מתי כדאי לשכור את שירותיו של משרד חקירות בתביעה בצבא?

המערכת הצבאית היא ללא ספק מערכת קשוחה ומחמירה באופייה והדבר ניכר בשנים האחרונות יותר ויותר בעת שעולה המודעות לסכנות של צריכת סמים ומודעות לפשעים קטנים ואפילו ביטחוניים. לכן, אם אתם נחקרים במסגרת תביעה צבאית ואתם מאמינים שאינכם אשמים במעשה, מומלץ ביותר לפנות אל משרד חקירות ובואו נלמד למה.

חשוב לציין שעבודה מול משרד חקירות היא פעולה חוקית לחלוטין, אך עלינו להתייעץ עם החוקר מראש באשר לתוצאות החקירה והקבילות שלהן בעת הצגתן בבית משפט צבאי. כך או כך, חקירה פרטית תסייע לנו להגיע לשורש האמת באמצעים שהמשטרה הצבאית לא בהכרח תוכל לנקוט. משמע, אנחנו לוקחים את הגורל והצדק בידיים שלנו וכך נוכל להבטיח שלא ניפול בין הכיסאות בתוך המערכת הצבאית.

 

מהו משפט צבאי

ראשית, חשוב להסביר שמשפט צבאי מתנהל במסגרת הצבאית ולא בבית משפט האזרחי וזאת בהתאם לחוקים ולתקנות שחלים בצבא. אין במסגרת זו נהלים שהם שונים דרסטית ממה שנראה באזרחות, אבל בצבא הם מוחמרים אף יותר ותואמים את המשמעת הצבאית המצופה וכמובן ישנה המודעות החשובה ביותר לעבירות הקשורות לחשיפה של פרטים סודיים ביותר, הקשורים לביטחון המדינה.

במסגרת המשפט הצבאי, במידה ומדובר בהאשמה פלילית והחייל נמצא נחקר בחשד לכך, העבירה הזו נרשמת בתור עבירה פלילית גם בחייו האזרחיים של החייל ויכולה ללוות אותו למשך כל חייו ובכך לפגוע בהעסקתו העתידית באזרחות. על מנת למנוע הרשעה, חוקר פרטי נכנס לפעולה.

 

מתי לשכור חוקר פרטי

משרד חקירות מקצועי יצליח להבין בדרכים הנכונות, האם נעשה לכם עוול ובכך יוציא גם את האמת לאור בעבורכם. לכן, במידה ואתם נכנסים להליך של משפט צבאי ויש לכם חשד באשר לתקינות של אותו ההליך, או שאתם רוצים ראש שקט כבר מלכתחילה, מומלץ כבר באותה העת לפנות אל חוקר פרטי, להסביר לו את המצב ולהתחיל בבדיקה בהתאם להמלצתו.

חשוב להבין שהאמת שתתגלה לא תמיד תהיה נעימה, או תסייע למטרתנו, אבל זו עוד יותר סיבה לגלות אותה. עם האמת בחוץ נוכל לתכנן את המשך התהליך שלנו בסיוע של עורכי דין. עד אותה עת, משרד החקירות בו בחרנו יפעל בדרכים חשאיות, כמו הקלטה ואף מעקב, על מנת לאמת או להפריך את החשדות שלכם. שימו לב כי הליך זה יכול לקחת זמן, בהתאם למצב ולכן לא מומלץ לחכות הרבה זמן ליצירת קשר.

 

לסיכום

חקירה במסגרת הצבאית זה הליך לא פשוט, במיוחד אם הוא מתגלגל למשפט. המערכת הצבאית היא קשוחה ומחמירה ביחס לאזרחות ולכן עלינו לגלות יותר מאמצים אם נרצה להוכיח את עצמנו כחפי מפשע. אם יש לנו חשד בנוגע להליך שלנו, מומלץ ליצור קשר במהירות האפשרית עם חוקר פרטי ולרדת לעמקי האמת.

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!