מתי אפשר להוציא פטור ממילואים?

אחרי שירות ארוך וקשה, חלקנו לא תמיד מצליחים להמשיך ולהתמיד בשירות המילואים שלנו. אנחנו תומכים בשירות המילואים, החברה שלנו צריכה את המילואימניקים. אך זהו שירות שלא מתאים לכל אדם ואם. אם זה בגלל נסיבות החיים שהובילו אותנו לאן שאנחנו או אם זה בגלל הקושי בשילוב המילואים בחיי היומיום שלנו. אם אתם רוצים לדעת האם אתה זכאים לקבל פטור ממילואים או לחלופין איך אפשר לקבל פטור ממילואים, הינה כמה טיפים ואפשרויות שחושב שתכירו.

 

פטור ממילואים מטעמי דת

במידה והתחזקתם באמונה הדתית, יכול להיות שתרגישו כי הערכים שלכם ואורח החיים שלכם לא הולך בקנה אחד עם שירות מילואים. במידה כזו תצטרכו להגיש בקשה שבה אתם מצהירים כי שיניתם את אורח החיים שלכם וכי החיים הדתיים שלכם או ניהול המשפחה שלכם לא מאפשר לכם לשרת במילואים.

 

פטור ממילואים- סיבה רפואית

במידה ומצבכם הרפואי השתנה בצורה שבה אתם לא יכולים יותר לבצע את שירות המילואים, אתם יכולים לבקש ועדה רפואית שתבחן את בקשתכם. במקרה כזה הועדה תבדוק את האישורים והרלוונטיים, את מידת הצורך הפיזי בתפקיד שלכם במילואים ואת המצב הבריאותי שלכם. חשוב להדגיש כי ועדה מחוץ לצבא לא תספיק לכם אלא רק ועדה של רופאים צבאיים וללכת אליה עם עורך דין צבאי.

 

פטור ממילואים בגלל גיל

זהו הפטור הפשוט ביותר והנפוץ ביותר. במידה והגעתם לגיל 40 ומעלה ואם הגעתם לגיל 45 אם אתם קצינים, אתם יכולים להפסיק את שירות המילואים שלכם ולקבל תעודה שתזכה אתכם בפטור. הצבא מאוד מעריך אנשים שתרמו את שירות המילואים המלא לכן לא תהיה לכם בעיה להשיג פטור ממילואים בשל גיל.

פטור ממילואים בגלל היותך בן שכול

ברוב המקרים בהם חייל מבקש פטור בשל היותו בן שכול הוא יקבל שיבוץ מחדש ליחידה עורפית שקרובה לביתו או שמתאימה לדרישותיו, אך אתם יכולים לנסות ולבקש פטור מלא משירות פטור זה בדרך כלל ניתן גם לאנשים בעלי 6 ילדים ומעלה.

 

פטור ממילואים בגלל התנהגות

זהו הפטור "הבעייתי" ביותר בגלל שהוא דורש הרבה הקרבה והרבה מלחמות. אם אתם לא שייכים לאחת מהקטגוריות הקודמות אך אתם עדיין רוצים לוותר על שירות המילואים. אתם תצטרכו לעבור על חוקי הצבא או להיות עריקים. בהתחלה כנראה שיפעלו נגדכם בדרך משמעתית הכוללת ענישה כבדה ואפילו כלא, אך בסופו של דבר המערכת תעדיף לפלוט אתכם החוצה ולתת לכם פטור ממילואים מאשר להתעסק עם בעיות משמעת חוזרות ונשנות. ישנן הרבה דרכים לקבל פטור לכן אם אתם מרגישים שאתם לא מתאימים לשירות המילואים וכי השירות הזה מכביד עליכם, אנחנו כאן בשביל לעזור לכם לעבור א הדרך הזו ולקבל פטור. לכל יעוץ ושאלה אתם מוזנים לפנות אלינו.

 

* אין האמור לעיל מהווה ייעוץ משפטי, כל שימוש במידע היינו באחריות הקורא בלבד.

מתי אפשר להוציא פטור ממילואים
מתי אפשר להוציא פטור ממילואים

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!