שירותים לחיילי מילואים

השתחררתם מצה"ל, כבר נפרדתם מכל החברים בבסיס ומהמוכרים בשק"ם – ואז הגיעה ההודעה שאתם נדרשים להתייצב לימי מילואים. יש כאלו שישמחו לקבל הודעה שכזאת, אבל במקרה שלא – תדעו שבתור משרתי מילואים מגיעים לכם מספר שירותים, שיכולים קצת לעודד אתכם ולגרום לכם להסתכל על חצי הכוס המלאה שבעניין זה. בנוסף, ייתכן אף שאתם זכאים לפטור ממילואים.

 

פטור ממילואים

ייתכן ואתם זכאים לפטור ממילואים, וצה"ל לא יוכל לדרוש מכם לבוא לימי מילואים. פטור זה ניתן למי שעבר את גיל 40 (במידה ושירתתם כקצינים הפטור ניתן בגיל 45, וישנם תפקידים מיוחדים בהם הפטור ניתן בגיל 49).

בנוסף, פטור ממילואים מגיע על רקע בריאותי. במידה והייתם חיילים מתנדבים בצה"ל (כלומר, היה לכם פטור רפואי לפני הגיוס ובחרתם לוותר עליו ולהתגייס לצה"ל), אתם לא נכללים ברשימת המילואים של צה"ל וזכאים לפטור.

פטורים נוספים ממילואים ניתנים לנשים בהריון, מטעמי דת ומצפון ומטעמי התייעלות הצבא וצמצום כוחות המילואים שאינם הכרחיים.

 

מה ניתן לעשות במידה ואני זכאי לפטור אך נדרשתי להתייצב למילואים?

במקרה כזה, ניתן לפנות לעורך דין צבאי ולהתייעץ איתו כיצד ניתן לדרוש את הפטור שמגיע לכם. הצבא בדרך כלל ידרוש מספר מסמכים וטפסים, ומדובר בהליך בירוקרטי שיכול לקחת זמן ממושך. מומלץ להתייעץ עם עורך דין שמבין ועוסק בתחום הצבאי באופן יום יומי, כך שידע להתמודד עם הבירוקרטיה ולייעל את ההליך לזמן המינימלי הנדרש.

 

מה ניתן לעשות אם אני לא זכאי לפטור?

אם אתם לא זכאים לפטור, אתם תצטרכו להתייצב בבסיסכם לימי המילואים שדרשו מכם לבצע – שכן זוהי אחת מחובותיכם כחיילי צה"ל לשעבר. מומלץ מאוד לא להתעלם מצו המילואים – התעלמות שכזאת תביא אתכם למעמד של "עריקים" מהצבא, וזוהי עבירה חמורה שעשויה אף להביא למעצר ולהליך משפטי כנגד משרת המילואים העריק.

ולמקרה שאינכם זכאים לפטור ממילואים..

כניסה חינם למוזיאונים

משרתי מילואים פעילים זכאים לכניסה חינם למספר מוזיאונים שקשורים למשרד הביטחון ולצבא. בין מוזיאונים אלו תוכלו למצוא את מוזיאון ההגנה, מוזיאון הלח"י, מוזיאון האצ"ל, מוזיאון ההעפלה וחיל הים, בתי האוסף לתולדות צה"ל, בית השומר, מוזיאון הגבורה, היכל הגבורה, בית הפלמ"ח ועוד.

 

הנחה באגרות משרד הפנים ובמשרד התחבורה

משרתי מילואים פעילים זכאים להנחה באגרות לפעולות שנדרשים לבצע דרך משרד הפנים – שינוי שם, חידוש דרכון והוצאת אזרחות.

בנוסף, ניתנת הנחה באגרות גם בתחום משרד התחבורה – הנחה באגרת חידוש רישיון נהיגה, באגרה שנדרשים לשלם על מנת להעביר את הרכב טסט שנתי, והנחה באגרות טייס.

 

תגמולים כספיים

מי שלא התרשם מההנחה באגרות ומהכניסה החינמית למוזיאוני משרד הביטחון, ודאי יתרשם יותר מהתגמולים הכספיים שמגיעים למשרתי מילואים.

על כל מספר ימי מילואים מסוים שצברתם, אתם זכאים למענק כספי מצה"ל, שיכול להגיע לסכום של אלפי שקלים. למשל, אם ביצעתם עשרה ימי מילואים – תקבלו מענק שעומד על כ- 1,300 שקלים (וזאת בנוסף למשכורת היומית שמקבל משרת מילואים). במידה וצברתם עשרים ימי מילואים – תקבלו מענק של כמעט 4,000 שקלים (המידע המלא נמצא באתר המילואים של צה"ל, תוכלו לבדוק בדיוק את מספר ימי המילואים שביצעתם ואילו מענקים מגיעים לכם).

אם כן, נראה שיש מספר תגמולים שניתנים למשרתי מילואים, שיוכלו לגרום לכם להסתכל על חצי הכוס המלאה ולבוא למילואים בנפש חפצה.

עם זאת, במידה ואתם אכן זכאים לפטור ממילואים – אל תהססו להתעקש על זכאותכם. צה"ל מחויב לכבד את הפטור, ולגרוע אתכם מרשימת המילואים במידה ואתם אכן זכאים לכך.

שירותים לחיילי מילואים
שירותים לחיילי מילואים

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!