איך מתכוננים לצו ראשון

על מנת שתוכלו להתקבל לתפקיד עליו תמיד חלמתם בצה"ל, ישנה חשיבות להכנה מוקדמת לצו ראשון. כיצד מתכוננים? להלן הפרטים.

 

צו ראשון – מה חשוב לדעת?

צו ראשון מהווה נקודת מפנה בעבור כל אדם אשר הגיע לגיל 18, וזאת בשל העובדה כי מדובר בשורה של מבדקים אשר נועדו לבדוק את מידת ההתאמה שלכם לתפקידים שונים בצה"ל. אם בעבר היה מדובר בצו אשר לא ניתנה לו חשיבות, כיום רבים מהמתגייסים לעתיד רוצים להגיע אליו מוכנים, וזאת בשל העובדה כי ביצועים נמוכים במבחנים עלולים להוביל למפח נפש של ממש לאור נתונים נמוכים אשר אינם תואמים את הפוטנציאל שלכם לתפקידים מענייניים ומאתגרים. משום כך, ישנה חשיבות להכנה מוקדמת לצו, ועל כן אספנו בעבורכם את השלבים אותם תצטרכו לעבור בכדי שתהיו מוכנים לכך מראש ולהכין את עצמכם בצורה הטובה ביותר:

 

שלב ראשון

בדיקה גופנית – השלב הראשון בצו הראשון היא בדיקה גופנית אשר נעשית ע"י רופא צהל"י, והיא למעשה תקבע את הפרופיל הצבאי שלכם. הפרופיל יכול לנוע בין 21 ועד ל 97, כאשר מי שנקבע כי הפרופיל הצבאי שלו הוא 21 ישתחרר מצה"ל ואילו מי שנקבע כי הפרופיל שלו הוא 97 לרוב ישובץ בתפקידים קרביים, למעט בנים אשר הם ילדים יחידים. חשוב לזכור כי עליכם למלא שאלון רפואי מפורט ולציין בו האם ישנן בעיות רפואיות שעל צה"ל לדעת, גם כאשר מדובר באלרגיות, לקות ראייה, מחלות עבר ועוד.

 

שלב שני

ראיון אישי – בשלב השני של הצו הראשון תיפגשו עם מאבחנת פסיכוטכנית אשר תשאל אתכם לא מעט שאלות על מצבכם המשפחתי, ההשכלה שלכם, תחומי עניין ופרמטרים נוספים. חשוב להתכונן מראש לשאלות, כאשר כיום ניתן להיכנס לאתרים אשר מתמחים בתחום או לשוחח עם חברים אשר כבר עברו את השלב בכדי שתוכלו לדעת מה אתם עומדים להישאל, ולענות בהתאם. חשוב לציין כי הכנה מוקדמת בעבור השלב הזה היא קריטית כמו גם אמירת אמת, וזאת בשל העובדה כי אי אמירת האמת עלולה להוביל לכניסתם לתפקיד אשר איננו מתאים לכם, בעיקר אם אתם רוצים לעזור מבחינה כספית למשפחה בעת שירותכם הצבאי.

שלב שלישי

מבחנים פסיכוטכניים – מדובר בשלב הקריטי ביותר בצו הראשון, ועליכם להתכונן אליו היטב, וזאת בשל העובדה כי המבחנים בודקים פרמטרים שונים כדוגמת מתמטיקה, עברית, היגיון והבנת הנקרא, והם מהווים אינדיקציה בעבור צה"ל לקבוע באיזה תפקיד לשבץ אתכם. כיום ישנם לא מעט קורסים אשר מכינים אתכם מראש באמצעות סימולציות של התרגילים, ומומלץ לבצע אותם זמן רב לפני הצו ראשון בכדי שתגיעו מוכנים ככל האפשר. למידע נוסף אודות הכנה מוקדמת לצו ראשון וטיפים חשובים אודות צה"ל היכנסו לאתר https://myarmy.co.il אשר מרכז את כל המידע החשוב ביותר.

איך מתכוננים לצו ראשון
איך מתכוננים לצו ראשון

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!