עו"ד תעבורה – המדריך המלא

נקלעתם למשפט על עבירות תעבורה? זה הזמן לבחור עורך דין מתאים שיעזור לכם לעמוד מול בית המשפט. כן, במקרה שכזה מדובר בעמידה פנים מול פנים עם השופט, כך שכדאי מאוד שעורך דין טוב, כריזמטי ומומחה לנושא ייצג אתכם כדי לנסות ולמזער נזקים.

 

אבודים בג'ונגל משפטי

אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו בבית משפט. זוהי סיטואציה לא מוכרת ולעיתים גם מפחידה עבור רבים מאיתנו, והשילוב שלה ושל הנסיבות שהביאו אותנו לשם מלכתחילה יכול להרגיש קשה מנשוא.

חשוב לציין שעבור כל סוגיה רצינית, מאוד לא מומלץ לייצג את עצמנו אם אנו מואשמים בעבירת תעבורה, או אם אנו מוצאים את עצמנו קורבנות לאחת. לאדם הממוצע אין ניסיון משפטי בעל משמעות, וניסיון לנווט במערכת בתי המשפט דומה לניווט בג'ונגל בלי מפה ‏– מסוכן מאוד וסביר שיסתיים באסון.

כדי להימנע מכך, בכל סיטואציה שכזו חשוב למצוא מדריך שיוכל לבאר עבורנו את המתרחש ולנתב אותנו לפתרון הטוב ביותר עבורנו. בבית המשפט, המדריך הזה הוא עורך הדין שלנו, ולכן חשוב מאוד לדעת כיצד לבחור אותו נכון.

 

בית דין לתעבורה הוא לא משחק

בית המשפט לתעבורה הוא אחת מזירות המשפט שהאזרח מן השורה יכול למצוא את עצמו בה. עבירות תעבורה הן דבר נפוץ שעלול להתרחש בטעות, ומי מאיתנו לא מכיר מישהו שביצע אחת.

עובדה זו יכולה לגרום לנו לזלזל בחומרה האפשרית של גזר דין בבית משפט זה, אך יש להישמר מכך! פסק דין שלילי בעבירת תעבורה עלול להוביל לקנסות גבוהים, לשלילת רישיון ואף למאסר על תנאי או בפועל, כך שמציאת עורך דין מתאים לייצג אותנו במקרים מן הסוג הזה היא דבר חשוב ביותר. אז מה כדאי לנו לחפש בעורך דין תעבורה, וממה כדאי להימנע?

 

בחרו מומחה

ראשית כל, יש לזכור שדין תעבורתי הוא התמחות, ויש תמיד לבחור בעורך דין המנוסה בתחום זה. גם אם אתם מכירים עורך דין מצוין ששירת אתכם היטב בזירה משפטית אחרת, אין הדבר אומר שביכולתו לייצג אתכם בבית דין לתעבורה.

גם בתוך תחום הדין התעבורתי יש התמחויות שונות, כך שכדאי לבצע סקר שוק ולבחור בעורך דין המתמחה בסוג התיק הספציפי שהביא אתכם לבית המשפט – ייתכן מאוד שעורך דין תעבורה אחד מתמחה בעבירות מהירות, ואילו השני בדיני פיצויים הקשורים לתאונות דרכים. חשוב מאוד למצוא את המומחה הנכון עבורכם.

 

חפשו המלצות וביקורות

שנית, נסו למצוא עורך דין מנוסה ובעל ניסיון. המלצות אישיות הן כמובן הכלי הטוב ביותר, אך כמובן שלא תמיד ניתן להשיג כאלו. במקרה כזה, כדאי לבצע סקר שוק, בדיוק כפי שאנו עושים כשאנו מחפשים חשמלאי או אינסטלטור. ביקורות ברשת ואתרי דירוג יוכלו לסייע לכם למקד את האפשרויות שלכם לכמה אנשי מקצוע שהוכיחו את עצמם.

 

שימו לב למחיר

לאחר שמצאתם מספר עורכי דין עם ניסיון בתחום והמלצות, יש לקבל הצעות מחיר עבור שירותם. כמו בכל שירות, אין ברצוננו לשלם יותר מדי, אך יש להיזהר מעסקאות שנראות טובות מדי. אם הצעה נשמעת טובה מכדי להיות אמיתית, כנראה שמשהו לא בסדר איתה.

