הקלות לחיילי מילואים שהם הורים יחידים

חיילי המילואים של צבא ההגנה לישראל, ממלאים תפקיד חשוב בשמירה על בטחון המדינה ואזרחיה. חיילי המילואים הם כוח עזר המסייע לחיילי שירות החובה והקבע בצבא ההגנה לישראל בזמני מבצעים ומלחמות, ומהווים חוליה משמעותית וחזקה ביותר בגוף הצבאי. אולם, חלק מחיילי המילואים זכאים להקלות בעקבות תנאים מסויימים. במאמר זה נדון בנושא הקלות לחיילי מילואים שהם הורים יחידים.

 

הקלות לחיילי מילואים שהם הורים יחידים

כתנאי בסיס, חיילי המילואים שהם הורים יחידים זכאים לצאת יום יום חזרה לביתם בזמן שירות המילואים. להקלות לחיילי מילואים שהם הורים יחידים, זכאים חיילי מילואים שיש להם ילדים מתחת לגיל 18, להם הם משמשים כהורים יחידים. הילד, כמובן, צריך להיות רשום בתעודת הזהות של החייל, וכמובן לגור איתו באותו הבית.

 

הקלות לחיילי מילואים שהם הורים יחידים – הקלות נוספות

בנוסף ליציאות היום יומיות להם זכאים חיילי המילואים שהם הורים יחידים, על שירות המילואים של אותם חיילים להתקיים במרחק של עד 100 ק"מ מהמקום בו הם מתגוררים. בנוסף, שחרור חיילים אלו אל ביתם יעשה בשעה שתאפשר להם להגיע הביתה עד השעה 17:00 מקסימום בכל אחד מימי שירות המילואים.

הקלות לחיילי מילואים שהם הורים יחידים – אז איך מקבלים אותן?

על מנת לקבל את ההקלות לחיילי מילואים שהם הורים יחידים, יש לבצע מספר שלבים בתהליך ברור ומסודר. בשלב הראשון על חייל המילואים לחתום על תצהיר, בו כתוב שהטיפול על הילד מוטל כולו על האב, ושבביתם המשותף לא חי קרוב משפחה נוסף שגילו מעל 18, ויכול לסייע בטיפול ובגידול הילד. בתצהיר יש לציין שהילד גר עם האב באותו הבית. על התצהיר יחתום עורך דין.

את התצהיר יש להעביר אל משרד הקישור ביחידת המילואים, שם גם תוכלו לקבל מידע נוסף. ביחידות מסויימות אפשר ליצור קשר עם משרד הקישור באופן מקוון, וגם מחוץ לשעות הפעילות במשרד.

האם יש גורמים שבהם אני יכול להיוועץ על מנת לקבל את ההקלות לחיילי מילואים שהם הורים יחידים?

בוודאי. קיימים מספר גורמים ממשלתיים שיוכלו לסייע לכם לקראת ובעת הגשת התצהיר ליחידת המילואים בה אתם משרתים. תוכלו לפנות למוקד המילואים במספר הטלפון – 1111, למוסד לביטוח לאומי במספר הטלפון – 6050*, לשירות ייעוץ לאזרח – שי"ל, בטלפון – 118, וכן למוקד מענה ממשלתי מרכזי בטלפון – 1299.

לסיכום, אם אתם חיילי מילואים שהם הורים יחידים, מומלץ וכדאי לדעת מה הן הזכויות המגיעות לכם, זאת על מנת לקבל את ההקלות הדרושות לכם על מנת לטפל ולגדל את ילדכם בנחת. שירות המילואים הוא אכן חשוב, ועצם מילוי תפקידכם בו הוא משמעותי ומרכזי, אך בהחלט ניתן לשלב בין תרומה למדינה לבין שמירה על אורח חיים משפחתי תקין. שיהיה בהצלחה!

הקלות לחיילי מילואים שהם הורים יחידים
הקלות לחיילי מילואים שהם הורים יחידים

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!