איך לבחור עורך דין צבאי באינטרנט

כל חייל שביצע עבירה חמורה בזמן שירותו הצבאי רשאי להיות מיוצג על ידי עורך דין, גם בשלב החקירה של מצ"ח וגם בבית הדין הצבאי (במידה והחליטו להעמיד את החייל לדין פלילי על מעשיו). יש חשיבות רבה לבחירת עורך הדין הצבאי שייצג אתכם בהליך – זו בחירה שעשויה להשפיע על העתיד שלכם ועל העונש שתקבלו. כיצד ניתן לבחור עורך דין צבאי באינטרנט בתבונה?

 

עורך דין צבאי באינטרנט – בדיקה מעמיקה של היצע עורכי הדין הצבאיים

בעבר עורכי דין נדרשו לאישור מיוחד על מנת לייצג חיילים מול בית הדין הצבאי. כיום כלל זה שונה, וכל עורך דין יכול לעשות זאת. אי לכך, הבדיקה והבחירה של עורך הדין שייצג אתכם בהליך המשפטי שלכם צריכה להיות מדויקת ונכונה.

ראשית, יש לערוך סקירה אינטרנטית של כל עורכי הדין הצבאיים שעונים לצרכים שלכם. יש לוודא כי אותו עורך דין באמת עוסק בנושא העבירה שעברתם (אם זו עבירת סמים, עבירת נשק ועוד). במהלך הסקירה תבדקו את מספר שנות הותק של עורך הדין בתחום הצבאי, היכן הוא התמחה ומהיכן הוא צמח.

כאמור, לא כל עורך דין פלילי מסוגל לייצג גם בערכאות הצבאיות (מבחינת מידת הידע והיכרותו עם המערכת הצבאית), ולכן יש לוודא כי עורך הדין עוסק בדין הצבאי כחלק מרכזי מהעיסוק שלו – ולא רק כעיסוק שולי ומזדמן.

החשיבות של עורך דין שהוא יוצא פרקליטות צבאית

אחת מהבדיקות החשובות ביותר היא לוודא כי עורך הדין שייצג אתכם הוא יוצא הפרקליטות הצבאית. יוצאי הפרקליטות הצבאית צמחו בבית הדין הצבאי – ולכן מכירים לעומק את רזי מערכת המשפט הצבאית, את הדין הצבאי ואת ההבדלים בינו לבין הדין הפלילי האזרחי.

יתרון נוסף ליוצאי הפרקליטות הצבאית הוא שלרוב יש להם היכרות טובה גם עם השופטים שיושבים בבית הדין הצבאי. הם יידעו איזה שופט הוא יותר מחמיר ואיזה יותר מקל, עם איזה שופט יהיה קל יותר למיוצג שלהם לקבל עונש מופחת ובאילו תנאים.

בדיקת מאמרים והמלצות

באתרי האינטרנט של עורכי הדין לרוב תמצאו מאמרים שהם כתבו על תחומי העיסוק שלהם. חייל שנזקק לייצוג של עורך דין צבאי, צריך לוודא שהדין הצבאי נמנה בין העיסוקים הראשיים של עורך הדין (אם לא העיסוק היחיד). המאמרים שמפורסמים באתר האינטרנט יכולים להוות אינדיקציה טובה לכך – יש לוודא כי עורך הדין מכיר את הדין הצבאי על בוריו, ועוסק בו בצורה יום יומית.

עצה חשובה נוספת היא לחפש המלצות של לקוחות קודמים. במידה ואינכם מוצאים המלצות כאלו באינטרנט, אל תתביישו לפנות לעורך הדין על מנת שיפנה אתכם ללקוחותיו הקודמים.

אחרי קבלת המלצות ובדיקת המאמרים שעורך הדין פרסם – תוכלו לדעת מי עורך הדין המתאים ביותר לייצג אתכם, האם הוא עוסק באופן יום יומי בעבירות דומות לעבירה עליה אתם נשפטים ומהם אחוזי ההצלחה שלו.

באופן כללי, חשוב לזכור כי הליך פלילי צבאי אינו זהה להליך פלילי אזרחי. אמנם יש דמיון רב בין ההליכים, אך להליך הצבאי יש את הייחודיות והמורכבות שלו, ונדרשת בקיאות רבה בדין הצבאי על מנת לדעת להתמודד עם המורכבות שלו.

גם אם אתם מרגישים לחץ רב בנוגע להליך המשפטי, וגם אם אין לכם זמן רב להשקיע בחיפושים אחר עורך דין מתאים – עשו כמיטב יכולתכם לבדוק באינטרנט אודות עורך הדין שייצג אתכם. תהיה לו השפעה קריטית על המשך חייכם (הצבאיים והאזרחיים כאחד), ולכן האינטרס שלכם הוא לבחור בעורך דין המקצועי והמנוסה ביותר.

איך לבחור עורך דין צבאי באינטרנט
איך לבחור עורך דין צבאי באינטרנט

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!