חופשה או שחרור משירות מילואים לרגל אירוע משפחתי

כולנו יודעים כמה אירוע משפחתי יכול להיות דבר מרגש וחשוב ועד כמה היעדרות ממנו יכולה להיות קריטית לחוויה המשפחתית, או להורים שעושים פרצוף כשעוד פעם אתה מתחמק מהאירוע כי "קיבלת צו מילואים". אז הפעם, כדי למנוע אי נעימויות, סקרנו מה נדרש על מנת לקבל חופשה או שחרור משירות מילואים לרגל אירוע משפחתי – נגמרו התירוצים!

 

האם מגיעה חופשה או שחרור ממילואים לאור אירוע משפחתי?

אז התשובה היא – תלוי. יש אירועים שעליהם מחויבים לתת לכם פטור או חופש מהמילואים כדי שתוכלו להשתתף באירוע. לעומת זאת, יש אירועים שתלויים בשיקול דעתם של הגורמים המוסמכים.

 

מתי חייבים לתת פטור או חופש משירות המילואים?

האירועים עליהם חייבים לתת לכם פטור או חופשה ממילואים הם נישואים של בן\בת, בר\בת מצווה לבן\בת, לידת נכד\ה. באירועים משפחתיים אלו מחויבים לתת לכם חופש כדי שתוכלו להשתתף באירוע. יחד עם זאת, ישנם סוגי חופשים שונים, הנקבעים על פי שיקול דעתו של המפקד שלכם ביחידת המילואים. המפקד יכול להחליט לשחרר אתכם לגמרי מהמילואים, לתת לכם חופשה מוגבלת של 48 שעות (על חשבון ימי שירות), נתינת חופשה של 48 שעות עד שמונה ימים כאשר אלו לא נחשבים ימי שירות אלא משחררים מהשירות ובתום התקופה מגייסים מחדש במקרה הצורך.

 

מתי לא חייבים לתת פטור או חופש?

בכל אירוע משפחתי אחר, תוכלו גם לזכות בחופשה או שחרור, אך גם כאן הזמנים וסוג החופש שתקבלו תלוי בפרמטרים שונים. ראשית, באיזו דרגה קרוב המשפחה שחוגג את האירוע. אם מדובר בקרוב משפחת מדרגה ראשונה, מחויבים לשחרר אתכם כך שתוכלו להשתתף באירוע, לפחות לשש עשרה שעות. בכל מקרה אחר, וכאשר האירוע הוא של בן או בת משפחה שאינם מדרגת קרבה ממדרגה ראשונה, נתינת החופשה כפופה לאישור המפקד שלכם ביחידה המילואים שיכול להחליט לשחרר אתכם מהמילואים, לאשר לכם חופשה מוגבלת עד 48 שעות, לשחרר ל8 ימים שכאמור לא יהוו חלק מזמן השירות או לדחות את בקשתכם.

איך מקבלים את הפטור\ החופשה מהמילואים?

על מנת לקבל פטור ממילואים לרגל אירוע משפחתי, עליכם לפנות ליחדת הקישור של היחידה בה אתם משרתים במילואים ולהסביר מדוע אינכם יכולים להתייצב. במידת הצורך, יש לצרף אסמכתאות נדרשות. נוסף על כך, במסלול מקביל, תגישו בקשה דרך הולת"ם (הוועדה לתיאום מילואים). את הבקשה ניתן להגיש על ידי מילוי טופס אינטרנטי, טופס 58, אותו ניתן להגיש עד שמונה ימים לפני תחילת שירות המילואים לכל המאוחר. זהו טופס כללי בו ממלאים אחר כל בקשת שחרור, קיצור, דחייה, פיצול או הקדמה של מילואים. גם כאן, תסבירו מדוע אינכם יכולים להתייצב, עד כמה האירוע חשוב, חד פעמי וקריטי שתנכחו בו, ובמידת הצורך לצרף מסמכים רלוונטיים.

 

מתי מקבלים תשובה?

את התשובה לבקשתכם (אותה תוכלו לראות באזורכם האישי באתר המילואים) צריכה להתקבל עד עשרה ימים מיום הגשת הבקשה או עד יום לפני תחילת זימון המילואים, המוקדם בין שני התאריכים. בתשובה תבינו האם  בקשתכם התקבלה, נדחתה ובמידה והתקבלה – האם קיבלתם פטור, חופשה ולכמה זמן.

בהצלחה!

חופשה או שחרור משירות מילואים לרגל אירוע משפחתי
חופשה או שחרור משירות מילואים לרגל אירוע משפחתי

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!