רשלנות רפואית עקב נגיף הקורונה מי זכאי לפיצוי?

מגפת הקורונה היא תופעה בריאותית היסטורית – אף אחד שחי בימינו לא נחשף לשום דבר בסדר גודל שמשתווה אליה.

גם הרופאים, עליהם אנו אמורים לסמוך, ניצבים מבולבלים בפני הנגיף הערמומי.

בגלל חוסר הידיעה הרב סביב הקורונה, עלולים להיווצר מקרים רבים של רשלנות רפואית.

אסור להתעלם ממקרים אלו, וחשוב שתכירו את הזכויות שלכם כאזרחים בנושא.

נפרט במאמר הבא כל מה שצריך לדעת לגבי רשלנות רפואית עקב נגיף הקורונה.

 

איך אפשר להוכיח רשלנות רפואית?

באופן כללי, ללא קשר לנגיף הקורונה, כדי להוכיח כי התקיימה רשלנות רפואית עליכם להוכיח כי נגרם לכם נזק רפואי, וכי נזק זה קשור להתרשלות של הגורם הרפואי. אין ספק כי הרופא או האחות מחויבים על פי חוק בזהירות כלפיכם, ובשמירה על בריאותכם, לכן רשלנות שהובילה לפגיעה או נזק לכם היא דבר שניתן לתבוע אותם בגינו.

גם בנוגע לנגיף הקורונה עליכם להוכיח כל זאת, כי בעקבות טעות או רשלנות מסוימת בטיפול בנגיף, נגרם לכם נזק או פגיעה רפואית.

 

סוגי רשלנות רפואית – נגיף הקורונה

כאמור, מערכת הרפואה העולמית אינה בעלת מידע רב אודות הנגיף המסתורי שתקף את כל העולם, ולכן הוא מביא איתו פוטנציאל לסוגי רשלנות רפואית שונים ומגוונים.

רשלנות בשל טיפול לקוי

כידוע, נגיף הקורונה הוא בעל יכולת התפשטות גבוהה ומהירה במיוחד. לכן, צפוי לגרום לעומס רב בבתי החולים, אליהם יגיע מספר גדול של חולים שדורשים טיפול. עומס זה עלול להוביל לטיפול לקוי בחולים, שיכול לגרום לנזק רפואי. בנוסף לכך, בגלל החקר התמידי של הנגיף שאין עליו מספיק מידע, הנהלים בנוגע לטיפול בו עלולים להשתנות באופן תדיר, כך שייתכן שיקרו טעויות שקשורות בשינוי הנהלים הללו.

 

רשלנות עקב אבחון שגוי

כולנו פוגשים אנשים מדי יום, וחשופים לסכנה של הידבקות בנגיף הקורונה. אך מדיניות בדיקות הקורונה של המדינה אינה מספקת, ולא כל אדם יכול להיבדק עבור הנגיף, אלא אם הוכיח כי פגש חולה מאומת או הוא בעל סיבה מוצדקת אחרת. במידה ואדם לא נמצא זכאי לבדיקה, ייתכן והוא חולה וממשיך להפיץ את הנגיף, והוא אינו יודע על כך.

האבחון השגוי עלול לגרום לנזק רפואי בלתי הפיך. כפי שאנו יודעים, המחלה עלולה להיות מסוכנת מאוד עבור אוכלוסיות מסוימות, ואף לגרום למוות. נוסף על כך, אבחון מאוחר שנגרם עקב אי קבלת בדיקה בזמן המבוקש, יכול לגרום לסיבוכים. כך שאם אדם פיתח סימפטומים אך עדיין לא נבדק, הוא בעל עילה מספקת לתביעה.

 

סיכום

מגפת הקורונה גרמה לפאניקה ובהלה ברחבי המדינה, וגם בכל העולם. אך אסור לנו לתת לפחד למנוע מאיתנו לקבל את זכויותינו הבסיסיות. אם נחשפתם למקרה כזה, אל תחששו לפנות לעורך דין רשלנות רפואית על מנת שיעזור לכם לקבל את מה שמגיע לכם.

רשלנות רפואית עקב נגיף הקורונה מי זכאי לפיצוי
רשלנות רפואית עקב נגיף הקורונה מי זכאי לפיצוי

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!