פינוי בינוי – מה הסיכונים בתהליך ומה החשיבות של ליווי משפטי

פינוי בינוי הוא תהליך שמעניק לכם הזדמנות פז להנות מהשבחה של ערך הנכס שלכם, אך יחד עם זאת הוא טומן בחובו גם סיכון לא מועט.

הדרך הבטוחה ביותר להימנע מפגיעה בתהליך של פינוי בינוי היא לקיחה של ליווי משפטי מקצועי שיוכל לוודא שאם מקבלים את כל הרווחים שיש לפינוי בינוי להציע לכם בלי להיפגע.

 

פינוי בינוי

פינוי בינוי הוא תיאור של מיזם נדלן שבו אתם מוכרים את הזכויות בדירה שלכם לקבלן ובתמורה מקבלים דירה טובה יותר בסיומו של הפרויקט. כמו בכל הליך שמעורב בנדל"ן, ישנה חשיבות לייעוץ משפטי צמוד. במקרה של פינוי בינוי עורך הדין צריך להיות מומחה בתחום, מה שאומר שאתם זקוקים לליווי של עו"ד לתמ"א 38 או עורך דין פינוי בינוי.

שימוש בעורך דין טוב יכול לעזור לכם לשמור על הזכויות שלכם בצורה מלאה. ההזדמנות הרבה שיש במיזם של פינוי בינוי לא אומרת שאין בו גם סיכונים. כאן תקבלו סקירה קצרה על הסיכונים השונים וכמובן על החשיבות שיש לייעוץ המשפטי במניעה שלהם.

 

סיכונים בפינוי בינוי

הליך של פינוי בינוי הוא הליך שבו אתם עומדים מול מספר גורמים. בניגוד לבנייה של דירה שבה אתם עובדים מול הקבלן בלבד, בתהליך של פינוי בינוי מלבד הקבלן ישנם את הדיירים הנוספים של הבניין ובנוסף גם לרשות המקומית ישנה דריסת רגל לא מבוטלת בעיקר במקרים שהדבר נעשה כחלק מתוכנית מתאר כללית.

הרשות המקומית עלולה להערים עליכם קשיים שונים שייגרמו לעיכוב של הפרויקט ובנוסף לעיתים הקבלנים לא עומדים בהתחייבויות שעליהן הצהירו בתחילת הפרויקט. בעיה נוספת ושכיחה מאוד במיזמי פינוי בינוי היא חוסר הסכמה בין הדיירים מה שמוביל בדרך כלל לעצירה בהתקדמות של הפרויקט.

חשיבות הליווי המשפטי

עורך דין שמלווה אתכם במהלך הפרויקט צריך להיות קודם כל זה שאינו תלוי בקבלן של הפרויקט. בסופו של דבר עורך הדין צריך לייצג אתכם אל מול הקבלן ולהגן על הזכויות שלכם במקרה שנעשה ניסיון לפגוע בהן, ולכן אסור שהוא יהיה תלוי בקבלן. רצוי שעורך הדין יהיה מקובל על כל הדיירים כדי שהוא יוכל לפתור סכסוכים שונים במקרה הצורך.

הנקודה האחרונה שעליה חשוב לתת את הדעת היא החשיבות של ההיכרות של עורך הדין עם הרשות המקומית. לעיתים הרשות עלולה לגרום לקשיים שונים בניהול המיזם ועורך דין מקצועי יוכל להסיר את הקשיים הללו בצורה יעילה. זכרו, פינוי בינוי הוא תחום בפני עצמו וחשוב לבחור בעורך דין שיודע להתמודד עם הקשיים השונים שעלולים להיגרם במהלך המיזם.

 

לסיכום

בתהליך של פינוי בינוי יכולים להיות מגוון סיכונים. הדרך הבטוחה ביותר להתמודד עם הסיכונים הללו היא ליווי משפטי צמוד של עורך דין מנוסה שמבין בתחום. עורך דין טוב הוא המפתח להצלחה של הפרויקט.

פינוי בינוי – מה הסיכונים בתהליך ומה החשיבות של ליווי משפטי
פינוי בינוי – מה הסיכונים בתהליך ומה החשיבות של ליווי משפטי

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!