי ולזהות תרמיות די במהירות.

 

סיכום

חברת קש היא חברה שלמעשה כלל לא קיימת במציאות. חברות הקש השונות מוקמות על ידי כל מיני ארגונים המעוניינים להסתיר מידע מסוים: פעילות החברה הזו בדויה, עובדיה כלל אינם ממשיים, וכמעט ולא ניתן לאתר את חשבון הבנק של החברות הללו, בדיוק כמו שלא ניתן לאתר בעליהן.

חברות “קש” – מה תפקידן?
חברות “קש” – מה תפקידן?

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!