שחרור הורה שכול משירות מילואים

עם תום השירות הצבאי, הופכים חיילי צבא ההגנה לישראל למשרתי מילואים, אותם ניתן לגייס לימים של אימונים, וכן ללקיחת חלק במבצעים ומלחמות. לצערנו, חיילי המילואים נקראים לא פעם לשירות, זאת בעקבות התסיסה הבטחונית המתמדת שמתרחשת במדינת ישראל. כחלק מהמציאות הקשה הזו, הכוללת את אותם מבצעים, פיגועים ומלחמות, נמצא גם האובדן. מתוך האובדן, קיימות הקלות על חיילי המילואים שהם הורים שכולים. במאמר זה נפרט על תהליך שחרור הורה שכול משירות מילואים.

 

שחרור הורה שכול משירות מילואים – מה זה אומר?

בתור הורה שכול המבצע שירות מילואים, שכבר קורה בפועל או שצפוי לקרות בעתיד, יש לכם זכות להשתחרר משירות המילואים, אם הבקשה לשחרור קשורה להיותכם הורים שכולים.
לשחרור זכאי הורה שכול שנמצא במהלך שירות מילואים פעיל, או הורה שכול שקיבל צו זימון לשירות כזה.

בנוסף זכאי הורה שכול שעומד באחד משני התנאים הבאים:
*הורה שבנו או בתו נפטרו, נהרגו או נרצחו תוך כדי שירות צבאי בסדיר או שירות צבאי במילואים. ההגדרה לבן או בת כוללת בן או בת ביולוגיים, וכן בן או בת המאומצים על ידכם כחוק.
*מי שמוכר כהורה שכול על ידי אחד או יותר מהגורמים הבאים – המוסד לביטוח לאומי, ו/או אגף משפחות והנצחה של משרד הביטחון.

 

שחרור הורה שכול משירות מילואים – איך מקבלים ולמי מגישים את הטפסים?

תהליך מימוש הזכות הוא יחסית פשוט ומהיר. הקפידו לבצעו לפי השלבים ולפי הפירוט.
על מנת לממש את הזכות עליכם למלא תחילה את טופס 58. הטופס מיועד למילוי על ידי חיילי מילואים עם עוד מגוון רחב של צרכים, וביניהם הצורך לשחרור הורה שכול משירות מילואים. שימו לב למלא את חלק ב' שבטופס, ובמידת הצורך – להצטייד באישורים נוספים מתאימים אותם אתם עשויים להתבקש לצרף.

חשוב לדעת – ההליך הוא הליך בירוקרטי בלבד. אישור מפקד היחידה לשחרור הורה שכול משירות מילואים יתקבל כך או כך, ובהתאם תקבלו, כמובן, הודעה המאשרת את השחרור בכתב.

תוך כמה זמן נקבל את הודעת האישור לשחרור הורה שכול משירות מילואים?

בקשה שתוגש עד עשרה ימים לפני תחילת השירות – אישור עליה יתקבל תוך עשרה ימים. אם תגישו את הבקשה בתקופה של פחות מעשרה ימים טרם תחילת שירות המילואים שלכם, האישור אליה יתקבל עד יום לפני תאריך תחילת השירות הנוכחי, לכל המאוחר. אם אתם נמצאים במהלך שירות המילואים, ובקשתכם הוגשה במהלכו – היא תאושר בתוך 72 שעות מרגע ההגשה.

מרגע האישור יחלפו עד ארבעה ימים עד שתקבלו צו קריאה חדש. דעו כי הגשת הבקשה לשחרור יכולה לבוא במקביל להגשת בקשה לוועדה לתיאום מילואים.

אם כן, אחרי שקראתם את המידע המלא אודות שחרור הורה שכול משירות מילואים, אנחנו מאחלים לכם הליך קצר וזריז, ובהצלחה רבה.

שחרור הורה שכול משירות מילואים
שחרור הורה שכול משירות מילואים

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!