מה העונש על נהיגה בפסילה?

פסילת רישיון נהיגה זה הוא עונש הניתן באופן זמני או לזמן קבוע וממושך, בכל אופן אסור לנהוג בזמן זה.

מה הוא העונש הצפוי על נהיגה בפסילה, והאם יש איך להקל אותו?

 

בכביש חלים על הנהגים חוקי תעבורה אשר עבירה עליהם גוררת עונשים קלים וכבדים לפי חומרת העבירה, כך שעבירת תעבורה יכולה להסתכם בקנס כספי ויכולה גם להסתיים במאסר בפועל. כדי להגן על עצמכם במקרה שנתפסתם במהלך עבירת תעבורה או שאתם חשודים בכזאת כדי מיד לפנות לאני מקצוע כמו משרד עורך דין תעבורה ולקבל שירות ייעוץ וליווי בהליך מרגע קבלת הדו"ח ועד לפסק הדין.

 

עבירות תעבורה

נהיגה בפסילה, שימוש בטלפון ועקיפה לא חוקית הן דוגמאות לעבירות תעבורה אשר מאוד נפוצות בקרב נהגים בכביש. שוטרי התנועה מסתובבים בכבישי הארץ על מנת לאכוף את חוקי התנועה ולשמור על שלומם של כל הנוכחים בכביש, נהגים והולכי רגל כאחד. כל עבירה על חוקי תנועה במהלך נסיעה בכלי תחבורה או במהלך חציית כביש נחשבת כעבירת תעבורה והעונש עליה בהתאם.

 

פסילת רישיון

אחד העונשים לנהגים אשר נתפסו בעבירות תעבורה חמורות הוא פסילת רישיון. בעצם מדובר בהחרמה זמנית של רישיון הנהיגה של הנהג החשוד שנתפס על עבירה מסוג זה. פסילת רישיון יכולה להיות זמנית כך שבתום תקופת הפסילה הרישיון יחודש אוטומטית ואילו במקרים קיצוניים הפסילה יכולה להיות גם קבועה עד לחידוש הרישיון על ידי מעבר מבחני תיאוריה וטסט חדשים.

נהיגה בפסילה

נהג אשר נפסל רישיונו אינו רשאי לנהוג בכלי התחבורה אשר הרישיון היה שייך לו כל עוד לא שוחררה לו הפסילה וחודש לו הרישיון. שוטר רשאי לעצור כל אדם ולבקש לראות רישיונותיו כך שהכוונה לרישיון על כלי התחבורה שבו נוהג ורישיון לכלי עצמו אשר כולל את ביטוח הכלי ומעבר טסט בתוקף. בשלב זה יגלה השוטר שהנהג נוהג ללא רישיון תקף וחוקי. נוסף על בקשה ישירה משוטר גם תפיסה על ידי מצלמת מהירות או אף נהיגה בכבישי אגרה יכולה לגלות נתון זה.

 

עונשים

נהג אשר נתפס נוהג ללא רישיון, כלומר בעת שרישיונו נפסל, צפוי לעונש כבד. בית המשפט יכול לפסוק לעונש כספי ואף לעונש של מאסר. הקנס יכול להגיע למאה אלף שקלים ואילו המאסר גם כן יהיה כבד ויכול להגיע גם למאסר של שלוש שנים בכלא. נהג אשר יחליט להמשיך לנהוג ברכב גם לאחר שנתפס ובעודו מתנהל נגדו הליך פלילי בנושא הנהיגה בזמן פסילה צפוי אפילו לעונש חמור וכבד עוד יותר.

פסילת רישיון של נהג אוסרת עליו להמשיך לנהוג כל עוד תקפה הפסילה, באם נהג ייתפס נוהג בזמן פסילה הוא צפוי לקבל עונש כבד שיכול להגיע גם למאסר ממושך בכלא. כמובן שכל עבירה נוספת שקדמה או שמתגלה בעת ההליך תגדיל את העונש בהתאם.

מה העונש על נהיגה בפסילה
מה העונש על נהיגה בפסילה

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!