תביעה נגד עורך דין רשלנות מקצועית

ככלל, כל קבלת שירותים על ידי איש מקצוע מסוים עשויה לעורר תהיו בנוגע לרשלנות מקצועית מצדו, בין אם מדובר ביועץ השקעות, ברופא, באדריכל, בעו"ד וכו'. ככלל, על כל איש מקצוע מוטלת האחריות לספק ללקוחותיו שירותים ברמה סבירה, תוך שמירה על מקצועיות. אנשי מקצוע שנותנים שירותים אך עושים זאת באופן לקוי שעשוי לגרום נזק ללקוחות, חשופים בכך לתביעת רשלנות מקצועית כנגדם.

 

רשלנות מקצועית של עורך דין – מה היא?

עורך דין שמייצג לקוח מסוים בנושא כלשהו והוא אינו מבצע במסגרת הייצוג – בדיקות או פעולות הכרחיות ובשל כך, מסב נזק ללקוח. לדוגמא: עורך דין שמייצג לקוח בעסקה של רכישת דירה והוא אינו דואג לבדוק בעירייה נתונים לגבי אותה דירה. במצב כזה, ייתכן והלקוח ירכוש דירה שנבנתה שלא עפ"י היתר בנייה ולפיכך, עשויה היא להיות חשופה בפני צו הריסה. באם ידע הלקוח מראש, כי יש בעיה עם היתר הבניה, היה יכול הוא להחליט לוותר על רכישת הדירה או לחילופין, לרכוש אותה במחיר מופחת, לאחר משא ומתן עם מוכר הדירה.

 

איך ניתן להימנע מנזקים העלולים להיגרם מרשלנות של עורך דין?

באופן כללי, ההמלצה להיעזר בשירותים של עורך דין מקצועי ומנוסה ככל הניתן. לפני שאתם שוכרים את שירותיו של עורך הדין המיועד, כדאי אפילו לעשות בירור לגבי מקצועיותו ואם אפשר, אז גם לבקש המלצות מלקוחות שכבר קיבלו את שירותיו בעבר ויכולים להמליץ עליו בהתאם. בנוסף, ההמלצה היא להיעזר בשירותיו של עורך דין שמבוטח בפוליסת ביטוח של רשלנות מקצועית, כך שאם חלילה הלקוח ניזוק מקבלת שירותיו, יהיה ביטוח שיוכל לכסות עבורו את נזק התביעה בגין הרשלנות המקצועית.

 

כיצד על הלקוח לנהוג במידה ועורך הדין שייצג אותו התרשל מבחינה מקצועית?

באם התרחש מצב בו ללקוח גרם נזק כתוצאה מייצוג של עורך דין מסוים והדבר הוכח, הלקוח זכאי לקבלת פיצוי מחברת הביטוח שביטחה את עורך הדין. לצורך קבלת הפיצוי מחברת הביטוח, על הלקוח לנקוט בכמה פעולות:

  1. ראשית, כדאי שיקבל חוות דעת משפטית מעורך דין מסוים, מהם סיכויי התביעה שלו כנגד עורך הדין שהתרשל.
  2. שנית, עליו להגיש תביעה כנגד עורך הדין שהתרשל, לצורך קבלת פיצוי עבור הנזקים שנגרמו לו, בעקבות ההתרשלות המקצועית של עורך הדין.

חשיבות ההסבר ללקוח על תהליכים משפטיים

מתפקידו של עורך הדין, לשקף ללקוחותיו את המשמעות של המסמכים הרלוונטיים עבורם, להבהיר להם מה מטרתו של כל מסמך, לפרט בפניהם עובדות רלוונטיות למקרה המיוצג וכו'. כשלקוח מחליט לשכור את שירותיו של עורך דין מסוים, הוא סבור כי שם את בטחונו בידיו של אדם אחראי ומקצועי ומנקודת מבטו, הוא סומך על כך שייצוגו של עורך הדין יסייע עבורו.

הייתם מעוניינים לקבל מידע נוסף בתחום או שאתם זקוקים לתביעה נגד עורך דין רשלנות מקצועית? לחצו כאן.

תביעה נגד עורך דין רשלנות מקצועית
תביעה נגד עורך דין רשלנות מקצועית

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!