מהם השלבים לקראת מחיקת נקודות תעבורה

חוקי התעבורה במדינת ישראל נחשבים לנוקשים ביותר.

המציאות הקשה של תאונות הדרכים, לרבות הקטלניות, והזלזול הרב של אנשים בחוקי התעבורה- לצד שימוש מדאיג ומסוכן ביותר בניידים בזמן נהיגה, כל אלו מביאים את המדינה לנקוט ביד קשה בתחום הענישה על

עבירות תעבורה.

נקודות תעבורה הן עונש יעיל ומרתיע, אך ניתן למחוק אותן.

 

מהן נקודות תעבורה?

לצד עונשים כמו קנסות כספיים קטנים כגדולים ועד לעבירות קשות המובילות לפסילת רישיון על ידי בית משפט, ישנו העונש המורכב שהוא מתן נקודות תעבורה. הנקודות נצברות בהתאם לחומרת העבירה והן בתוקף למספר משתנה של שנים. צבירת מספר מסוים הנקבע בחוק של נקודות תעבורה, בעקבות מספר עבירות שונות שביצע, יתנה את רישיונו של הנהג בקורס לנהיגה מונעת. מחיקת נקודות תעבורה עשויה להתרחש באם עברה תקופת זמן מסוימת מבלי שהנהג ביצע עבירה כלשהי, או בסיוע של עורך דין. עורך דין תעבורה בבאר שבע יכול לסייע למקרה שלכם במחיקת נקודות תעבורה.

 

שיטת הניקוד

שיטת נקודות התעבורה מוכיחה את עצמה כיעילה ביותר. לרוב כאשר נהג יקבל עונש מגורמי האכיפה, יסתכל בעיקר על הנקודות שצבר ופחות על הקנס הכספי שקיבל, כמובן בהתאם לחומרת העבירה. כאשר נהג מגיע ל12 נקודות שנצברו, הוא מחויב על פי חוק בקורס נהיגה מונעת שבסופו מבחן. אם צבר בין 24-34 נקודות יחויב בקורס מתקדם שגם בסופו מבחן, וצבירת 36 נקודות ומעלה תוביל לפסילת הרישיון לתקופה של שלושה חודשים, ותוקף הפסילה יותנה במבחן עיוני. במקרים קשים בהם נצברו לא פחות מ72 נקודות, ייפסל רישיון הנהיגה לתשעה חודשים והנהג יוכל לשוב אל הכביש רק לאחר בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, ובכפוף למבחן עיוני ומעשי יחד.

נקודות ביחס לעבירה

נקודות תעבורה תלויות בעבירה שבוצעה. נסיעה ללא אורות תזכה את הנהג ב2 נקודות. אי ציות לתמרור או עקיפה מימין שווה 4 נקודות. עבירות מהירות או עבירות מסכנות חיים אחרות, עלולות להעניק לנהג 8 נקודות. נהיגה ללא רישיון שווה 6 נקודות תעבורה. במקרים חריגים וחמורים יותר ניתנות גם 10 ו12 נקודות.

 

מחיקת נקודות תעבורה

כאמור, כמות הנקודות הניתנות בחוק יהיו בהתאם לחומרת העבירה. אך אזרחים רבים מרגישים שנעשה להם עוול, שהם נהגים ללא רבב והנקודות ניתנו בעקבות אי צדק או אי הבנה. חשוב להבין שניתן להגיש ערעור בנושא. עורך דין תעבורתי מנוסה יבחן את המקרה שלכם, יסתכל על כלל הראיות בשטח, בין אם אזור ביצוע העבירה לכאורה היה מצולם, או בין אם נפל דופי בהתנהלות שוטר התנועה שאמון על המקרה שלכם.

הכבישים בישראל מסוכנים לאין שעור. עבירות תנועה הוא עולם רחב, מן העבירה הקטנה ביותר ומנטילת חיי אדם בכביש. הדרך הטובה ביותר למחיקת נקודות תעבורה היא למידה וטעויות והסקת מסקנות. אם כל נהג ייקח אחריות לוודא שהוא נוהג כחוק ולא מסכן את הסביבה שלו, הנקודות יתאפסו, ואולי גם כל ציבור הנהגים יתאפס יחד איתם.

מהם השלבים לקראת מחיקת נקודות תעבורה
מהם השלבים לקראת מחיקת נקודות תעבורה

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!