תאונות דרכים בצבא

מערכת הביטחון של מדינת ישראל היא אחת המערכות היותר מתוקצבות, מסודרות ומאורגנות שיש. תחת המערכת הזו נמצאים עשרות אלפי חיילים, אזרחים עובדי צה"ל ומשרתי מילואים שמבצעים אין ספור פעילויות משרדיות ומבצעיות כאחד. כחלק מההתנהלות הצה"לית, מאות רכבים של מערכת הביטחון נמצאים על הכביש כאשר הם מתופעלים על ידי נהגים צבאיים, אזרחים עובדי צה"ל ועוד. תאונות דרכים בצבא, כמו גם תאונות דרכים באזרחות, הן תאונות לא נדירות כלל, ויש לתת להן את ההתייחסות הנכונה תוך שימוש במגוון הכלים הנכונים. אז מה עושים בזמן שמתרחשות תאונות דרכים בצבא? בואו ונבדוק ביחד.

 

תאונות דרכים בצבא – איך הן באות לידי ביטוי?

כמו כל סוגי תאונות הדרכים, גם תאונות דרכים בצבא יכולות לבוא לידי ביטוי באמצעות כמה וכמה אפשרויות. האפשרות הראשונה היא כאשר חייל או חיילת נפגעים בתאונת דרכים שרכב אזרחי הי מעורב בה, האפשרות השנייה היא כאשר חייל או חיילת נפגעים בתאונת דרכים שרכב צבאי היה מעורב בה, האפשרות השלישית היא כאשר חייל או חיילת נפגעים בתאונת דרכים שגם רכב צבאי וגם רכב אזרחי היו מעורבים בה, ואילו האפשרות הרביעית היא כאשר אזרח או אזרחית נפגעים בתאונת דרכים שרכב צבאי היה מעורב בה.

 

 

מה ניתן לעשות במקרה של תאונות דרכים בצבא?

תביעת משרד הביטחון בעקבות תאונת דרכים בצבא היא האפשרות העומדת בפני החיילים הפגועים או הנפגעים. במסגרת התביעה יצטרכו החיילים להוכיח שהאחריות היא של הצד השני, כאשר הוכחה כזו תהיה למעשה העילה לפתיחת התביעה. במידה ולא יוגשו הוכחות מספקות, תביעת משרד הביטחון תידחה. כמו כן, במידה וקצין תגמולים הבוחן את הנושא יקבע שההתנהלות של החיילים המעורבים בתאונת הדרכים היתה לא נאותה ובעקבותיה נגרמו הפגיעות – הוא יוכל לקבוע שלילה או הפחתה של הפיצוי.

 

קבלת פיצויים בעקבות תביעה שקשורה בתאונות דרכים בצבא

כאשר מתקיימות תאונות דרכים בצבא, מעורבים בעניין גם פיצויים. הפיצויים ינתנו לחיילים הפגועים בהנחה ונקבעו עבורם במסגרת דיון בוועדה הרפואית לפחות עשרה אחוזי נכות ויותר. כמו כן, החיילים שנפגעו במסגרת תאונת הדרכים יהיו זכאים לקבלת קצבה חודשית בגובה מסוים, ובהנחה והם יתמודדו עם החמרה במצב שלהם, ייתכן ויתווספו לקצבה החודשית סכומי כסף נוספים.

מתמודדים עם הליכים משפטיים שנולדו בעקבות תאונות דרכים בצבא? אתם לא לבד

הדבר שהכי חשוב לדעת ברגע שמתמודדים עם תאונות דרכים בצבא הוא שיש מי שיוכל ללוות אתכם בכל התהליך הזה. מדובר על תהליך לא מאוד נעים, שבמסגרתו תצטרכו להוכיח, להגיש מסמכים, להעיד ולעמוד בפני סיטואציה שבהחלט אינה מוכרת לכם. בדיוק בגלל הסיבות הללו, כדאי שעורך דין מומחה לדיני תעבורה ילווה אתכם לאורך התהליך. עורכת הדין יערית אוליאל היא עורכת דין מקצועית ומומחית בדיני תעבורה, ותשמח לעמוד לצדכם לכל צורך.

תאונות דרכים בצבא
תאונות דרכים בצבא

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!