מהי רשלנות רפואית – המדריך המלא

נחשפת למקרה של רשלנות רפואית?

נגרם לך נזק בעקבות טיפול לקוי של גורם רפואי?

הגעת למקום הנכון. במאמר הבא נסביר על נושא הרשלנות הרפואית, כיצד מתנהלים במקרה כזה, וניתן דוגמאות שיעזרו לכם להבין האם אכן עברתם רשלנות רפואית.

 

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית מתרחשת כאשר בית חולים, רופא או כל גורם רפואי מקצועי אחר, גורם לפגיעה במטופל בעקבות הזנחה או רשלנות. הרשלנות יכולה להיות תוצאה של טעות באבחון, בטיפול או בהליך השיקום שלאחר הטיפול. כדי שמקרה ייחשב כרשלנות רפואית על פי החוק הוא צריך לענות על מספר קריטריונים:

 

הפרה של התקן הטיפולי

החוק מכיר בכך שישנם סטנדרטים רפואיים שידועים בתחום כטיפול רפואי מקובל, בנסיבות מסוימות. הסטנדרטים הללו קרויים התקן הטיפולי. מטופל הא בעל הזכות לצפות כי גורמים מקצועיים בתחום הרפואי יפעלו בהתאם לתקן הטיפולי. אם נקבע כי הגורם הרפואי לא פעל לפי התקן הטיפולי, ניתן להוכיח כי התבצעה רשלנות רפואית.

 

פגיעה שנגרמה בעקבות הזנחה

בשביל שתביעה על רשלנות רפואית תהיה קבילה, לא מספיק להראות שהגורם הרפואי הפר את התקן הטיפולי. על המטופל להוכיח כי הוא סבל מפגיעה שלא הייתה מתרחשת אם לא הייתה מתקיימת הזנחה ע"י הגורם הרפואי. תוצאה לא רצויה לא בהכרח מהווה רשלנות רפואית, לכן על המטופל להוכיח כי ההזנחה שהתרחשה היא שהובילה לפגיעה הרפואית. אם ישנה פגיעה ללא הזנחה, או הזנחה שלא גרמה לפגיעה, לא ניתן לתבוע.

הפגיעה הסתיימה בנזק משמעותי

תביעות של רשלנות רפואית הן יקרות במיוחד, ולרוב דורשות עדויות של המון מומחים רפואיים ושעות רבות של עבודה. בכדי שהתביעה יהיה קבילה, המטופל חייב להוכיח שנגרמו לו נזקים רציניים ומשמעותיים עקב הפגיעה כתוצאה מהרשלנות הרפואית. אם הנזקים היו קטנים, העלות של התביעה עלולה להיות גבוהה יותר מהפיצוי שתקבלו. כדי לתבוע עבור רשלנות רפואית, המטופל חייב להראות פגיעה שגרמה לנכות, אובדן הכנסה, סבל וכאבים או עלויות רפואיות גבוהות במיוחד בעבר או בעתיד.

 

מה לעשות אם נתקלתי ברשלנות רפואית?

במידה ונתקלתם או קרה לכם מקרה של רשלנות רפואי אשר עונה על הקריטריונים לעיל, אתם יכולים, ומומלץ מאוד לתבוע את הגורם הרפואי על מנת לקבל בחזרה את מה שמגיע לכם. עליכם לפנות לעורך דין, רצוי אחד שמתמחה בתחום הספציפי של רשלנות רפואית, כך שתדעו כי הוא בעל ידע רב בנושא, ויוכל לעזור לכם משמעותית יותר מאחד שאינו בעל ניסיון.

כדאי לבחור עורך דין ממשרד גדול ואמין, שאתם יודעים בוודאות כי טיפל בעבר בתחום וגם יכול להראות תוצאות מוכחות. אנו ממליצים על משרד עורכי הדין פייל ושות' שהינו בעל ניסיון של 20 שנה בתחום הרשלנות הרפואית.

לפרטים נוספים –  https://www.df-law.co.il

מהי רשלנות רפואית – המדריך המלא
מהי רשלנות רפואית – המדריך המלא

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!