מהם החוקים לגבי הקמת מטבע חדש

בניגוד למטבעות רגילים, כמו שקל או דולר, שנוצרים על ידי לקיחה של אשראי והדפסה ללא הגבלה, המטבעות הדיגיטליים מוגבלים בכמות שלהם.

המטבע הדיגיטלי הראשון הוא מטבע הביטקוין, והוא מטבע דיגיטלי.

זאת אומרת שהוא מטבע שאינו קיים פיזית, אין לו צורה כמו מטבע או שטרות, אבל הוא מטבע שקיים על מחשבים והוא מאוחסן בארנקים, שהם כתובות דיגיטליים ברחבי ברשת.

מה הם החוקים לגבי הקמה של מטבע חדש?

 

מטבע וירטואלי

הטענה העיקרית נגד המטבעות הדיגיטליים היא שמדובר במטבע שהוא אינו אמיתי, כלומר, אינו פיזי. אומנם יש בזה משהו, אך יש כמה הערות נוספות. מדובר בכסף וירטואלי, אך אין זה אומר שלא מדובר בכסף אמיתי. גם הכסף ברובו שאנו מכירים הוא כסף וירטואלי, וגם המטבעות והשטרות שאנו מכירים, לא ברור האם יש בהם ערך.

כלומר, לא בטוח שמטבע של שקל באמת יש לו כוח קנייה של שקל, כמו שלא ברור ששטר של 100 דולק מייצג כלכלית את כוח הקנייה של 100 דולר. באופן עקרוני, מדובר בעניין של אמון. האמון הוא בעיקר במערכת הכלכלית והפיננסית, אמון במערכת של הבנק המרכזי. הבסיס לערך של מטבע מקומי הוא הנכסים של המדינה.

מול זה יש חובות ומול זה יש גם סחר עולמי ולזה יתרונות וגם חסרונות. ישנם מקרים שהמטבע המקומי לא תמיד יהיה שווה את מה שאנחנו חושבים שהוא שווה. בשורה התחתונה, המטבעות והכספים שווים כמו שאומרים לנו שהוא שווה, וזה הוא כוחו של ההמון.

 

החוקים והמיסוי

מטבעות דיגיטליים הם כאן כדי להישאר, ובקרוב הם צפויים לשנות את שוק המטבעות העולמי. פחות מעשור חלק מאז שהומצאה טכנולוגיה חדשות והיא אפשרה אמצעי תשלום דיגיטלי שהוא למעשה המטבעות הווירטואליים.

בשנים האחרונות, ישנו שגשוג רב ופריחה של מטבעות דיגיטליים בשווי של מאוד מיליארדי דולרים. ישנו גידול עצום בשוק של מטבעות דיגיטליים וזה גרם למשקיעים רבים להימשך לתחום.

מטבע חדש

כדי ליצור מטבע חדש עליכם קודם כל לדעת איזה שוק המטבע שלכם יעבוד. מלבד זאת, יש להחליט על פרוטוקולים שמוסכמים על שני הצדדים שלוקחים חלק בהעברת הכסף. רצוי ומומלץ לבחור בפלטפורמת ״בלוק צ׳יין״, זאת בהתאם לפרוטוקול שנבחר.

ניתן לתאר את ״בלוק צ׳יין״ כמעין קיר של לבנים, כל לבנה היא מעין מחשב שמחבור לאינטרנט שדרכו הוא מהווה את אחת התחנות בדרך. כל מחשב בתהליך יכול לבצע פעולה כלשהי כגון: אחסון של המידע, אימות של המידע, עיבוד מידע של העברה.

 

לסיכום

מטבעות רגילים כמו שקל או דולר, מטבעות דיגיטליים כן מוגבלים מבחינת הכמות שלהם. למטבע אין צורה מוחשית, או פיזית כמו שטרות. המטבע קיים במחשבים, והוא מאוחסן בארנקים כמו כתובות דיגיטליים שפרוסים ברחבי הרשת. הטענה העיקרית נגד המטבעות היא שהמטבע אינו אמיתי, כלומר, לא מדובר בכסף אמיתי. אך למטבע הדיגיטלי יש גם יתרונות וגם חסרונות רבים.

 

מהם החוקים לגבי הקמת מטבע חדש
מהם החוקים לגבי הקמת מטבע חדש

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!