הקפאת שירות מילואים לחייל בחופשת לידה

חיילי המילואים, המשרתים את המדינה בצבא ההגנה לישראל למשך עוד שנים רבות לאחר השחרור, זכאים למגוון רחב של זכויות, המאפשרות להם להמשיך את הלך החיים התקין שלהם, גם בזמן שירות המילואים. קיימים מגוון מצבים בהם חיילי המילואים, אשר בנו משפחות והקימו חיים, זקוקים להשתחרר, לדחות, לקצר או להקפיא את שירות המילואים שלהם. הזכות הקפאת שירות מילואים לחייל בחופשת לידה הוא אחד המצבים האלו, ובמאמר זה נפרט מה הדרכים לקבלה.

 

כל מה שצריך לדעת על הקפאת שירות מילואים לחייל בחופשת לידה

חייל מילואים אשר נמצא בחופשת לידה, באפשרותו להקפיא את שירות המילואים שלו לתקופה של ארבעה חודשים מתאריך הלידה. הזכאות ניתנת לחיילי מילואים אשר עומד בשני תנאים חשובים:
1. במשך לפחות חצי שנה לפני הלידה, בת הזוג של חייל המילואים הועסקה כעובדת.
2. בת הזוג של חייל המילואים לא השתמשה בזכאותה לקבלת חופשת לידה, מעבר למתחייב בחוק עבודת נשים, המגדיר מהן זכויות הנשים במקום עבודתן.

 

אז איך מקבלים הקפאת שירות מילואים לחייל בחופשת לידה?

הקפאת שירות מילואים לחייל בחופשת לידה מתבצעת במספר שלבים. היות ומדובר בבקשה המורכבת גם ממסמכים חיצוניים וממספר מוסדות, הקפידו להשיג את אותם המסמכים בזמן, ולהגיש את הבקשה בצירוף אותם מסמכים חשובים.

 

בשלב הראשון יש לנסח בקשה למפקד היחידה ולהגיש לו אותה. אל הבקשה, כאמור, יש לצרף מספר מסמכים בהם תצטרכו להצטייד מראש:

1. המסמך הראשון הוא אישור ממקום העבודה שלכם, חיילי המילואים, בנושא היציאה לחופשת לידה. מסמך זה צריך לכלול את תאריך ההתחלה ואת תאריך סיום של חופשת הלידה.
2. המסמך השני הוא אישור מהמוסד לביטוח לאומי בנושא תשלום דמי לידה.
3. המסמך השלישי הוא תצהיר כתוב על ידי חייל המילואים. אותו מסמך צריך להיות חתום ומאושר על ידי עורך דין, ובו מוצהרים שלושה דברים עיקריים:
*החייל נמצא בחופשת לידה במקום העבודה.
*החייל לא מועסק בזמן חופשת הלידה בשום מקום עבודה אחר, בין אם בתשלום ובין אם לא בתשלום.
*החייל לא מקבל עזרה בטיפול בילד או הילדה שנולדו.

האם יש מוקדים בהם אני יכול להסתייע בזמן הגשת הבקשה להקפאת שירות מילואים לחייל בחופשת לידה?

בהחלט כן!


מספר הטלפון של מוקד המילואים הוא 1111.
מספר הטלפון של המוסד לביטוח לאומי הינו 6050*.
מספר הטלפון של שירות ייעוץ לאזרח – שי"ל, הינו 118.
מוקד מענה ממשלתי מרכזי מספרו 1299.


הקפאת שירות מילואים לחייל בחופשת לידה הוא זכות חשובה ביותר, שתוכל לאפשר לכם ניהול אורח חיים תקין ובטוח בחודשיו הראשונים של התינוק או התינוקת שנולדו לכם. הקפידו להגיש את הבקשה בזמן שיאפשר למערכת להתמודד עם היעדרכם, ובעיקר – נצלו את הזכות כראוי. שיהיה במזל טוב, ובהצלחה!

הקפאת שירות מילואים לחייל בחופשת לידה
הקפאת שירות מילואים לחייל בחופשת לידה

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!