פטור ממילואים על בסיס פטור משירות סדיר

אם שוחררתם מהשירות הסדיר מכל סיבה שהיא, אתם כמובן גם תהיו משוחררים משירות המילואים. פטור ממילואים על בסיס פטור משירות סדיר ניתן מתוך סיבות רפואיות, על בסיס סעיפים נפשיים ועוד. אז מה חשוב לדעת לפני שמוציאים פטור משירות סדיר ומילואים?

כאשר בני נוער ובנות נוער עומדים להתגייס לצבא, זו עשויה להיות תקופה מופלאה עבור חלקם, אך מאתגרת עבור אחרים. במקרים מסוימים, ניתן פטור מהשירות הסדיר על ידי הצבא מחמת סיבות שונות, חלקן גם סיבות על רקע רפואי, רקע נפשי ורגשי. כשאתם מקבלים את הפטור מהשירות הסדיר, בין אם לפני שהתחלתם אותו או כשאתם עוד במהלכו, אתם תהיו פטורים בדרך כלל גם משירות המילואים.

 

במי מסתייעים כדי להוציא פטור מהסדיר?

עו"ד צבאי זו התשובה, עבור מי מאיתנו אשר מחפשים להוציא פטור מהשירות הסדיר, אם בתחילתו או במהלכו. אם אתם באמצע השירות הסדיר, אך מסיבה כזאת או אחרת אתם מעוניינים להפסיקו, עורך דין צבאי יסייע בניסוח הבקשות, אך לפני כן, תיקבע לכם פגישת ייעוץ.

במהלך פגישת ייעוץ עם עורכי דין צבאיים, אתם תדונו במקרה שלכם ותבינו יחד עם עורך הדין מה הם הסיכויים שלכם לקבל שחרור מהשירות הסדיר. ברוב הגורף של המקרים, שחרור ופטור מהשירות הסדיר, משמע גם פטור מהמילואים.

 

סיבות להוצאת פטור מהסדיר ומילואים

הצבא מונה חיילים וחיילות, קצינים וטבחים, פקידים ועובדים כלליים. בין אם אתם לוחמים או ג'ובניקים, אם צה"ל החליט לגייסכם, יש לו בדרך כלל את הסיבות המוצדקות שלו. יחד עם זאת, לפעמים גם אין מנוס מלהוציא פטור מהשירות הסדיר, במיוחד במקרים של פוסט טראומות, במקרים של פציעות פיזיות חס ושלום, במקרים של התמוטטות רגשית ועוד.

לדאבוננו, עו"ד צבאי מקבלים פניות לא מעטות מחיילים המבקשים להוציא פטור מהשירות הסדיר, עוד לפני שהוא הסתיים. לא פעם, חיילים נחשפים למאורעות לא פשוטים במהלך השירות הסדיר, מה שלפעמים גורם להם לבקש את הפסקת השירות הסדיר. אם למשל מדובר במקרה של חשיפה לטראומה והתמוטטות שלאחר מכן, יש סיכוי שתקבלו פטור מהשירות הסדיר וגם משירות המילואים.

עורכי דין צבאיים ותפקידם

עו"ד צבאי הוא עורך דין אשר למד את דיני המשפט הצהלי, ובקיא ברזי המערכות המשפטיות השונות של צה"ל. חשוב לציין כי נכון להיום, לא קיים מסלול לימודים של עריכת דין צבאי, כך שאם עו"ד מעוניין לעסוק במשפט צהלי, הוא צריך ללמוד את הדין הצהלי בעצמו.

עורך דין צבאי (או: עורך דין צהלי), יישב אתכם לפגישת ייעוץ מקצועית, אך גם מכילה. חשוב לבחור את עורך הדין שלכם על פי תחושת הבטן, לנסות להרגיש עם עצמכם, האם אתם סומכים על איש המקצוע או אשת המקצוע. במקרים של בקשת פטור על בסיס נפשי למשל, החייל או החיילת ירצו עו"ד שנותן את כתפו המקצועית, אך גם מביע אמפתיה.

פטור ממילואים על בסיס פטור משירות סדיר
פטור ממילואים על בסיס פטור משירות סדיר

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!