תביעות בתחום אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה יכול לקרות לאנשים כתוצאה מכול מיני מקרים רפואיים ותאונות אשר מותירות נזק גופני שמונע מעובד להמשיך לעבוד כמו שעבד בעבר ולעיתים אפילו מונע ממנו לעבוד כלל. במקרים של אובדן כושר עבודה ניתן לתבוע את האחראים לכך או את הביטוח הלאומי במסגרת ביטוח אובדן כושר עבודה.

 

אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה כשמו כן הוא, הוא מצב שעובד נמצא בו כך שהוא אינו יכול להמשיך לעבוד, כלומר בעצם איבד את הכושר שלו לעבוד. אובדן כושר עבודה מחולק לכול מיני סוגים מבחינת מידת החומרה.

  1. אובדן כושר עבודה מלא – מתייחס לאנשים הנמצאים במצב שבו הם לא יכולים לעבוד כלל ובעצם נפגע כושר ההשתכרות שלהם עד כדי אבטלה כתוצאה מכך.
  2. אובדן כושר עבודה חלקי – מצב בו אדם לא יכול להמשיך לעבוד בעבודה בה עבד לדוגמא, אך הוא כן יכול להמשיך להשתכר מעבודה אחרת, יכול להיות שבשכר נמוך יותר, אך בהחלט יכול להמשיך להשתכר איכשהוא.
  3. אובדן כושר עבודה זמני – המצב בו נתון העובד הוא זמני ולאחר זמן החלמה מסוים יוכל להמשיך ולחזור לעבודה בה עבד טרם המקרה הרפואי שאירע לו ובעתיד בעצם יוכל להשתכר כפי שהשתכר בעבר וזאת לא אבוד עבורו.
  4. אובדן כושר עבודה לצמיתות – מצב בו אדם חווה מקרה רפואי אשר הותיר לו נזק חמור וכתוצאה מכך הוא אינו יכול לעבוד ולהשתכר והמצב הזה הוא לצמיתות ולא יעבור לו, כדוגמת נכות לצמיתות אשר מונעת מאדם כלשהוא לעבוד.

 

תביעה בגין אובדן כושר עבודה

כול עובד אשר משלם ביטוח לאומי כחוק בישראל מבוטח מפני מקרה של אובדן כושר עבודה במסגרת הביטוח הלאומי. לאור כך, אנשים אשר חווים מצב של אובדן כושר עבודה, בין אם חלקי, מלא, זמני או מתמשך, הם זכאים לקבל סיוע בצורת מענקים מהביטוח הלאומי. כמובן שגובה המענקים תלוי בשכר שהיה לעובד טרם המקרה שקרה לו ויתרה מכך, יוכלו גם לקבל באם ימצאו זכאים לכך, דמי פגיעה שאמורים לסייע להם בטווח הקצר בסמוך למקרה.

תביעה עם עורך דין

אם לאחר ששמעתם את המילה תביעה עלה לכם המילה עורך דין לראש, אתם בהחלט צודקים. לא פונים לתביעה בתחום אובדן כושר עבודה מבלי לפחות להתייעץ עם עו"ד אובדן כושר עבודה כמובן. באם תחליטו להמשיך לתביעה מעבר לביטוח הלאומי, ולתבוע בגין נזקי הגוף שקרו לכם את מקום העבודה לדוגמא או את האחראי למצב הרפואי שנקלעתם אליו, כבר יהיה לכם עורך דין שמכיר את המקרה שילווה אתכם.

 

אובדן כושר עבודה הוא מצב מאוד מורכב אשר אנשים נקלעים אליו באופן פתאומי ולכן, כדאי מאוד שיהיה איש מקצוע שכן מכיר את ההליך ומה כדאי לעשות אשר יוביל אותו עבורכם ויניח לכם להתמודד עם הליך השיקום.

תביעות בתחום אובדן כושר עבודה
תביעות בתחום אובדן כושר עבודה

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!