מתי עורך דין צבאי עובד עם נוטריון?

מערכת המשפט הצבאי היא מערכת חוק דומה מאוד למערכת החוק האזרחית וחוקים רבים כמובן מקבילים בשתי המערכות אך במערכת החוק הצבאית ישנם חוקים נוספים שחלים רק בעולם השירות הצבאי החובה, הקבע או המילואים. מתי עורך דין צבאי עובד עם נוטריון?

 

מה זה נוטריון

נוטריון הוא עורך דין אשר ניתנה לו סמכות נוספת – סמכות ייחודית זו מאפשרת לנוטריון לחתום על כל מסמך ובכך לתת את אישורו עבור מערכת החוק על אמינות המסמך, מקוריותו, העובדה כי הוא נחתם מרצון חופשי וכל תוכנו הינו אמיתי ולגיטימי. שירותיו הם רחבים כך שתוכלו למצוא נוטריון תרגום גרמנית בסביון  ומצד שני נוטריון עבור סוגיות צבאיות כמו עריקות, בקשה לפטור מחוק שירות הביטחון ועוד.

 

עריקות צבאית

עריקות הינה דוגמא לחוק שחל רק על משרתי שירות הביטחון, עריקות נוגעת לחיילי סדיר וכמו כן גם לחיילי קבע וחשוב לא להתבלבל בין עריקות להשתמטות. השתמטות הינה עבירה שחלה רק על מי שאינו התייצב לשירות סדיר בתקופת הזמן מגיל 18 ועד 24 חודשים לאחר מכן או עבור עולים חדשים מרגע צו גיוס לאחר גיל 18 ועד 24 חודשים לאחר מכן. לעומת זאת עריקות הינה עבירה של אדם שכבר היה בשירות סדיר או קבע ונמלט מין השירות בעת ביצועו, חייל שיעזוב את שירות הצבא ולא יחזור אחריי 45 ימים ייקרא עריק.

 

הוצאת פטור מהצבא

אנשים רבים מחפשים דרך מפלט מחוק שירות הביטחון, מסיבות שונות לחלוטין – יש כאלה שמגישים בקשה לפטור מכורח נסיבות רפואיות או נפשיות, בני ישיבות, ספורטאים, שחקנים, רקדנים או מוזיקאים מצטיינים אשר רוצים להמשיך להתמקצע ולא לעצור את הקריירה שלהם לכמה שנים. את הבקשה ניתן להגיש לצה"ל אך נדרש ללא ספק שירות של נוטריון אשר מכיר את כל ההליכים והחוקים הצבאיים.

 

מה היתרון של עורך דין צבאי

עורך דין צבאי הוא איש המקצוע המתאים ביותר עבור כל סוגייה משפטית שחייל חובה או קבע נשפט בגינה, מערכת המשפט הצבאית הינה מערכת מעט שונה כפי שפירטנו קודם ולכן מומלץ להיות מיוצגים על ידי עורך דין שמכיר ומנוסה במשפטים צבאיים, בחוקים ובפקודות השונות. עורך דין צבאי מעניק ללקוחות שלו ייצוג של נוטריון, שירותי גישור, ייצוג בבית המשפט הצבאי והגשת ערעורים. עורך דין צבאי ייצג חיילים במקרים כמו:

  • גניבה
  • אלימות
  • עבירות עריקות
  • חוסר התייצבות בזמן לצו גיוס
  • התנהגות שאינה הולמת מול מפקד צבא
  • פגיעה ברכוש במהלך שרות צבאי
  • התפרצות חריגה
  • עבודה בזמן שכרות, שתיית אלכוהול
  • שימוש בסמים

 

לסיכום

עו"ד צבאי יעניק ללקוחות שלו את שירות הנוטריון עבור כל מסמך שיצטרכו להגיש מול בית המשפט, שירות זה חשוב מאוד על מנת לאמת ראיות או מסמכים מקוריים, במקרה של תביעה צבאית תוכלו לפנות לעורכי דין צבאיים שיעזרו לכם רבות לצאת מהבור.

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!