פטור זמני משירות מילואים

במדינת ישראל לא רק שהשירות הצבאי הינו חובה, אלא חובה גם לעשות מילואים מידי שנה. אומנם זה נכון שככל שעוברות השנים מספר האנשים שעושים מילואים יורד, אך גם כיום החובה הבסיסית היא כן לשרת גם את שירות המילואים. עם זאת, כדאי לדעת שיש לא מעט מקרים שהם אדם יכול להגיש בקשה לקבלת פטור זמני משירות מילואים. לכן, אם גם אתם זקוקים לפטור כזה, ולא משנה מדוע, כדאי שתדעו שיש מה לעשות בנידון. מה שכן, חשוב להבין שצריך להימנע מהבחירה הגרועה ביותר, כלומר, מאופציית ההתחמקות. במילים אחרות, אם צה"ל קורה לכם לשירות מילואים אתם צריכים להגיע, אלא אם כן פניתם בצינורות המקובלים וקיבלתם פטור משירות מילואים.

 

מתי ניתן יהיה לקבל פטור זמני?

בבואנו לענות על השאלה המורכבת הזאת אנחנו רואים שיש הרבה מאוד מקרים שבהם אדם יוכל לקבל פטור זמני משירות מילואים, כמו לדוגמא, כאשר מדברים על לימודים. יש תקופות שבהן חייל משוחרר מחליט ללמוד, אך צה"ל מבחינתו עדיין יכול לקרוא לו למילואים. הגיע הזמן להבין שיש כזה דבר פטור ממילואים בגין לימודים או אפילו תעסוקה, כך שכל עוד אתם יכולים להוכיח את מה שאתם טוענים, צה"ל בהחלט ישקול לתת לכם פטור זמני.

 

פטור זמני לקראת הורות

עוד שינוי מרענן וחשוב שניתן לראות בתחום המילואים בצה"ל, אלה הם כל המצבים שבהם אותו חייל מילואים נמצא בשלב העונה להגדרה "לקראת הורות". תחת ההגדרה הזאת ניתן לראות לא מעט מצבים, כמו לדוגמא:

  • חייל מילואים שעובר טיפולי פוריות מסוגים שונים יוכל להגיש בקשה לפטור.
  • חייל שאפילו רק בת הזוג שלו עוברת את טיפולי הפוריות יוכל גם הוא להגיש בקשה לפטור זמני משירות מילואים.
  • חייל שבת הזוג שלו נמצאת בחודש התשיעי להריונה יוכל להגיש בקשה ולא לעשות מילואים באותה התקופה.
  • חייל שבת הזוג שלו נמצאת בתקופה של שמירת היריון יוכל להגיש בקשה ולקבל פטור זמני ממילואים.

במסגרת אותן קטגוריות שונות הקשורות להורות, אנחנו רואים שגם חייל מילואים שרוצה להגיש בקשה לפטור בגין אימוץ יוכל לעשות זאת ואף להיענות בחיוב כמעט תמיד. כאשר לחייל מילואים נולד ילד הוא יוכל להגיש כמובן בקשה לפטור זמני מילואים ובנוסף, יינתנו גם הקלות לחיילים שהם הורים יחידים.

פטור זמני ממילואים בגין נסיבות רפואיות

עוד סיבה נפוצה במיוחד שבגינה אנשים מגיעים לא פעם בקשה לפטור זמני משירות מילואים, הינה סיבה רפואית. הבקשה יכולה להיות שונה ומגוונת, כמו לדוגמא: בקשה לדחות את שירות המילואים מהמועד שנקבע מראש כתוצאה מסיבה רפואית או בקשה לשחרור משירות מילואים בגלל מצב רפואי מסוים. כמו כן, כמובן שאם מדובר על מצב רפואי שגורם לשינוי הפרופיל של האדם הרי שהוא יוכל לא רק להגיש בקשה לפטור זמני משירות מילואים אלא גם להפוך את הפטור לקבוע. בכל המקרים הקשורים לנסיבות רפואיות חשוב להבין שאומנם צה"ל מודע לעניין ומורגל בכך, אך הוא בפירוש דורש לראות את המסמכים הרפואיים הקשורים לעניין. לכן, בין אם אתם רוצים להגיש בקשה לקבלת פטור זמני משירות מילואים ובין אם המטרה היא להגיש פטור קבוע משירות המילואים, צריך לאסוף תחילה את כל המסמכים הרפואיים הנדרשים.

 

אירועים נוספים שבגינם ניתן לבקש פטור זמני משירות מילואים

ישנם לא מעט מקרים נוספים שבהם אדם יכול להגיש בקשה לפטור זמני, כמו לדוגמא, כאשר מדובר על חייל שמתחתן. בנוסף, אם מדובר על חייל שחוגג כל אירוע משפחתי אחר שחשוב לו, הוא תמיד יוכל להגיש בקשה לפטור זמני משירות המילואים או לפחות לדחיית מועד המילואים. חופשה ושחרור משירות לחיילי מילואים ניתן גם במקרים כמו תקופות אבל וגם בגין יציאה לחו"ל בשל סיבות כאלה ואחרות.

לסיכום, אומנם זה נכון שבישראל שירות המילואים הינו חובה, אך אנחנו רואים שלא מעט אנשים בוחרים להגיש בקשות שונות לפטור זמני או קבוע. צה"ל מבחינתו מקבל את כל הבקשות, בוחן את כולן לעומק ומקבל את ההחלטה אחרי בחינת כל הנתונים. במידה ואתם רוצים להגיש פטור כלשהו משירות מילואים חשוב מאוד לעשות זאת בצורה הנכונה, בזמן ובהתאם לכל הדרישות של צה"ל, וזאת על מנת שתוכלו להגדיל את הסיכוי שלכם לקבל תשובה חיובית לבקשה שהגשתם.

פטור זמני משירות מילואים
פטור זמני משירות מילואים

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!