האם עורך דין תעבורה יכול לטפל במקרה של תאונת רכב צבאי?

השירות הצבאי מספק לחיילים אתגרים ודרישות מסוגים שונים. אחת הדרישות העיקריות היא שימוש ברכבים לצרכים שונים – הגעה וחזרה מהבסיס, וכן שימוש ברכבים צבאיים כחלק מהתפקיד עבור צרכים צבאיים שונים – לוגיסטיים או מבצעיים. כמו כל שימוש ברכב, קיימת סכנה לתאונה אשר בה יכול להיפגע הנהג, נוסעים נוספים וכן רכבים אחרים על הכביש. איך מטפלים במקרים של תאונת רכב צבאי והאם עורך דין תעבורה יכול לטפל במקרה של תאונת רכב צבאי? על כך בכתבה הבאה.

 

מתי תאונת דרכים נחשבת תאונת דרכים צבאית?

קל יהיה להניח כי כל תאונת דרכים בה מעורבים חיילים בשירות צבאי תיחשב תאונת דרכים צבאית. עם זאת, לאור העובדה כי ישנם מאות אלפי חיילים בשירות סדיר, לא כל מקרה של תאונת דרכים של אותם חיילים נחשבת תאונה צבאית. תאונה דרכים צבאית מוגדרת במקרים בהם החייל עשה שימוש ברכב על מנת להגיע או לחזור מפעילות צבאית וכן במקרים בהם הנסיעה הייתה כלולה בשירות הצבאי – כמו נסיעה במסגרת פעילות מבצעית או נסיעה בכלי רכב צבאי עבור מילוי משימה. במקרים חריגים, בהם חייל נפגע בתאונת דרכים שלא במסגרת מילוי תפקידו, בזמן חופשה מפעילות צבאית, יהיה ניתן להכיר בו כנפגע צבאי אם התאונה הובילה לקביעת דרגת נכות של מעל 20 אחוז. במקרים בהם לא ברור האם הקשר בין התאונה לשירות הצבאי מצדיק הכרה בפגיעה על ידי הצבא, מומלץ להיוועץ עם עורך דין תעבורה אשר יוכל לסייע בבחינת פרטי המקרה.

 

את מי אפשר לתבוע במקרים של תאונת דרכים צבאית? האם עורך דין תעבורה יכול לטפל במקרה של תאונת רכב צבאי?

בניגוד לתאונת דרכים באזרחות, בה התביעה תכוון אל חברת הביטוח של הרכב או אל המוסד לביטוח לאומי, במקרים של תאונה צבאית ניתן גם לתבוע את משרד הביטחון. תביעה למשרד הביטחון תאפשר להכיר בנפגע מהתאונה כנפגע בפעילות צבאית ובמקרים של קביעת אחוזי נכות אף להכיר בנפגע כנכה צה״ל. עם זאת, תביעה כזו היא מורכבת יותר ודורשת עמידה במספר כללים צבאיים ביניהם היותה של הנסיעה חלק מפעילות צבאית מוכרת ומאושרת על ידי קצין מתאים וכן שהחייל אשר נפגע בתאונה לא גרם לתאונה בעקבות נהיגה ברשלנות או באופן בלתי חוקי. לרוב, משרד הביטחון יאפשר קבלת פיצויים נמוכים יותר מאלו שיתקבלו על ידי חברת הביטוח, אך במקרים של הכרה בנכות הנגרמה מהתאונה, ניתן לקבל פיצויים לתקופה ממושכת יותר.

איך נכון לנהוג לאחר תאונה רכב צבאי?

כמו במקרים רבים של תאונת דרכים, גם לאחר תאונת דרכים ברכב צבאי או במסגרת פעילות צבאית חשוב להקפיד על מספר פעולות. ראשית, יש לפנות לכוחות הצלה בהקדם האפשרי במידה ויש נפגעים בזירה. בנוסף, חשוב מאוד לתעד את האירוע באופן מקיף ומפורט ככל האפשר ובמידה והיו עדים לתאונה, לבקש את פרטיהם עבור קבלת עדות בשלב מאוחר יותר בתהליך. בנוסף, לכל אורך הטיפול הרפואי חשוב מאוד לתעד כל אבחון והפניה וכן לציין לאורך התהליך שהפגיעה הרפואית נוצרה בעקבות תאונת דרכים.

האם עורך דין תעבורה יכול לטפל במקרה של תאונת רכב צבאי
האם עורך דין תעבורה יכול לטפל במקרה של תאונת רכב צבאי

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!