ביצעו בך רשלנות רפואית במהלך הלידה – האם ניתן לתבוע את הביטוח

לידה אמורה להיות אחד מהדברים הכי משמחים ומרגשים ביותר לאישה, אך לרוע המזל, לא תמיד הכל הולך חלק. בזמן הלידה אישה יכולה לחוות דברים קשים כמו רשלנות רפואית במהלך הלידה מצד הבית חולים המיילד. ובמקרים המאוד מצערים, היולדת לא יוצאת בידיים מלאות.

 

רשלנות רפואית במהלך הלידה

אחת הפרוצדורות הכי שכיות בעולם וקורות כל יום היא לידה. בהסתברות הגבוהה הזו הסיכוי לרשלנות רפואית הלידה היא אכן גבוהה. בזמן הלידה עלול להגרם נזק בלתי הפיך ליולדת או לתינוק וזו עילה להגשת תביעה כנגד הרופא המיילד או בית החולים. תביעות בכל מה שקשור ללידה עוסקת למעשה ברשלנות רפואית, ואל תופתעו אבל מדובר בתביעות הנפוצות ביותר בעולם הרפואה.

למעשה מדובר בגין רשלנות רפואית העשויה לגרום לנזקים קשים לאמא ולתינוק. הרשלנות הרפואית בלידה מתחלקת לשני פרקי זמן שונים – רשלנות בזמן בהריון ורשלנות רפואית בלידה.

תביעות בעקבות רשלנות רפואית בלידה ובהריון הן בעלות אופי שונה אך למעשה משולבות.

 

רשלנות בלידה מזכה בפיצויים גבוהים

מאפיין נוסך וחשוב הוא למעשה גבוהה הפיצויים עקב רשלנות רפואית. מכיוון שבית המשפט נוטה לפסוק על פיצויים מאוד גבוהים בגין רשלנות רפואית בכל מה שקשור ללידה מכיוון שבכוונת בית המשפט לפצות את התובע כנגד תוחלת חיים שלמה אשר נפגעה לו וכל זה לא באשמתו כלל. אבל בכל מקרה, רצוי ומומלץ להיוועץ עם עורך דין רשלנות רפואית בלידה. לדוגמא – אדם הנגרם לו נזק רפואי בזמן לידה ונותר משותק בגופו, זכאי לפיצויים כספיים לאורך כל חייו.

את מי תובעים?

לרוב אנו לא תובעים באופן ישיר את הגורם לרשלנות הרפואית. התביעה נגד רשלנות רפואית היא בדרך כלל כנגד גוף רפואי כלשהו כמו בית חולים או קופת חולים. אומנם לעיתים התביעה היא ישירות מול הרופא, אם משפטית הוחלט שזה הוא הדבר הנכון ובמידה והייעוץ שניתן למטופלת הינו יעוץ אישי. את הפיצוי למעשה אנו נקבל מחברת הביטוח של המוסד הרפואי אשר מבוטח בביטוח אחריות מקצועית בדיוק עבור מקרים כאלה.

 

עד מתי ניתן להגיש תביעה?

למעשה ניתן להגיש תביעה עד כ-7 שנים לאחר המועד בו נגמרה הפגיעה. למרות שלכל כלל יש יוצא צן הכלל. כאשר מדובר בתביעה של קטין שנפגע בלידה, התביעה נחשבת כתביעה שלו והא למעשה יכול להגיש אותה עד גיל 25.

חובה לדעת שכלל ומדובר ברשלנות בהריון, התביעה היא של ההורים בלבד והיא מתיישנת בתוך כ-7 שנים. עורך דין תביעות ביטוח ישמח לתת לכם את המידע שאתם צריכים.

 

לסיכום

לידה, האירוע החשוב ביותר בחייה של אישה, יכול לפעמים להפוך לסיוט אמיתי ואישה הרה יכולה לסבול מרשלנות רפואית בזמן ההיריון וגם בזמן הלידה.

התביעה בדרך כלל היא מול גוף כמו בית החולים ולא תמיד מול הרופא המטפל. חברת הביטוח של של הבית חולים המטפל היא זו שמשלמת את הפיצויים עבור זה.

 

ביצעו בך רשלנות רפואית במהלך הלידה - האם ניתן לתבוע את הביטוח
ביצעו בך רשלנות רפואית במהלך הלידה – האם ניתן לתבוע את הביטוח

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!