מדריך תביעת ביטוח בגין פטירה כתוצאה מתאונת דרכים

כיום לצערנו, כחלק מהמציאות היום יומית שלנו, תאונות דרכים הפכו לדבר שבשגרה, כאשר הן גובות את חייהם של מאות אנשים בשנה. היות ואירוע המוות הוא טראגי לכשעצמו, על אחת כמה וכמה כשמדובר בתאונת דרכים פתאומית ובלתי צפויה, הכנו עבורכם מדריך לתביעות ביטוח בגין פטירה, כתוצאה מתאונת דרכים, בתקווה שלא תידרשו לו.

 

תאונות דרכים בישראל

על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בישראל נפגעים יותר מ-30 אלף בני אדם בשנה בתאונות דרכים ומתוכם מאות הרוגים. בהצטרף לעובדה שמאז קום המדינה נהרגו בישראל יותר אנשים במקרי תאונות דרכים מאשר במלחמות, הרי שאנחנו מגיעים למציאות בה לא ניתן להגיד 'לי זה לא יקרה'.

מעבר לחובתנו לנהוג בזהירות משנה בכלי הרכב, חשוב לדעת למי עלינו לפנות בעת מקרה תאונה או פטירה, חלילה, ממקרה התאונה, בכדי לחסוך כאב ראש ועוגמת נפש וכן למקסם את הזכויות המגיעות לכם. לכן, מומלץ לערב עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום, דוגמת עורך דין נזקי גוף שי סולטן.

 

ביטוח

בין שלל אפשרויות הביטוח השונות העומדות לרשותנו, ישנם כמה ביטוחים שהם חובה על פי חוק. אחד מהביטוחים הללו הוא ביטוח החובה לרכב, אשר נהיגה בלעדיו מהווה עבירה פלילית. הרעיון הכללי מאחורי חובה ביטוחית זו, הוא יצירת רשת הגנה כלכלית לנפגע התאונה, למשפחתו ולמשק בכלל.

על פי חוק הפיצויים בישראל לנפגעי תאונות דרכים, קיימת אפשרות לנפגע להגיע תביעה כנגד חברת הביטוח שביטחה את הרכב הפוגע בביטוח חובה. הגדרת החוק אמנם פשוטה וברורה, אך יחד עם זאת, לא קל להוציא תגמולי ביטוח מחברות הביטוח ללא הכנה מתאימה כיצד להגיש את תביעת הביטוח. לכן, כפי שהמלצנו בתחילת המאמר, כדאי להתייעץ עם עורך דין מומחה לנזקי גוף שייתן לכם תמונה מפורטת לגבי זכויותיכם על פי חוק.

מדריך הגשת תביעת ביטוח

כעיקרון, במקרה של פטירה כתוצאה מתאונת דרכים, גובה הפיצוי המגיע לבני המשפחה מחושבים לפי מספר פרמטרים: גיל הנפטר (ככל שגילו צעיר יותר, כך הפיצוי המגיע גבוה יותר), שכר עבודה שהיה מקבל, הוצאות קבורה ואבל, הפסדי תמיכה (אם הנפטר היה בעל משפחה וכד') וסכומי פיצוי בגין כאב וסבל.

בכדי לקבל את התגמולים הללו, עליכם בראש ובראשונה להגיש תביעת ביטוח, באמצעות מילוי טפסי הודעה על נזק הגוף. לאחר מכן, חברת הביטוח תפתח תביעה ותדרוש מכם להשלים את המסמכים העיקריים הבאים: אישור משטרה, צילום תעודת ביטוח החובה, תיעוד רפואי (כולל ויתור על סודיות רפואית), טופס פרטי חשבון בנק  ואסמכתאות להפסד שכר במידה והיו.

מדריך תביעת ביטוח בגין פטירה כתוצאה מתאונת דרכים
מדריך תביעת ביטוח בגין פטירה כתוצאה מתאונת דרכים

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!