רשלנות רפואית – כך תדעו אם ישנה עילה להגשת תביעה

הגשת תביעה של רשלנות רפואית מחייבת הוכחות שאכן נעשתה רשלנות רפואית ושהנזק הגופני קשור לכך. איך תדעו אם יש לכם עילה להגיש תביעה כזו – על כך במאמר הבא.

 

איך יודעים אם יש עילה להגשת תביעה על רשלנות רפואית?

כל חיינו אנו עוברים טיפולים רפואיים, טיפולי שיניים, מעקבים, בדיקות, הליכים שונים כמו ניתוחים מסיבות שונות. כולנו רוצים לשמור על הבריאות ובוטחים ברופאים ובצוותים הרפואיים שיעשו את הכל כדי לגלות למה כואב לנו ואיזה טיפול אנחנו צריכים. למרות זאת, ישנן סיטואציות בהן הרופאים טועים או מתנהלים בצורה לא אחראית שעלולות לגרום לנו להחמרת המצב ולסיבוכים רפואיים.

למשל, כאשר שולחים אותנו לבדיקות לא נכונות, מתעלמים מהתלונות, האבחונים אינם מפוענחים נכון, נעשים אבחונים מאוחר מדי וכבר אין לנו סיכוי להחלים, נשכחים גופים זרים בזמן הניתוח בגופינו, פוגעים באיברים פנימיים בצורה לא מקצועית, לא מיידעים אותנו על השלכות הטיפול ועוד כהנה וכהנה סיטואציות שכולן בגדר רשלנות רפואית. ביחד עם זאת, לא כולם רצים להגיש תביעה כי אינם בטוחים שיש להם עילה לתביעה. לפיכך, ישנה חשיבות רבה לקבלת ייעוץ מעורך דין רשלנות רפואית.

 

מה עורך דין רשלנות רפואית יבדוק?

ישנם עורכי דין רשלנות רפואית שמעניקים ייעוץ ראשוני חינם על מנת לדעת אם יש עילה לתביעה. כך כשמדובר במשרדו של עורך דין דוד פייל. בעת הפגישה מגוללים את המקרה בפני עורך הדין והוא בודק אם יש קשר בין הנזק הרפואי שנגרם לרשלנות הרפואית. כלומר, האם היא הגורם למצבו של החולה. הוא יבדוק את המסמכים הרפואיים, תוצאות של הבדיקות, עדויות, הקלטות וכל הוכחה שניתן לקשור למקרה.

הראייה המשמעותית ביותר לרשלנות רפואית היא חוות דעת של רופא מומחה שיכול להצביע על הקשר בין הסיבה למצב הבריאותי ובין הרשלנות. ייתכן שהוא יבקש שתביאו חוות דעת ממומחים נוספים על מנת שיוכל לבסס את ההוכחות בצורה יעילה יותר. בסופו של דבר הוא צריך להגיד לכם אם יש או אין קייס לתביעה.

ההתנהלות המשפטית בתביעת רשלנות רפואית

לאחר שעורך הדין אוסף את כל החומר הוא מגיש תביעה עליה הנתבעים צריכים להגיש כתב הגנה. ישנם מקרים שיכולים להסתיים בהסכמי פשרה, אך עורך הדין צריך לעמוד על כל הזכויות שלכם ולסייע לכם לקבל פיצוי כספי גבוה.

לא מדובר רק על פיצוי בגין המצב הרפואי או הנכות, אלא גם על עוגמת הנפש, ההוצאות הרפואיות, אובדן כושר עבודה ואובדן כושר ההשתכרות בעתיד. לסכום הפיצוי יש מרכיבים שונים שבהם ניתן לזכות כאשר בוחרים בעורך דין מיומן ובעל ניסיון שהיו לו הצלחות בתיקי רשלנות רפואית אחרים. לסיכום, גם אם עולה לכם חשד קל שנעשתה לכם רשלנות רפואית, אל תהססו לפנות לייעוץ.

רשלנות רפואית – כך תדעו אם ישנה עילה להגשת תביעה
רשלנות רפואית – כך תדעו אם ישנה עילה להגשת תביעה

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!