עורך דין טוב ומהימן יסביר בדיוק מה מגולם בשכר הטרחה שלו ובכל ההוצאות הדרושות האחרות, וינסה להסביר זאת ללקוח בגובה העיניים ובלי טריקים. יש לשים לב שגורמים כמו שנות ותק או רמת מומחיות יעלו אולי את גובה הסכום שיבוקש, אך זו יכולה להיות השקעה טובה, שכן איכויותיו של עורך הדין עשויות להטות את המשפט לזכותכם.

 

חשיבתו של הקשר האישי

נקודה חשובה אחרונה היא שיש להיפגש באופן אישי עם עורך הדין. פגישה פנים מול פנים היא הטובה ביותר, שכן היא תוכל להבהיר לכם אם יש חיבור אישי נאות ביניכם לבין עורך הדין. עליכם להרגיש נוח מול עורך הדין, שכן אתם מפקידים את גורלכם בידו במידה רבה, וחיכוכים בינאישיים ביניכם יכולים לפגוע ביכולתו לסייע לכם.

בשל העובדה שבבית משפט לתעבורה עורך דינכם יצטרך לייצג אתכם מול השופט באופן אישי, דבר שלא תמיד מתרחש בתחומי משפט אחרים, הכריזמה של עורך הדין חשובה מהרגיל. פגישה אישית תוכל לתת לכם מושג מסוים לגבי חוזקה של תכונה זו אצל עורך דינכם, ובכך לסייע לכם לבצע את הבחירה הנכונה עבורכם. נוסף על כך, סביר להניח שעורך דין שהצלחתם ליצור איתו חיבור אישי איכותי ירצה להילחם במשנה כוח עבור זכויותיכם.

 

ידע הוא כוח

חשוב מאוד לשאול כמה שיותר שאלות ולהגיע עם כמה שיותר מידע רלוונטי לפגישה. נסו לברר מה מידת בקיעותו של עורך הדין בסוגיה הספציפית שבה אתם רוצים שיטפל, והאם עסק בתיקים דומים בעבר.

לחלק מעורכי הדין יש קשרים בתוך מערכת המשפט, דבר שיכול לסייע לכם רבות, בעיקר אם התיק יגיע לכדי חתימה על עסקת טיעון, מה שנפוץ למדי בדיני תעבורה ובכלל. גם קשרים עם גורמים נלווים למערכת דיני התעבורה, כגון חברות ביטוח או המשטרה, הן נקודה לזכות עורך דין נתון.

מצדכם, שימו לב לעדכן את עורך הדין בכל פרט העלול להיות רלוונטי לתיק מבעוד מועד – הפתעות שיכולות לצוץ בשלב מאוחר של משפט עלולות לפגוע בתיק שלכם מאוד. יש לזכור שעורך הדין נמצא לצדכם וברגע ששכרתם אותו, אין לחשוש מלחשוף בפניו פרטים. אספקה נאותה של מידע עלולה להיות ההבדל בין זכייה בתיק לבין הרשעה, כך שאין להזניח פרט זה בשום אופן!

 

דעו למה אתם נכנסים

לבסוף, חשוב מאוד לתאם ציפיות מול עורך הדין. חשוב לקבוע מהי התוצאה המתקבלת על הדעת של המשפט עבורכם, ולהבין אם עורך הדין מאמין ביכולתו להגיע אליה. ייתכן שעורך הדין יסכים אתכם וייתכן שדעתו תהיה אחרת, אך בכל מקרה, כל עוד תהיו באותו הראש, הסיכויים שכל הצדדים ייצאו מרוצים יעלו מאוד.

 

אז מה כדאי לזכור?

  • אל תמעיטו בחשיבות בחירה בעורך דין נכון
  • בחרו מומחה בעל ניסיון בתחום הספציפי שלכם
  • חפשו המלצות
  • שימו לב שהמחיר נכון עבורכם
  • ערכו פגישה אישית בהקדם האפשרי
  • קבלו את כל המידע שאתם צריכים, וספקו אותו לעורך הדין
  • דעו מה אתם רוצים שהתוצאה תהיה

השתמשו בכללים אלו כמצפן, ובעזרת המדריך החדש שלכם תוכלו למצוא את דרככם מחוץ לג'ונגל בהקדם האפשרי.

עוד תוכלו לגלות באתר אקסידנט – המרכז המשפטי לתאונות דרכים.

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!