מה החשיבות של חתימת הסכם ממון בין בני זוג

זוגות רבים העומדים לפני חתונה, מתלבטים בשאלה האם לעשות הסכם ממון. לעיתים, נוצרים גם מצבים לא נעימים בהם צד אחד מעוניין לחתום על הסכם ממון, ואינו יודע כיצד להעלות זאת בפני הצד השני ואיך זה יתקבל. נכון, זה לא נעים, רגע לפני היום המאושר בחייכם בו הזוגיות שלכם רק מתחילה, לחשוב כיצד היא תיגמר, אך צריך להבין את חשיבות ההסכם.

 

מה הוא הסכם ממון?

כדי להבין את חשיבות ההסכם, נסביר קודם מה זה אומר בכלל לחתום על הסכם ממון. הסכם הממון במהותו נועד להסדיר את הפן הכלכלי בין בני הזוג וכיצד הרכוש שלהם יתחלק אם וכאשר יפרדו.  כאשר בני זוג מחליטים כי שני הצדדים מעוניינים בחתימה על ההסכם, מתחיל משא ומתן ביניהם על הפרטים ועל הסעיפים בהסכם. הרעיון הוא לבצע את החלוקה כאשר בין בני הזוג ישנה כימיה ותקשורת טובה, אוהבת ומכבדת.

 

תהליך משפטי לכל דבר

הסכם ממון, הוא הסכם עם תוקף משפטי לכל דבר ועניין, ולכן חשוב לקחת ייעוץ משפחתי של עורך דין לענייני משפחה שיוודא כי כל התהליך נעשה באופן הנכון, הן מבחינת בני הזוג והן מבחינה משפטית. ישנה חשיבות לניסוחים ולפרטים הקטנים בהסכם ולכן חשוב לקחת עורך דין מנוסה ומקצועי. ניתן למצוא בקלות עורכי דין עם המלצות באינטרנט. פשוט חפשו – עורכת דין לענייני משפחה בשוהם, או את שם מקום מגוריכם, וכל התוצאות יעלו.

 

אז מה החשיבות הגדולה של הסכם ממון?

כיום, לצערנו הרב, אחוז הגירושין בישראל עולה כל הזמן. זאת אומרת שכל זוג יכול למצוא את עצמו בסיטואציה המאוד לא נעימה של גירושין. נכון, אף אחד לא חושב על זה ביום החתונה, אבל אם נשים רגע את הרומנטיקה וההתרגשות בצד, ונסתכל על הסיטואציה בעיניים קצת יותר ריאלסטיות, נבין שאם כבר נגיע למצב כזה, עדיף להגיע אליו עם הסכם שנחתם מראש בימים יפים יותר.

 

הסכם ממון – מקרב ולא מרחיק

אנחנו מאמינים שהסכם הממון דווקא יעצים את הזוגיות שלכם ויתן לה יותר מקום של אמון וכבוד הדדי. ברגע שתורידו את החשש מניצול כלכלי מבן הזוג שלכם, יפתח לכם מקום נוסף בלב לדברים אחרים חשובים הרבה יותר בקשר שלכם. הסכם ממון דואג לכך ששני בני הזוג ירגישו מוגנים ובטוחים בתוך הקשר.

 

איך מעלים את הנושא?

ישנם אנשים רבים שמרגישים חשש כאשר הם רוצים להעלות את הנושא בפני בן הזוג השני. ישנם גם אנשים שנתקפים בחששות כאשר בן הזוג שלהם מעלה בפניהם את ההצעה ומרגישים פתאום חוסר ביטחון בקשר. לאלו ואלו אנו אומרים, הסכם ממון אשר נעשה בצורה מכבדת, מכילה ורגישה, הוא הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות כדי להיטיב עם חיי הנישואין שלכם.

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!