מה זה סעיף 125 ד לפקודת מס הכנסה

מס הכנס תיקן סעיף שיקל על לגמלאים שנולדו לפני  או 1948 . סעיף 125 ד מאפשר להם ליהנות מפטור משתלם מאוד מתשלום מס רווחי הון עד לסכום מסוים. זהו מהלך חשוב שעוזר לגמלאים מבוגרים ליהנות כבר עכשיו יותר מההשקעות שלהם בשוק ההון ובכך לעודד אותם לקחת בו חלק. כל שתצטרכו לדעת על סעיף 125 ד לפקודת מס הכנסה.

 

עיקרי הסעיף

התנאים לזכאות של סעיף 125 ד רשומים במובהק בסעיף והם כדקלומן – ראשית על האזרח להיות בגיל פרישה. בנוסף, על האדם להיות יליד 1048 או לפני כך שבעצם מלאו לו לכל הפחות 55 בשנה בה נקבע הסעיף, שנת 2003. נכון להיום, מי שזכאי ועונה על הקריטריונים זכאי לפטור בגובה של כ1,3440 שקלים. אם ישנם שני בני זוג בחשבון משותף ששניהם עונים על הקריטריונים הפטור המשותף יעמוד על כ16,560 שקלים נכון לשנת 2021.

 

מה זה אומר בפועל

את הזכאות לפטור לפי הסעיף מותאם לאפיק ההשקעה כמו כן לשאר מוצרי ההשקעה של הפנסיונרים. את ההטבה של המס לא מקבלי אוטומטית ויש לבצע "פדיון רעיוני" ובכך להגיש בקשה מסודרת למס הכנסה. גובה הזכאות משתנה מידי שנה, הניכוי כל שנה משתה ואי אפשר להסתמך שתמיד יהיה קבוע על 13 אלף שח לכן יש לשים לב.

 

יתרונות הסעיף

הסעיף החדש הפך לנושא בעל תשומת לב רבה, הרבה אנשים ראו בכך הזדמנות מעולה ורצון לממש את ההטבות. זה סייע הן לקהל המבוגר של המדינה והן למדינה שמרוויחה מעידוד השקעות וחסכונות.  מעבר לפטור המרכזי ישנם עוד הטבות שהם תולדה של העניין והם הדובדבן שבקצפת.

 

יתרונות נוספים של הסעיף

אפקט ריבית דריבית, הפקדה נוספת או חוזרת של החזר מס לקרן ההשקעה, גם זה יכול להניב איזשהו רווח עתידי שיוסיף רווח על ריבית דה-ריבית. בנוסף, מה שטוב בסעיף הנל הוא שזה מלווה בתהליכים בירוקרטים לא מורכבים מידי וההחזר מתבצע ישירות לחשבון בנק האישי של מי שהשקיע.

 

אחו מוצרי השקעה נכללים בפטור

ניתן לקבל החזרי מס רק כאשר הרווחים הראליים של המוצר הפיננסי נחשבים כריבית זאת לעומת רווחים שיש עליהם מס רווח הון. כל שהפטור חל על פיקדונות בנקאיים כמו כן, פוליסת חסכון אותן מספקות חברות הביטוח. אולם קרנות נאמנות תעודות ותיקים  מנוהלים אינם נכללים ולכן לא מוכרים לפטור מריבית.

 

שילוב הטבות מס לגמלאים

חוץ מסעיף 125 ד ישנם פטורים נוספים שגמלאים פנסיונרים יכולים לנצל לטובתם כמו תיקון 190 לדוגמא שיכול להוביל לחסכון גדול עבור המשקיע הגמלאי. חשוב להכיר מקרוב ולדעת בדיוק מה מגיע לכם וכמה, ככה לא תאבדו כסף לחינם ותקבלו את ההחזר המקסימלי על הרווחים המושקעים שלכם. לעוד מידע יעוץ אסטרטגי אישי ומידע מוסמך תמיד הכי טוב לפנות למומחים בעניין.

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!