תביעה מול ביטוח לאומי – עדיף להיעזר בעורך דין?

הגשתם תביעה נגד ביטוח לאומי? גם אם יש לכם את הזמן לנסות ולהבין את כלל ההליכים הבירוקרטיים הנדרשים ואתם בטוחים שביכולתכם לנהל את התביעה באופן עצמאי, חשוב שתדעו שעורך דין מקצועי יכול למקסם את זכויותיכם. אז מה עדיף?

 

ביטוח לאומי

כאזרחים בישראל, כולנו (החל מגיל 18) משלמים ביטוח לאומי, אשר תפקידו, כגוף רשמי של המדינה, להבטיח רשת סוציאלית לאזרחי המדינה אשר זקוקים לסיוע עקב מצב רפואי ו/או כלכלי. בעת הצורך, עזרת הביטוח הלאומי תבוא לידי ביטוי באמצעות קצבאות, גמלות, קביעת אחוזי נכות ועוד.

 

הגשת תביעה כנגד ביטוח לאומי

במקרה של נכות חלילה או מקרה סעד אחר, המצריך עזרה מביטוח לאומי, עליכם להגיש תביעה נגד ביטוח לאומי.

את התביעה ניתן להגיש באופן מקוון, במשרדי הביטוח הלאומי, או תוכלו ליצור קשר עם משרד עורכי דין מוביל בהגשות תביעות כנגד ביטוח לאומי כדוגמת משרד עורכי דין פייפר כהן, לפרטים נוספים לחצו על הקישור כאן – https://fclaw.co.il

לאחר הגשת התביעה, תזומנו לוועדה רפואית של הביטוח הלאומי לבחינת המקרה בגינו הגשתם תביעה. וועדה זו היא גוף עצמאי אשר הוקם מכוח החוק, והיא אינה מייצגת את המוסד לביטוח לאומי. תפקידה לבחון באופן ניטרלי ולהכריע אם קיימת זכות לתובע לקבל תגמולי ביטוח מהמוסד לביטוח לאומי. ההתנהלות בתביעה זו ומול הוועדה, היא כעין בית משפט, ולכן הוועדה מחויבת לנהל פרוטוקול, לנמק את ההחלטה ולתת לתובע את זכות הטיעון.

לא פעם, על אף שאכן מגיעה לתובע קצבה מביטוח לאומי, אך משום שהוא אינו בקיא במילוי הטפסים הנדרשים, בהליכים ובדרכי הצגת מקרה תביעתו, תגמולי הביטוח נמוכים משמעותית ממה שהתובע היה יכול לקבל, ולעיתים התביעה אף נדחית לגמרי.

לכן, אל תמהרו להתמודד עם הבירוקרטיה ולהגיש את טפסי התביעה לבד.

תפקיד עורך הדין בתביעה מול ביטוח לאומי

כפי שהזכרנו, לאחר הגשת התביעה מול ביטוח לאומי, תזומנו לוועדה, אשר ההתנהלות בה דומה להתנהלות בבית משפט. לעיתים, עקב הסיטואציה הרשמית ומה שמונח על הכף, הרבה מהתובעים נוטים להתבלבל ולהרגיש פחות בטוחים מעצמם, בניגוד לאופן בו שהרגישו לפני שנכנסו בדלתות הוועדה. עורך דין מומחה, אשר 'חי' ומכיר היטב את ההתנהלות בבית המשפט יידע לייצג היטב את התובע בוועדות השונות.

פרט נוסף חשוב, קשור גם הוא לניסיון עורך הדין, הוא ההתמצאות בטפסים הנדרשים להמציא לוועדות. בדיקת המסמכים הרפואיים לעומקם, מילוי נכון של טופס התביעה ותכנון מקדים ומוצלח של פרטי התביעה, הם ההבדל בין תביעות העולות בקנה אחד עם מקרה התביעה לבין החלטות אשר אינן מטיבות עם התובע.

בסופו של דבר, באותה מידה בה כשנרצה לסתום חור בשן נלך לרופא, וכשנרצה לשפץ נקרא לקבלן, גם במקרה של תביעה מול ביטוח לאומי חשוב מאוד להיעזר בעורך דין על מנת למקסם את זכויותינו. כדאי לזכור שגם אם הוועדה דחתה את החלטתנו פעם אחת, ניתן להיעזר בעורך דין, על מנת להגיש ערר על ההחלטה.

 

תביעה מול ביטוח לאומי – עדיף להיעזר בעורך דין?
תביעה מול ביטוח לאומי – עדיף להיעזר בעורך דין?

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!