סיבות לתבוע את חברת הביטוח הפרטית שלכם

תאונת דרכים, גניבת כספים מהאשראי ואף פריצה לדירה – כל אלו ועוד הם מקרים שיכולים לקרות לכל אחד ובכל זמן, אלו לא תרחישים דמיוניים כלל ועבורם ועבור כל מקרה שתוכלו לדמיין כדאי לרכוש פוליסות ביטוח מתאימות.

המשיכו לקרוא אודות חברות ביטוח פרטיות, מה הן, מה עלולות להיות סיבות לתביעתן ואיך עושים זאת.

 

ביטוחי חובה ורשות

ביטוח החובה הראשון שאותו כל אזרח מעל גיל 18 מוכרח לרכוש הוא ביטוח לאומי הכולל בתוכו ביטוח בריאות – דמי ביטוח אלה משולמים למוסד הביטוח הלאומי שהינו מוסד ממשלתי ומכאן אינו פרטי. ביטוח חובה נוסף הוא ביטוח בסיסי לאזרחים בעלי רכב אשר אותו ניתן לרכוש דרך מגוון חברות ביטוח פרטיות. שאר ביטוחי הרשות עליהם נפרט בהמשך נרכשים דרך חברות פרטיות. תביעות ביטוח הינן תחום שעלול להיות מסובך ועל כך נרחיב גם.

 

תביעות ביטוח

תביעה כנגד הביטוח הינה תהליך שיש לבצע מול חברות הביטוח על כל מקרה בו התרחשה פגיעה מכל סוג והביטוח יכול לכסות חלקית או באופן מלא את ההוצאות הכרוכות באותה הפגיעה. בתהליך תביעת הביטוח מומלץ ולפעמים חובה (במקרים של הגעה לבית משפט) להיעזר בשירותיו של עו"ד לתביעות ביטוח.

סיבות לתבוע חברת ביטוח פרטית

  1. ביטוח רכב – מעבר לביטוח חובה הבסיסי ישנן פוליסות השתתפות עצמית, ביטוח מקיף וצד ג'. את חברת ביטוח הרכב תובעים בדרך כלל בגין תאונות דרכים בהן נגרם נזק לרכב הפוגע, הנהג ונוסעי הרכב ובנוסף לכל נזק שנגרם לצד השלישי שנפגע מהרכב הפוגע.
  2. ביטוח בריאות – הביטוח הבריאות הבסיסי שמשולם בתוך דמי ביטוח לאומי לעיתים לא מספיק להליכים רפואיים מורכבים יותר ולכן ישנם אנשים הנזקקים להליכים וטיפולים הרפואיים המבוטחים בביטוח בריאות בריא שייתבע במקרים של ניתוח מסובך, תרופה מחוץ לסל התרופות, מחלות קשות או טיפולים ממושכים.
  3. ביטוח דירה – מתחלק ל -2, ביטוח המבנה עצמו וביטוח תכולת הדירה. בעלי הנכס המבוטח יתבעו את חברת הביטוח במקרים של נזק לבנה כמו פגיעה משריפה או נזקי טבע אחרים, פריצה וגניבה של רכוש מהדירה. הפיצוי יהיה בהתאם לשווי הרכוש שניזוק.
  4. ביטוח אשראי – לאנשים פרטיים או עסקים, הביטוח יגן ויפצה עסק שנפגע בעקבות אי תשלום באשראי, חברת הביטוח תתבע עקב כשל באשראי ותפצה את בעל העסק.
  5. ביטוח חו"ל – בכל יציאה מגבולות הארץ מומלץ לרכוש פוליסת ביטוח חו"ל, ביטוח חו"ל יתבע במקרה של פציעה רפואית, אובדן כבודה ועוד על פי התנאים שנקבעו בפוליסה.

 

לסיכום

אלו היו רק 5 דוגמאות פשוטות למקרים בהם תאלצו לתבוע את חברות הביטוח השונות וקיימים עוד מקרים רבים כאלה, במקרה ותקלעו לסיטואציה לא נעימה זו אנו ממליצים להתייעץ ולשכור את שירותיהם של עורכי דין לתביעות ביטוח על מנת להבטיח תהליך יעיל ותוצאות מספקות.

סיבות לתבוע את חברת הביטוח הפרטית שלכם
סיבות לתבוע את חברת הביטוח הפרטית שלכם

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!